با فرشید طالبی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران ؛

چون اخلاق مدار بودم از تیم ملی خط خوردم

فرشید طالبی هنوز بابت اینکه تنها یک ماه پس از انتخابش به عنوان مدافع برتر سال از تیم ملی فوتبال ایران خط خورد افسوس می خورد هر چند دیگر سعی نمی کند دنبال جواب این موضوع باشد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۹۶
فرشید طالبی: کسی که برای بردهای کم اهمیت مشت گره می کند باید هم قهرمانی آسیا را رویا بداند

جام جم آنلاین – طالبی با وجود اینکه با خاطره ای تلخ از رده ملی خداحافظی کرد اما به دقت پیگیر نتایج این تیم است. در حالی که تیم ملی فوتبال ایران در راه آماده سازی جهت حضور در جام ملت های آسیا قرار دارد فرشید طالبی بیشتر در قامت یک منتقد برای کی روش استدر روزهایی که موضوع تمدید قرارداد این مربی پرتغالی بحث اصلی فوتبالی هاست او موافق این نیست که کی روش بدون تضمین موفقیت تیم ملی در جام ملت های آسیا دوباره تمدید کند. . او در گفت و گو با جام جم آنلاین نظرات خود را در رابطه با کی روش، موضوع تمدید قراردادش و دیگر مسائل مربوط به تیم ملی صحبت می کند:

سوء استفاده از باورهای مردم

فرشید طالبی در ابتدا گفت: «به نظر من مردم بسیار باهوشی داریم. این مردم در عین باهوش بودن بسیار احساساتی هستند. فکر می کنم کارلوس کی روش روی بُعد احساسی ما تکیه و از آن به نفع خودش استفاده کرد. او نزدیک به یک دهه است که از باورها و احساسات مردم ایران استفاده می کند. او به منفعت های خودش نگاه می کند و در کنار آن توانایی های ما را در قالب رویا درمی آورد.»

این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: «ما قبلا پیش از کی روش سه بار به جام جهانی رفتیم آن هم با مربیانی که حتی 10 درصد از امکانات و فرصت کی روش را در اختیار نداشتند. او به راحتی فضا را در اختیار دارد.»

طالبی افزود: «به نظر من اطرافیان کی روش معایب مردم و هواداران فوتبال را به خوبی برای او مطرح و باز کرده اند وگرنه او از کجا باید ما چگونه هستیم و چطور رفتار می کنیم که اینطور بتواند با اتکا به نقطه ضعف ها اینگونه منفعت طلبی کند.»

مشت های گره کرده و یک رویا

مدافع برتر اسبق آسیا در ادامه گفت: «حضور کی روش برآورد آنچنانی در فوتبال ایران نداشته است. ما این اجازه را به کی روش دادیم تا هر کاری دلش خواست بکند و هر هنرنمایی که دوست داشت انجام بدهد. او فوتبال ما را به سخره گرفته است. ما پیش از کی روش در جام جهانی با "فوتبال واقعی" آمریکا را بردیم و با همین "فوتبال واقعی" مقابل ابرقدرتی مثل آلمان سربلند بازی کردیم. اگر بردی حاصل می شد بر اساس فوتبال بود نه ضد فوتبال. حالا او با توجه به این موضوع که ما فضا و فرصت زیادی را در اختیار او قرار دادیم برای بردهای کم اهمیت مشت گره می کند. چند روز پیش کی روش گفت که قهرمانی در جام ملت های آسیا برایش یک رویاست. کسی که برای یک برد کم اهمیت مشت گره کند باید هم قهرمانی در جام ملت های آسیا را رویا بداند. »

همیشه روی سر مردم

طالبی یادآور شد: «کی روش به سادگی از فاصله بین مردم و مسئولان ورزشی استفاده کرد. او به جام جهانی می رود، حذف می شود اما وقتی برمی گردد روی سر مردم است. او به جام ملت ها می رود ، حذف می شود اما وقتی برمی گردد باز هم روی سر مردم است. با چنین شرایطی باید هم قهرمانی آسیا را برای ما تبدیل به یک رویا کند. این مربی یک ترفند خاص دارد. او قبل از هر تورنمنت انتظارات را از تیم ملی به حد صفر می رساند تا جا برای توجیه در صورت ناکامی احتمالی بگذارد. باید برخورد بازدارنده ای با او شود. مثلا اگر تیم قهرمان نشد جریمه قابل توجهی برای او در نظر گرفته شود. او پس از هشت سال حق ندارد حرف از رویا بزند. اما آیا برای ناکامی های احتمالی کی روش در آینده پروسه جریمه ای در نظر گرفته شده است؟»

با معرفت تر از ما پیدا نمی کند

این کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: «کی روش نزدیک به یک دهه است که با پائین آوردن انتظارات، توهین به همه و با استفاده از سایر ترفندها مسیر خود را ادامه می دهد و ادعا هم می کند که تمام موهای او سفید شده است. او هر چند وقت یکبار ادعا می کند تیم های مطرحی در دنیا خواهان او هستند. اگر واقعا چنین پیشنهاداتی دارد چرا در ایران مانده و خود را زجر می دهد؟ پاسخ مشخص است. او نمی رود چون با معرفت تر از ما پیدا نمی کند. چون هیچ جای دنیا پس از سه ناکامی در سه تورنمنت یک مربی را این چنین تحویل نمی گیرند. او از لحاظ کسب درآمد جز 10 مربی برتر دنیاست اما منتقدانش را سرکوب می کند. او حق ندارد پس از این همه سال اینگونه از یک قهرمانی در آسیا برای ما رویا بسازد.»

فرشید طالبی در پایان گفت: «منتقد کی روش هستم اما باید این را هم بگویم همانطور که او حق ندارد از قهرمانی در جام ملت ها برای ما رویا بسازد ما هم حق نداریم تمام زحمات او را زیر سوال ببریم و فراموش کنیم او در سال های گذشته چقدر زحمت کشیده و حداقل چه دفاع خوبی را برای تیم ملی ساخته است اما در این میان واقعیت های متعددی هم وجود دارد که هرگزنباید نادیده گرفته شود.»

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها