هفته چهارم لیگ ملت های والیبال ؛

ایران از پسِ صربستان برنیامد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در گفت و گویی تفصیلی توضیحات کاملی در خصوص اتفاقات اخیر شاگردان و تیم خود داد.
کد خبر: ۱۱۵۴۴۲۷
کولاکوویچ: جریمه انضباطی بازیکنان خاطی به پایان رسیده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ایگور کولاکویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران که روز گذشته برای آغاز تمرینات تیم خود وارد تهران شد در گفت و گویی تفصیلی به توضیح اتفاقات اخیر والیبال ایران و تیم خود پرداخت. او در این گفت و گو از اتفاقات تیم در لیگ ملت ها، لیست تیم ملی، شرایط حضور در جاکارتا و وضعیت بازیکنان کنونی در فصل نقل و انتقالات سخن به زبان آورد. مشروح این گفت و گو را خواهید خواهند:

* جو خوبی در تیم داشتیم که ایجاد کردن آن کار آسانی نبود

ایگور کولاکویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدا با تشریح دستاوردها و تجارب لیگ ملت های والیبال که پشت سر گذاشته شد گفت: « این مسابقات تجربه بسیار خوب و بزرگی نه برای ایران بلکه برای تمام تیم های شرکت کننده بود. برای ایران نیز تجربه جدید بود. ما سفر ها و مسابقات زیادی داشتیم. مخصوصا که مشکلات زیادی را به دلیل آسیب دیدگی و روادید را تحمل کردیم. نکته مهم این مسابقات این بود که خیلی از بازیکنان در این شرایط به ما نشان دادند که می توانیم روی آنها در آینده نزدیک حساب کنیم. در شرایطی که سفرهای زیادی داشتیم، ما یک وضعیت خوبی در تیم ایجاد کردیم. می دانیم که شرایط سختی است اینکه بخواهیم بعد از دو باخت و در جریان سفر، فضای خوبی در تیم درست کنیم. بازیکنان با تجربه نشان دادند که چگونه باید در این شرایط رفتار کرد و به همین خاطر می توانم بگویم ترکیب ایران جمع خوبی از بازیکنان با تجربه و جوان شد. اگر نگاه کنید، می بینید که برخی از بازیکنان در هفته های پایانی از روز های اول بهتر بودند و انگیزه خود را نیز حفظ کردند تا به مردم و پرچم خود احترام گذاشته باشند. در آخرین تورنمنت با احترامی که مردم به تیم و پرچم خود گذاشتند، بازیکنان به شکلی بازی کردند که گویا برای جایگاه اول در دنیا بازی می کنند.

* برای میرزاجانپور احترام زیادی قائل هستم

لیست تیم ملی والیبال ایران مانند تمامی لیست هایی که برای اعلام اسامی آن تیم اعلام می شود با نقدهایی همراه بود. سرمربی تیم ملی والیبال ایران دراین باره افزود: « نمی دانم چرا همیشه در مورد افرادی سوال می کنند که در لیست نیستند و در مورد افراد حاضر در لیست سوالی نمی شود. فقط درباره میرزاجانپور می توانم صحبت کنم. بعد از بازی های لیگ جهانی با او صحبت کردم. من به کیفیت او احترام می گذارم و او را دوست دارم. به او گفتم برای مسابقات بعدی روی او برای 4 نفر اول دریافت کننده حساب نمی کنم. او مدت زیادی در تیم ایران حضور داشت و من به او احترام می گذارم. به همین دلیل نمی خواستم او را دعوت کنم و سپس به او بگویم خداحافظ و مرسی که در تمرینات آماده سازی شرکت کردی. من می خواستم این فرصت را در اختیار دیگران بگذارم و با این حرکت به میرزاجانپور احترام گذاشتم. به او گفتیم که او در لیست کلی ما حضور دارد تا در صورت مصدومیت و غیبت بازیکنان دیگر، او نیز به ترکیب اضافه شود. آن زمانی که با او صحبت کردم، درباره مسابقات قهرمانی جهان بود. او عضو لیست قهرمانی جهان است و اگر کسی آسیب ببیند، جانشین خواهد شد.

* جریمه انضباطی بازیکنان خاطی به پایان رسیده است

در هفته پایانی لیگ ملت های والیبال تعدادی از بازیکنان به دلایل انضباطی از تیم کنار گذاشته شدند و در لیست جدید تیم ملی تعدادی از آنها حاضر بوده و تعدادی همچنان حضور نداشتند. کولاکویچ در این باره تصریح کرد: « من توخته، یلی و … را خط زدم و این جریمه آنها بود. آنها بازیکنان جوان هستند و می توانند اشتباه کنند و این فرصت را دارند تا اشتباه خود را جبران کنند. آنها به من نشان دادند که می توانند در شرایط بهتر این اشتباه را تکرار نکنند. من نمی خواهم بازیکنان جوان را از بین ببرم زیرا آنها برای تیم ملی مفید هستند. بازیکنان جوان با این رفتارها مسائل مختلف را یاد می گیرند. باید ببینیم این رفتار در آینده اثر گذار بوده و توانسته آنها را تغییر دهد یا نه. آنها از کادرفنی و کل تیم ملی عذر خواهی کردند و باید ببینیم در لیست نهایی هستند یا نه. در مورد اسفندیار باید بگویم که او به دلیل یک اشتباه در اردو جریمه شد. من او را از لیست کنار گذاشتم اما اجازه دادم در اردو تیم ملی باشد و در کنار بازیکنان تمرین کند. از نحوه تمرین کردن او راضی هستم اما مهم این است که او در شرایط تیم ملی نبوده است. نکته مهم این است که درصد موفقیت او نسبت به دیگران کمتر است. او در تیم جوانان است و می تواند در فصل بعدی نشان دهد که می تواند باشد و همه چیز به خود او بستگی دارد. جریمه او تمام شده و اکنون در ذهن من افراد بهتر از او حضور دارند.»

* حضور تیم اصلی در جاکارتا یک نتیجه گیری کلی بود

حضور تیم ملی والیبال ایران در بازی های آسیایی جاکارتا موضوعی بود که مدت ها در مورد آن بحث و تبادل نظر بود اما حالا سرمربی تیم ملی می گوید:« بعد از پایان لیگ ملت های والیبال جلسه ای با دکتر ضیایی، دکتر داورزنی، آقای خوش خبر و آقای سید عباسی برگزار کردیم. آقای داورزنی در این جلسه از اهمیت جایگاه والیبال در این مسابقات توضیح دادند. می دانید که آماده سازی برای هر دو مسابقه جهانی و جاکارتا بسیار سخت است. ما برای مسابقات قهرمانی جهان یک فرصت سه روزه اضافی داریم. تیم ملی ب از ما 5 یا 6 بازیکن اصلی را می خواست و برای همین دیدیم درست نیست که تیم را دو گروه کنیم و در نتیجه تیم قوی نخواهیم داشت. ما نتیجه گیری کردیم که تیم الف برای بازی های آسیایی اعزام شود و این موضوع نظر من نیز بود. آقای داورزنی شرایط را برای ما توضیح دادند و ما نیز این پیشنهاد را به آنها دادیم که با تیم اول برویم. البته من پیش از این نیز به آنها پیشنهاد داده بودم که تیم نباید دو تکه شود. دکتر ضیایی نیز شرایط را تحلیل و یک نتیجه گیری ارائه کردند و در نهایت این موضوع یک نتیجه گیری کلی میان ما بود و نه یک درخواست از سوی کسی. ما شرایط متفاوتی داشتیم و بحث های زیادی انجام دادیم و همگی با هم به این تصمیم رسیدیم.

* الان زمان شکایت کردن نیست

او در خصوص شرایط جدید تیم ملی والیبال ایران پس از مشخص شدن حضور در جاکارتا نیز گفت:« ما ذهنیت دیگری برای آماده سازی داشتیم و به دنبال برگزاری کمپ در خارج از ایران بودیم زیرا شرایط آب و هوایی متفاوت است اما این کمپ تایید نشد. این درست نیست که ما الان شکایت کنیم. به نظرم بازی های آسیایی می تواند به ما کمک کند. باید روی انگیزه بازیکنان حساب کنیم زیرا آنها دوست دارند در این مسابقات شرکت کنند. بعد از آن نیز یک تورنمنت دوستانه نیز در اسلوونی داریم و در گذشته این برنامه را نهایی کردیم و باید برابر آمریکا، کانادا و اسلوونی بازی کنیم. خیلی سریع بعد از مسابقات آسیایی به این سفر می رویم و نتیجه گیری در آن برای ما مهم نیست. نتیجه این جمع بندی این است که ما باید سریع بازی ها را انجام دهیم و همه بازیکنان فرصت دارند که در این دیدارها به میدان بروند.

* بازیکنانی که آمادگی بازی در اروپا دارند باید تجربه های جدید کسب کنند

بازیکنان جوان و ملی پوش ایران حالا در فصل نقل و انتقالات حضور دارند. کولاکویچ در توصیه به آنها می گوید:« مربیان ایرانی بازیکنان جوان خوبی را تربیت کردند. حضور در لیگ های خارجی برای بازی و زندگی آنها تجربه خوبی است. اگر آنها آمادگی حضور در خارج از کشور را ندارند، بهتر است در ایران باقی بمانند اما برای بازیکنان با تجربه سفر به دیگر کشورها بهتر است. بازیکنان خیلی جوان اگر به اروپا بروند شاید تمرکز خود را به دلیل عدم آمادگی برای زندگی در خارج از ایران و مشکلات زبان از دست بدهند و زندگی در اروپا کاملا متفاوت است. بازیکنان باید تجربه خود را در اختیار یکدیگر بگذارند و تا از شرایط فرهنگی یکدیگر آگاه شوند و ارتباط برقرار کنند و این موضوع به تیم ملی نیز کمک می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها