تیم ملی فوتبال ایران امشب یک مسابقه حساس پیش رو دارد. بازی با پرتغال به این دلیل اهمیت پیدا کرده که برنده این بازی را به دور بعد می‌فرستد.
کد خبر: ۱۱۴۹۷۲۴
ضرورت تمرکز

کارلوس کیروش که نمره قبولی از دو بازی قبلی گرفته، بعید است که تاکتیک بازی با اسپانیا را دستخوش تحول کند. در بازی با اسپانیا دو مهاجم کلاسیک به کار گرفته شدند که سیستم 4 نفره دفاعی ما را در پارهای از دقایق به سیستم دفاع 6 نفره تغییر میدادند. آن طور که از نظر کارشناسان فوتبال برمیآید آنها از شیوه بازی این دو بازیکن ابراز رضایت کردهاند. اگر کارلوس کیروش هم چنین عقیدهای داشته باشد، این دو نفر در بازی امشب هم با چنین ماموریتی و شاید هم با ماموریتهای تازهای که کیروش تعیین میکند، به زمین خواهند رفت. آنچه به عنوان نقطه ضعف ما در بازی با اسپانیا مطرح شد، دفاع مطلق تیم در نیمه اول بود حال آنکه تیم ما در نیمه دوم نشان داد قابلیت هجوم به سمت دروازه حریف را هم دارد. تیم ما بازیکنان باکیفیتی برای ارائه شیوه تهاجمی دارد. از آزمون گرفته تا طارمی و از جهانبخش تا انصاریفرد. اگر قرار باشد فرم بازی تیم ملی از دفاعی به تهاجمی تغییر کند، باید بدانیم چگونه بازی کنیم که مطمئن هستم کیروش این آگاهی را به بازیکنان میدهد و تردید ندارم که تیم ما آنقدر باز بازی نمیکند که مانند بازی با بوسنی براحتی تسلیم شویم.

تیم ملی پرتغال بهترین بازیکن جهان را در اختیار دارد که همه گلهای این تیم در این جام را به ثمر رسانده و زهردارترین بازیکن این تیم هم محسوب میشود. اما گوئدس، موتینیو، ماریو، برناردو و ویلیام بازیکنان بیکیفیتی نیستند و نباید از آنها هم غافل شد. ضمن آنکه مدافعان این تیم هنگام ضربات ایستگاهی حضوری موثر روی دروازه حریف دارند و باید مراقب آنها هم باشیم. پرتغال روی کاغذ و در زمان شروع بازی سیستم 2-4-4 خطی دارد؛ اما شکل بازی این تیم در دقایق مختلف بازی متناسب با جریان بازی تغییر فرم میدهد.

آنچه برای تیم ملی در مسابقه حساس امشب ارزش حیاتی دارد این است که تمرکز بازیکنان تیم حفظ شود. از دقیقه اول تا آخرین دقیقه بازی. برای ارائه یک فوتبال کمنقص و پیاده شدن کامل فرامین تاکتیکی سرمربی، ضرورت دارد بازیکنان تمام توجه خود را روی بازی متمرکز کنند و این تمرکز را تا سوت پایان از دست ندهند. در بازی با تیمهایی مانند پرتغال، باید بدانید که حتی اگر یک دقیقه بازی از کنترل شما خارج شود، مجازات خواهید شد و امیدواریم این اتفاق را در بازی امشب تیم ملی مشاهده نکنیم.

مرتضی محصص

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها