رقابت های جام جهانی 2018 روسیه با برگزاری 65 مسابقه و قهرمانی فرانسوی ها به پایان رسید تا پرونده بیست و یکمین دوره رقابت ها بسته شود. برای یک جام جهانی دیگر باید چهار سال دیگر صبر کنیم تا به 2022 برسیم.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۹۸
فریم‌های ماندگار جام جهانی 2018 روسیه (گزارش تصویری)

به گزارش جام جم آنلاین ، جام جهانی روسیه مثل همه دوره های گذشته مملو بود از اشک و لبخند، از هیجان و استرس و از شکست و پیروزی. باز هم مثل همیشه تیم های بزرگی شکست خوردند و تیم‌هایی که کسی از آنها انتظاری نداشت به مراحل بالاتر رسیدند.

ستاره های متعددی حذف شدند و گل های زیادی رد و بدل شد. به هر حال جام بیست و یکم تمام شد و آنچه از آن باقیست تصاویر ماندگار آوردگاه روسیه است، تصاویری که برخی از آنها را در ادامه می بینید:

ناراحتی شدید خامس رودریگوئز مهاجم تیم ملی فوتبال کلمبیا از حذف تیم ملی کشورش پس از شکست مقابل انگلیس در ضربات پنالتی:

دیدار افتتاحیه جام جهانی و تقابل روسیه و عربستان. روسیه باپنج گل عربستان را شکست داد. این یکی از صحنه های به یادماندنی جام است یعنی وقتی دنیس چریشف از میان چهار عربستانی برای گلزنی می گذرد:

خوشحالی وصف ناپذیر بازیکنان تیم ملی فوتبال بلژیک پس از به ثمر رسیدن گل دوم و تساوی بخش مقابل ژاپن در یک هشتم نهایی. آنها ابتدا دو گل عقب افتادند اما در نهایت سه بر دو مسابقه را بردند:

غم بی اندازه تونی کروس پس از شکست عجیب و دو بر صفر تیمش مقابل کره جنوبی. او در حالی که تیمش از جام جهانی حذف شده از جلوی حلقه شادی و اتحاد کره ای می گذرد:

سرخوشی بازیکنان تیم ملی فوتبال سنگال در تمرینات پیش از دیدار با ژاپن:

غم بی اندازه کاپیتان تیم ملی اسپانیا یعنی اینیستا پس از شکست مقابل روسیه در یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی، او برای همیشه با رده ملی وداع کرد:

سلفی آقای گل جام جهانی یعنی هری کین. او در هنگام سلفی گرفتن هم سوژه دوربین های متعدد عکاسان می شود:

فریاد رونالدو بر سر آرتورو داور دیدار پرتغال و اروگوئه در یک هشتم نهایی. رونالدو کارت زرد گرفت و پرتغال هم در همان مسابقه از دور رقابت ها کنار رفت:

خوشحالی زیاد بازیکنان تیم ملی فوتبال روسیه پس از برتری مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی در یک هشتم نهایی جام جهانی:

خوشحالی مارادونا از برتری تیم ملی کشورش مقابل نیجریه که منجر به حفظ این تیم در جام جهانی و صعود به یک هشتم نهایی شد:

صحنه ای جذاب از دیدار آرژانتین و نیجریه ، دیداری که با درخشش مسی دو بر یک به سود آلبی سلسلته تمام شد:

حرکات عجیب نیمار در دیدار برزیل و مکزیک. برزیل با برتری مقابل مکزیک به یک چهارم نهایی رسید:

نیمه نهایی جام جهانی بین انگلیس و کرواسی و تلاش مودریچ برای زدن یک شوت جانانه به سمت دروازه انگلیس. کاپیتان کروات ها که با تیمش نایب قهرمان شد جایزه برترین بازیکن جام جهانی را هم دریافت کرد:

این هم از هواداران خاص و بی نظیر تیم ملی فوتبال ایسلند:

خوشحالی ماکرون رئیس جمهور فرانسه در جریان دیدار فینال، دیداری که با قهرمانی تیم ملی کشورش همراه بود:

درخشان ترین 19 ساله دنیا یعنی کیلیان امباپه با جام قهرمانی جام جهانی، او پدیده جام جهانی شد:

گلزنی پوگبا در فینال. این دیدار با نتیجه چهار بر دو تمام شد. پوگبا گل سوم را زد. شادی پس از گل او را پس از گل سوم می بینید:

ماندژوکیچ بازیکن کرواسی پس از گلزنی به انگلیس در نیمه نهایی جام جهانی. او می خواهد به عکاسی که روی زمین افتاده کمک کند که بلند شود. عکاس هم در همان حالتی که روی زمین افتاده از گلزن نیمه نهایی جام جهانی عکس می گیرد:

هئونگ مین سون از کره جنوبی یکی از دو گل تاریخی تیم ملی کشورش مقابل آلمان را به ثمر می رساند:

صحنه ای که گل دوم آلمان مقابل سوئد در آخرین دقیقه به ثمر رسید تا آنها به صعود امیدوار شوند هر چند در مسابقه بعدی مقابل کره با دو گل باختند و به عنوان قهرمان دوره قبل خیلی زود به خانه برگشتند:

خوشحالی لینگارد بازیکن تیم ملی فوتبال انگلیس پس از برتری تیمش مقابل کلمبیا. او خوشحالی خود را در کنار خانواده اش تکمیل می کند:

جدال اروگوئه و پرتغال در یک هشتم نهایی جام جهانی. رونالدو به کاوانی که مصدوم شده کمک می کند میدان را ترک کند:

دروازه بان برزیل با تمام فشاری که بر روی او و هم تیمی هایش است در کنار دخترش تمرین می کند:

دیدار پرتغال و اسپانیا در مرحله گروهی، این مسابقه سه بر سه مساوی تمام شد. رونالدو در این صحنه یکی از گل های تیمش را از روی ضربه آزاد می زند. کریس در این مسابقه هت تریک کرد:

غم بی اندازه هوادار کره جنوبی پس از برتری دو بر صفر تیم ملی کشورش مقابل آلمان. تیم او با وجود این پیروزی بزرگ و تاریخی حذف شده است:

یری مینا بازیکن کلمبیا پس از گلزنی مقابل انگلیس در یک هشتم نهایی جام جهانی به میان تماشاگران می رود هر چند تیم او در نهایت شکست می خورد:

لیونل مسی پس از گلزنی در برابر نیجریه و حفظ امیدهای تیمش برای صعود به یک هشتم نهایی:

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها