مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی این اداره کل برای برگزاری نخستین اکوماراتن جنگلی ایران در جنگل ابر شاهرود گفت: این اکوماراتن از سال آینده در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۶۲
50 دونده بر روی ابرهای ایران می‌دوند!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محمد جهانشاهی در اولین نشست هماهنگی اکوماراتن جنگل ابر که با حضور جمعی از مسئولان، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: هدفگذاری میراث فرهنگی استان این است که این اکوماراتن به‌تدریج به یک برند شناخته‌شده بین‌المللی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی از این دست با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: اکوماراتن جنگل ابر، ظرفیت تبلیغاتی بسیار خوبی برای معرفی استان داشته و می‌تواند زمینه‌ساز معرفی ظرفیت‌های متنوع گردشگری و جاذبه‌های این استان شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با بیان اینکه حفاظت از محیط‌ زیست و داشته‌ های تاریخی و طبیعی برای ما از اولویت بیشتری برخوردار است افزود: اکوماراتن جنگل ابر با هدف معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان سمنان، توسعه گردشگری پایدار و حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی انجام می‌شود.

جهانشاهی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ مردم محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد در برگزاری این اکوماراتن تاکید و تصریح کرد: میراث فرهنگی استان در گام اول دغدغه حفاظت و حراست از این داشته‌ها را دارد و در گام بعد به زمینه‌سازی برای درآمدزایی در بخش گردشگری فکر می‌کند.

معین افضلی مدیر برگزاری اکوماراتن جنگل ابر نیز در این نشست گفت: اولین اکوماراتن جنگل، هشتم شهریور ماه در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اکوماراتن در جنگل ابر شاهرود در دو بخش ماراتن 42 کیلومتر و نیمه ماراتن 21 کیلومتر برگزار می‌شود، افزود: اکوماراتن سمنان یک رویداد گردشگری ورزشی است که با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان برگزار می‌شود.

افضلی با بیان اینکه این رویداد تا کنون در سال‌های 2016 و 2017 در بیابان لوت استان کرمان اجرا شده است، افزود: معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فراهم شدن زمینه حضور گردشگران خارجی و پخش مستندهای این برنامه از شبکه‌های ملی و بین المللی از جمله دستاوردهای این رویداد بوده است. این مسیر پس از گذشتن از روستای قطری و جنگل‌های باستانی هیرکانی و درختان سرخدار و ... انجام می‌شود.

افضلی از حضور دوندگان بین‌المللی در این اکوماراتن خبر داد و گفت: دوندگانی از جمله «پائولو ونتورینی» دارنده رکورد گینس از کشور ایتالیا که در تابستان 2017 موفق به ثبت رکورد جدید از دویدن در کویر لوت به عنوان گرمترین منطقه کره زمین به مدت 12 ساعت شده است و «محمد الحنصال» از دوندگان مطرح و صاحب نام اولترا ماراتن کشور مراکش دراین ماراتن شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون در ایران اکوماراتن جنگلی برگزار نشده است، گفت: برگزاری این رویدادها در تغییر نگاه جهان به ایران موثر است.

افضلی از حضور 50 دونده مطرح کشوری در این اکوماراتن خبر داد و افزود: در نظر است این اکوماراتن در سال آینده و در استان سمنان در سطح بین الملل برگزار شود.

اولین اکوماراتن جنگل در استان سمنان هشتم شهریور ماه در جنگل ابر شاهرود برگزار می‌شود. منطقه ابر در 40 کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود واقع شده است. این منطقه که به نام جنگل‌های ابر معروف است در ارتفاعات آن عمدتاً به صورت چمنزار و یا مراتع مشجر و در پایین دست آن به جنگل با گونه‌های متنوع دیده می شود. به دلیل فراگیری سطح جنگل با ابر، در این جنگل رویای قدم زدن روی ابرها محقق می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها