تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل کره جنوبی برای دومین بار متوالی قهرمان بازیهای آسیایی شد و بیستمین مدال طلای را برای کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا به ارمغان آورد.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۴۵
کسب بیستمین مدال طلای ایران با قهرمانی والیبال

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازات 25 بر 17، 25 بر 22 و 25 بر 21 کره جنوبی را در فینال شکست داد تا برای دومین مرتبه متوالی به مدال طلای بازی های آسیایی دست پیدا کند.

ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، امیر غفور، مرتضی شریفی و مهدی مرندی آغاز کرد و در ست اول توانست با نمایش مقتدرانه و بدون اشتباه در شرایطی که در تمام امتیازات از حریف خود پیش بود، به برتری 25 بر 17 دست پیدا کند تا با قدرت نمایی این دیدار را آغاز کرده باشد.

ایران ست دوم را نیز بدون اشتباه آغاز کرد و سرویس های خوب ملی پوشان در کنار بازی هوشمندانه شاگردان کولاکوویچ از اولین امتیاز، ایران را از حریف خود پیش انداخت. هر چند در برخی از امتیازات تیم کره بهتر از ایران کار کرد اما در نهایت ملی پوشان ایران در شرایطی که در امتیازات پایانی بازیکنان ذخیره خود را به میدان فرستاده بود توانست با نتیجه 25 بر 22 برنده مسابقه شود.

تیم ملی ست سوم را نیز بدون تغییر آغاز کرد. هر چند تیم ملی در ابتدای ست 2 امتیاز از حریف خود عقب افتاد اما ملی پوشان والیبال ایران خیلی زود با سرویس های غفور به جریان بازی برگشتند و از حریف خود پیش افتادند. تیم ایران در ادامه این ست نیز مانند دو ست قبلی بدون اشتباه عملکرد و در نهایت توانست در این ست نیز با نتیجه 25 بر 21 برنده باشد تا به مدال طلای این دیدارها دست پیدا کند.

همچنین در دیدار رده‌بندی تیم والیبال چین تایپه موفق شد با حساب ۳ بر یک از سد قطر شگفتی‌ساز بگذرد و به مدال برنز دست یابد تا دست قطری‌ها از کسب مدال کوتاه بماند.

والیبال ایران در سه دوره گذشته بازی‌های آسیایی موفق شده است در سال ۲۰۱۰ به مدال نقره دست یابد اما در سال‌ ۲۰۱۴ به طلا رسیده بود و این دومین طلای والیبال ایران در ادوار بازیهای آسیایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها