برنامه نود شب گذشته به بررسی ناهنجاری ها و بی فرهنگی ها در فوتبال پرداخت.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۳۶
بازگشایی پرونده بی فرهنگی و بی ادبی در برنامه نود!

به گزارش جام جم آنلاین ، برنامه ۱۹ شهریور نود با محوریت بررسی حکم جنجالی سوپرجام و فرهنگ هواداری در فضای حقیقی و مجازی، از ساعت ۲۳:۰۳ دوشنبه روی آنتن شبکه سه رفت.

در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره نتیجه نمایندگان ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.

این موارد در برنامه مورد بررسی قرار گرفت:
بررسی حکم جنجالی بازی سوپرجام
ماجراهای بازی های دوستانه تیم ملی
گزارش اختصاصی از تیم ملی در ازبکستان
پرونده ویژه درباره فرهنگ هواداری و گسترش خشونت‌های کلامی و فیزیکی در ورزشگاه ها
قصه کودکان آسمان بوشهری در تهران

گزارش اختصاصی دوربین نود از سفر کاروان تیم ملی به تاشکند برای بازی دوستانه با ازبکستان پخش شد و شوخی بازیکنان تیم ملی با یکدیگر از جمله سوژه‌های جالب آن بود.

گزارش ویژه این هفته نود از حضور کودکان کار بوشهری در تهران و برگزاری مسابقه فوتبال با حضور آنها پخش شد.

پرونده ویژه ای درباره بررسی زوایای مختلف ماجرای سوپرجام و چگونگی انصراف باشگاه استقلال و بازنده اعلام شدن این تیم پخش شد.

امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال روی خط تلفنی آمد و درباره آخرین وضعیت لئوناردو پادوانی و رای پرونده سوپرجام صحبت کرد. مدیرعامل استقلال مدعی بود ما از حضور در سوپرجام انصراف نداده ایم و سازمان لیگ سه روز قبل از بازی به صورت غیرقانونی رای به سه بر صفر شدن بازی داده است در حالی که روزانه ۲۰ پرواز از ترکیه به تهران انجام می شود و اگر با درخواست آنها موافقت نمی‌شد قطعا در بازی سوپرجام حاضر می شدند.

سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به صحبت های فتحی روی خط آمد و گفت: نماینده باشگاه استقلال در جلسه شورای تامین صراحتا اعلام کرده با تاریخ برگزاری بازی موافق نیستند و در بازی شرکت نمی کنند. هم صورت جلسه و هم فایل صوتی جلسه وجود دارد و بازی دربی شوخی بردار نیست و نمی توان ۱۰۰ هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشاند و در نهایت اعلام کنیم تیم استقلال حاضر نمی شود.

گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم نفر بعدی بود که پشت خط آمد و گفت: ما با کادر فنی جلسه گذاشتیم و گفتیم اگر قرار است با تغییر زمان بازی موافقت کنیم باید زمانی باشد که محرومیت ما برطرف شده باشد و ملی پوشان هم بازی کنند. دلیلمان هم این بود که دروازه بان ما بیرانوند است و جانشین او رادوشوویچ است و اگر در بازی حاضر نبود ما یک دروازه بان بیشتر نداشتیم و به این نتیجه رسیدیم که در همان تاریخ مسابقه برگزار شود.

ارتباط تلفنی با صالحی رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال هم در ادامه برقرار شده و او گفت: طبق ماده ۶۱ آیین نامه انضباطی، اگر تیمی برای مسابقه حاضر نشود علاوه بر اینکه مرجع انضباطی بازی را سه بر صفر اعلام می کند، مکلف است جریمه ای حداقل بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کند. باشگاه استقلال دو بار پیشنهاد تغییر زمان مسابقه را می دهد و دو بار با مخالفت سازمان لیگ مواجه می‌شود و حتی یک بار هم سازمان لیگ در نامه ای که به باشگاه استقلال می‌فرستد عواقب عدم حضور در مسابقه را گوشزد می‌کند. اگر باشگاه استقلال قایل بر این باشد که بازی را انجام بدهد با همان ۲۰ پرواز در روز به تهران می آمد و بازی را انجام می داد که پس از نامه سازمان لیگ هم این کار را نکرد.

نود این هفته فلاش‌بکی به برنامه نود ۹۰/۶/۲۱ داشت و پدیده ای به نام رضاعلی، رئیس کمیته فوتبال ساحلی و رفتارهای عجیب او که خبر رسید الان رئیس هیئت فوتبال سمنان شده است!

گزارشی از جو ورزشگاه های فوتبال جهان و مشکلات و خشونت های موجود در آن پخش شد.

فضای مسموم ورزشگاه های فوتبال ایران و نقش لیدرها در فحاشی و ناهنجاری‌های این ورزشگاه‌ها موضوع گزارش بعدی بود که بخش زیادی از آن با صدای «بوق» پخش شد.

مصاحبه با یکی از لیدرهای پرسپولیس، حسین بادامکی بازیکن اسبق پرسپولیس و یک روزنامه نگار استقلالی درباره فضای ناسالم ورزشگاه ها و نقش لیدرها در آن در ادامه پخش شد.

ارتباط تصویری با شاهرخ جاوید راد هوادار تیم فوتبال دورتموند در آلمان برقرار شده و گفت و گو با او درباره شرایط ورزشگاه‌های فوتبال در آلمان و حضور تماشاگران در آن انجام شد.

صفحه ها و کانال های مجازی و تاثیر آن بر ناهنجاری‌های ورزشگاه‌ها موضوع پرونده بعدی بود که گزارش آن پخش شد.

پس از پخش این گزارش مصاحبه هایی با ادمین های کانال ها و صفحه های هواداری تیم های پرسپولیس، استقلال و تراکتور پخش شد.

مصاحبه ای با گراهام پرایس یک هوادار لیورپول از انگلیس پخش شد و با او درباره فرآیند خرید بلیت و حضور در ورزشگاه و تماشای بازی ها در لیگ برتر انگلیس صحبت شد.

بخش در چنین روزی این هفته به بازی نوستالژی ایران و اردن در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ اختصاص داشت.

مراسم اهدای جایزه بهترین گلزن و دومین بازیکن برتر لیگ هلند به علیرضا جهانبخش مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال آلکمار در ادامه به پخش رسید.

از نود تا نود با مرور حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد و شامل خبرهای زیر بود:
تجدید میثاق بازیکنان و مربیان باشگاه سپاهان با شهدا در آستانه ماه محرم
درگیری عجیب در بازی گل گهر سیرجان و خونه به خونه پس از اعلام پنالتی برای گل گهر
کمبود امکانات فوتبال برای جوانان در شهر رودبار
دیدار خیرخواهانه تیم سپاهان با کودکان و نوجوانان موسسه خیریه باران سبز
صحبت های حسین بادامکی از قرار گرفتن تیم سیاه جامگان در آستانه نابودی
برگزاری جشنواره ملی فوتبال پایه دختران

بررسی ابهامات درباره پیشنهاد بازی دوستانه تیم های ملی آژانتین و کلمبیا به ایران و بی اطلاعی کارلوس کی‌روش از آن و واکنش کمیته امور بین الملل فدراسیون فوتبال به آن آخرین بخش نود این هفته بود.

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۲۰ بامداد سه‌شنبه به پایان رسید. در انتهای این برنامه و با شرکت بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر در نظرسنجی، ۶۲۹ هزار نفر از مخاطبان معادل حدود ۵۸ درصد شرکت کنندگان به صعود پرسپولیس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رای دادند، ۳۰۰ هزار نفر معتقد بودند هر دو تیم پرسپولیس و استقلال حذف می‌شوند و ۸۸ هزار بیننده به صعود تیم استقلال رای دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها