تحلیل‌ها و گزارش‌ها بعد از بازی تیم ملی کشورمان مقابل پرتغال روی دو محور خلاصه شده بود. یکی مربوط به تعریف و تمجید کارشناسان از عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران و دیگر واکنش‌ها و نظرات کارشناسی مربوط به داور پاراگوئه‌ای که استفاده چندین و چند باره از سیستم کمک داور ویدئویی نشان داد او شب فاجعه‌باری را برای خودش و تیم ملی ما رقم زد.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۹۳
واکنش‌ها به فاجعه داوری

به گزارش جام جم آنلاین ، در همین راستا، کارشناسان شبکه تلویزیونی «فاکس ساکر» به این مساله اشاره کردند که صحنه خطای رونالدو روی مرتضی پور‌علی گنجی بدون شک باید با کارت قرمز داور همراه می‌شد. آنها همچنین به این مساله اشاره کردند که اگر هر بازیکن دیگری غیر از رونالدو این خطا را انجام می‌داد، بی‌شک با کارت قرمز رو‌به‌رو می‌شد. پائولو باربوسا، مدیر برنامه معروف فوتبال پرتغال نیز به این مساله واکنش نشان داد و گفت: من به سیستم کمک‌داور ویدئویی توجهی ندارم، اما وقتی تصمیم داور را دیدم احساس اشتباه کردم. تصمیم عجیبی بود و داور رونالدو را بخشید. او به طور کلی به تیم ملی فوتبال پرتغال کمک کرد. همچنان معتقد بودم که رونالدو باید یک کارت قرمز می‌گرفت.

آلن شیرر، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس و کارشناس این روزهای فوتبال نیز در برنامه‌ای تلویزیونی در مورد سیستم کمک‌داور ویدئویی گفت: من فکر می‌کردم یکی از نقاط مثبت کمک‌داور ویدئویی در بازی فوتبال حذف تمارض و فیلم بازی کردن بازیکنان در جریان بازی بود. در این بازی کاملا برعکس بود، په‌په و کوارشما هر دو بازیکنانی بودند که اقدام به تمارض و گول زدن داور کردند و این واقعا تاسف‌آور است و داور واقعا عملکرد بی‌نهایت ناامیدکننده‌ای داشت.

از سوی دیگر، این بازی نشان داد که این سیستم بیشتر در خدمت تیم‌های بزرگ و به ضرر تیم‌های کوچک‌تر حاضر در جام است. به همین دلیل بود که کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران بعد از پایان بازی به این مساله انتقاد داشت و گفت در صورت بروز خطاهایی شدید نباید فرق بین مسی و رونالدو با دیگر بازیکنان فوتبال باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها