هشت سال پیش در چنین روزی بانوی کوهنورد ایرانی در ارتفاعات کوه گاشربروم واقع در هیمالیا سقوط کرد و جان سپرد.
کد خبر: ۱۱۵۴۸۲۹
8 سال از صعود ابدی لیلا اسفندیاری گذشت

به گزارش جام جم آنلاین ، لیلا اگر اکنون زنده بود 48 سال داشت اما او هشت سال پیش در چهل سالگی در ارتفاعات گاشربروم جاودانه شد.

او یکی از فعال ترین کوهنوردان ایران بود که قله های زیادی را زیر پا گذاشت اما دست تقدیر این بود که به آرزویش برسد و برای همیشه در ارتفاعات کوه ها جاودانه شود.

لیلا اسفندیاری که برای صعود به قله‌های گاشربروم ۱و۲ به این کوهستان رفته بود. در دومین تلاش خود، در ساعت ۱۴:۱۵ ظهر جمعه مورخ ۳۱ تیر ۱۳۹۰ (۲۲ ژوئیه ۲۰۱۱) موفق می‌شود قله گاشربروم ۲ را صعود کند اما در حین فرود دقایقی بعد در بازگشت تیمی (۶ مرد و لیلا) از قله به سمت کمپ ۳، در حدود ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر به دلیل خستگی و از دست دادن تعادل خود از مسیر دشوار یخی زیر قله سقوط می‌کند که طول سقوط لیلا 300 متر بود و در حدود ارتفاع 7650 متری در مکانی خارج از مسیر در میان صخره‌ها، بین دو شیب یخی متوقف می‌شود.

او به دوستان و بستگان خود به صورت زبانی می‌گفت اگر در کوه جان خود را از دست دادم همان‌جا بگذارید بمانم نمی‌خواهم دیگران به خاطر من جانشان را به خطر بیندازند، می‌خواهم بام جهان آرامگاه ابدی‌ام باشد. پیکر وی در همان روز در ارتفاع 7650 متری پیدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها