گفت‌وگوی جام‌جم با علیرضا بیرانوند درباره گرفتن پنالتی رونالدو

همه دنیام شده بود توپ جلوی رونالدو!

علیرضا بیرانوند؛ حالا با آن جمله معروفش «چطوری کریس» در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شده است و سال‌های سال بعد وقتی درباره جام‌جهانی 2018 روسیه حرفی به میان بیاید، همه از بازی تاریخی با پرتغال و پنالتی گرفتن بیرانوند از رونالدو حرف می‌زنند.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۸۸
همه دنیام شده بود توپ جلوی رونالدو!

به گزارش جام جم آنلاین ، پس از بازی با پرتغال با علیرضا حرف زدیم و او به چند سوال ما پاسخ داد.

علیرضا اول از پنالتی برای ما بگو. گرفتن پنالتی رونالدو و ...

تمام تمرکزم را گذاشته بودم روی این‌که این پنالتی را بگیرم. نمی‌دانم آن زمان به هیچ چیزی فکر نمی‌کردم. فقط دوست داشته ضربه رونالدو را بگیرم.

به خاطر «چطوری کریس؟».

(با خنده) نه آقا. رونالدو بهترین بازیکن دنیاست و خیلی‌ها این را قبول دارند. واقعا افتخار می‌کنم توانستم پنالتی او را بگیرم. معمولا پنالتی‌ها 50-50 است. تصمیم گرفتم به سمت چپ خودم بپرم. البته دقت هم به ضربه رونالدو کردم. محکم و پر‌قدرت زد.

خیلی از رسانه‌های دنیا عکس آرام گرفتن توپ در آغوش تو را منتشر کرده‌اند.

واقعا حس خوبی بود. اگر گل می‌خوردیم همه چیز تمام می‌شد. خدا را شکر می‌کنم شرمنده مردم نشدیم. ما خیلی خوب بازی کردیم و حق مان پیروزی بود.شرمنده مردم ایران شدیم.

علیرضا اگر طارمی توپ را گل کرده بود حالا به‌عنوان تیم اول صعود کرده بودیم.

بله ولی باید او را درک کنیم. همه تلاش خودشان را کردند تا بتوانند برای ایران جان بدهند. انصافا بچه‌ها این کار را با شایستگی انجام دادند.

شنیدی که قرار است قرارداد کی‌روش تمدید شود؟

چرا نشود؟ باید تا جام‌جهانی بعدی بماند. تیم ما واقعا تیم است. کی‌روش یک استاد بزرگ است که در این سال‌ها چیزهای زیادی از او یاد گرفته‌ام. من افتخار می‌کنم که شاگرد او بوده‌ام و تا آخر عمرم مدیونش هستم. کی‌روش در شرایطی که خیلی‌ها انتقاد می‌کردند به من اعتماد کرد. امیدوارم کی‌روش در فوتبال ایران بازنشسته شود. امیدوارم در ایران بماند و تا چهار سال آینده با او راهی مرحله بعد شویم.

راستی نظرت درباره داوری چیست؟

افتضاح. باید رونالدو اخراج می‌شد. حالا بازی تمام شده است و واقعا هر اظهار نظری فایده‌ای ندارد.

علیرضا شماره یک

برای اولین بار جام‌جهانی را با دو گل‌خورده به پایان رساندیم تا این افتخار برای همیشه به اسم علیرضا بیرانوند و ارکان دفاعی تیم ملی ثبت شود.

از سیدمجید حسینی جوان نمی‌توان حرف نزد، مدافع 22 ساله‌ای که با چهار بازی ملی به مراتب بهتر از ستاره‌های پر ادعایی چون سرخیو راموس و جرارد پیکه عمل کرد.

مرتضی پورعلی گنجی، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، رامین رضائیان و احسان حاج‌صفی هم فوق‌العاده بودند، اما یکی از قاب‌های ماندگار فوتبال ایران در جام بیست و یکم مهار پنالتی کریستیانو رونالدو توسط علیرضا بیرانوند بود. بیرانوند به واژه ‌طنز «چطوری کریس» در یکی از سرنوشت‌ساز‌ترین لحظات تاریخ فوتبال ایران رنگ واقعیت بخشید تا ستاره تیم ملی در روز آخر
باشد.

بیرانوند در این تورنمنت هفت موقعیت از 9 موقعیت ایجاد شده روی دروازه ایران را مهار کرد و روی هیچ‌یک از دو گلی که خورد مقصر نبود. او به معنای واقعی کلمه شماره یک بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها