بازی های آسیایی 2018 امروز در حالی وارد روز یازدهم خود شد که هنوز امکان این وجود دارد تا حداقل یک مدال طلای دیگر برای ورزشکاران ایرانی به دست بیاید.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۷۱
با نظم و ترتیب مثل کره و ژاپن! / یک انتخاب حیرت آور در اندونزی

به گزارش جام جم آنلاین ، همانند روزهای گذشته مروری بر حواشی و اخبار بازی های آسیایی 2018 خواهیم داشت.

* تعداد مدال های کاروان ورزشی چین از عدد 200 عبور کرد و اکنون 212 است. مجموع مدال‌های کشور چین از مجموع مدال های 42 کشور دیگر در این رقابت ها بیشتر است. چینی ها که همیشه با کاروان عظیمی از ورزشکاران در رقابت های آسیایی و المپیک شرکت می کنند تقریبا در تمامی رشته ها مدعی هستند.

*ژاپنی ها و کره ای ها به عنوان منظم ترین ورزشکاران آسیایی شناخته شده اند. این دو کشور هم اکنون رتبه های دوم و سوم جدول رده بندی مدال آوران را در اختیار دارند. بر اساس گزارش عملکرد کمیته برگزار کننده رقابت ها ورزشکاران این دو کشور بهتر از ورزشکاران کشورهای دیگر (از جمله ایران!) نظم و انضباط را رعایت کرده اند. در واقع در این انتخاب جایی برای بی انضباط ها نیست. البته نکته جالب اینجاست که در روزهای آغازین بازی های آسیایی چهار بسکتبالیست ژاپنی به دلیل مسائل اخلاقی از دهکده بازی ها اخراج شدند و با اولین پرواز به کشورشان برگشتند و طبیعتا اکنون نباید ژاپنی ها جایی در میان با انضباط ها داشته باشند اما شاید رفتار خوب دیگر ورزشکاران این کشور باعث این انتخاب شده است.

*در روزهای گذشته به اندازه کافی از این گفته شه که پنچاک سیلات رشته بومی خود اندونزی محسوب میشود و نباید در بازی های آسیایی اندونزی شرکت داده می شد. اما نه تنها این رشته در بازی های آسیایی 2018 شرکت داده شده که 16 مدال طلا هم برایش کنار گذاشته شد. اندونزی در رقابت های این رشته 12 مدال گرفت که 11 تایش طلا است.

*روز گذشته در جریان برگزاری بازی های آسیایی 2018 ضعیف بودن اینترنت باعث اعتراض های خبرنگاران متعددی شده است. نکته مهم دیگر ضعف اطلاع رسانی خود مسئولان برگزاری بازی های آسیایی در رابطه با اعلام برنامه های مسابقات برای خبرنگاران رسانه های مختلف آسیایی است. این موضوع خیلی باعث دردسر خبرنگاران از جمله خبرنگاران ایرانی شده است.

*نتایج آزمایش دوپینگ 14 ورزشکار بازی های آسیایی منفی اعلام شده است. این دوره از بازی های آسیایی به غیر از یک مورد که به یک کشتی گیر ترکمنستانی مربوط می شود با معضل دوپینگ روبرو نبوده است.

*واضح به نظر می رسد که اندونزی تیم رسانه ای قدرتمندی را نتواسته برای بازی‌های آسیایی 2018 در نظر بگیرد. سایت رسمی رقابت های بزرگی مثل آسیایی به هیچ عنوان سایت کاملی نیست و اطلاعات چندانی از آن به دست نمی آید. اخبار این سایت کامل و به روز شده نیست و اخباری هم که بر روی این سایت قرار می‌گیرد بیشتر به ورزشکاران خود این کشور اختصاص دارد. در کنار تمام مشکلات کوچک و بزرگی که این رقابت ها از سر گذرانده ضعف شدید سایت رسمی رقابت ها یکی از مهم ترین مشکلات به شمار می رود.

*سوریه و تاجیکستان هم از دیروز واردجدول مدال آوران بازی های آسیایی شدند. سوریه دیروز در رشته پرش از مانع صاحب مدال برنز شد. این مدال برنز از سوی ورزشکار پرش از مانع این کشور یعنی مجدالدین به دست آمد.
تاجیک ها هم با یک مدال نقره در رشته پرتاب چکش بالاخره موفق شدن به جدول مدال آوران راه پیدا کنند. این مدال را ورزشکاری به نام نظرف به دست آورد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها