امید ابراهیمی: اگر داور اشتباه نکرده بود...

شرمنده مردم شدیم، ما را ببخشند

تمجید رسانه‌های جهان از نمایش غرورانگیز یوزهای ایرانی

دلمان برایت تنگ می‌شود...

حالا دیگر روزنامه و شبکه تلویزیونی ورزشی نیست که هر وقت نام تیم ملی فوتبال ایران بیاید، از نمایش غرورانگیز و فوق‌العاده این تیم در جام جهانی 2018 روسیه سخن نگوید.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۹۲
دلمان برایت تنگ می‌شود...

به گزارش جام جم آنلاین ، شاگردان کی‌روش در بازی آخر مقابل پرتغال چنان بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشتند که رسانه‌های جهان به تمجید از آنها پرداخته و تیم‌هایی همچون پرتغال و اسپانیا را مورد انتقاد قرار دادند.

روزنامه معروف گازتا دلو اسپرت ایتالیا به تحلیل بازی آخر ایران پرداخت و نوشت: در طول مسابقه کلی اتفاق برای رونالدو رخ داد. او به گل نرسید. پنالتی خراب کرد و حتی در آستانه اخراج از زمین قرار گرفت. پرتغال با این تساوی به یک‌هشتم نهایی رسید اما ناتوان بود. در حالی‌که تیم آسیایی می‌توانست مقابل CR7 حتی برنده شود و به مرحله بعد برسد. این‌گونه وداع برای تیم ایران تلخ بود هرچند که با افتخار جام را ترک گفت. تیم کی‌روش در جام 4 امتیاز گرفت و با تعریف و تمجید بسیار به کارش در رقابت‌ها پایان داد.

گزارشگر نشریه فرانسوی اکیپ هم در تحلیل خود از عملکرد تیم ملی کشورمان نوشت: ایران در بازی مقابل پرتغال همه کار کرد که حذف نشود. این تیم می‌توانست در آخرین ثانیه‌ها حتی برنده نیز باشد. اگر توپ مهدی طارمی به گل تبدیل می‌شد، پرتغال همه چیز را از دست می‌داد. این نشریه در ادامه به مهار فوق‌العاده کریس رونالدو توسط بازیکنان ایران اشاره کرد و گفت که قهرمان اروپا به این بازی لرزان به دور بعد رسید.

در همین حال، شبکه ESPN در مطلبی با عنوان «کریستیانو رونالدو و پرتغال از وحشت ایران جان سالم به در بردند» نوشت: تمام چیزی که برای مردان فرناندو سانتوس اهمیت داشت، این بود که حضورشان در جام جهانی ادامه پیدا کند در حالی که برای تیم بسیار تحسین‌برانگیز ایران، داستان حضور در جام جهانی به پایان رسید. با این حال شاید تا چند روز دیگر در اردوی سلسائو اروپا، حسرت امتیاز دادن به ایران خیلی بیشتر احساس شود وقتی که فرصت بازی مقابل حریفی آسان‌تر مانند روسیه را از دست داد و راه سخت‌تر صعود با مواجهه با اروگوئه را در پیش گرفت.

نشریه اسپانیایی مارکا نیز در مطلب خود به این مساله اشاره کرد که تیم ملی ایران با کسب این نتیجه در واقع به اسپانیا لطف کرد. این نشریه در گزارش خود نوشت: پرتغال برای مدتی طولانی از بازی صدرنشین گروه بود اما در نهایت ایران آن را به رده دوم پایین آورد. ایران حتی می‌توانست پرتغالی‌ها را به خانه‌شان بفرستد اگر ضربه طارمی دقیق‌تر بود. ایران به خوبی ترمز رونالدو را کشیده بود و نزدیک به محقق کردن یک رویا بود. ایرانی‌ها می‌توانست اولین کشور آسیایی باشند که در این جام به مرحله حذفی راه می‌یابد اما توپ نمی‌خواست وارد دروازه شود. با این حال ایران سربلند از جام خداحافظی کرد.»

پیتر اشمایکل، دروازه‌بان سابق تیم ملی دانمارک و باشگاه منچستر یونایتد نیز از جمله شخصیت‌های ورزشی بود که به تمجید از بازی تیم ملی ایران پرداخت. دروازه‌بان اسطوره‌ای منچستر در تحلیل خود از این بازی گفت: ایرانی‌ها سخت مبارزه کردند زیرا می‌خواستند پیروز شوند. آنها بیشتر از پرتغال می‌خواستند در این بازی به پیروزی برسند. کریستیانو رونالدو در نیمه‌دوم چندان مورد توجه قرار نگرفت و چند شانس را از دست داد. حتی پنالتی را هم نتوانست تبدیل به گل کند. به نظر می‌رسد که بازیکنان بزرگ نمی‌توانند اشتباه کنند اما رونالدو نیز اشتباه لیونل مسی را مرتکب شد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها