سرمربی تیم ملی در واکنش به طرح این موضوع که «دیدار برابر پرتغال بازی خیلی خاصی برای شما به شمار می‌آید»، گفت: این‌گونه تصور کنید، بازی ما مقابل پرتغال یا شاید بهتر باشد بگویم بازی با پرتغال برای ما حکم یک «مچ پوینت» دارد.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۰۵
کی روش: راه متوقف کردن رونالدو را نمی‌گویم / مقابل پرتغال من سربلند می‌شوم!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها اظهار داشت: اگر سرنوشت ما دست برخی افراد بود نمی‌خواستند ما اینجا باشیم، اما ما حق خودمان را ثابت کردیم و نشان دادیم که استحقاق بودن در اینجا را داریم. زمانی که به اینجا رسیدیم هیچ‌کس اعتباری برای ما قائل نبود تا بتوانیم آرزوهای‌مان را تحقق ببخشیم، اما ایستادیم و جنگیدیم و همیشه یک چیز در ذهن داشتیم و آن اینکه هیچ وقت نمی‌خواستیم هدیه‌ای ساده برای تیم‌هایی مثل اسپانیا و پرتغال باشیم و برعکس می‌خواستیم کارمان همیشه سخت و جانفزا باشد. همیشه تلاش کردیم بهتر باشیم. اینکه بازیکنان‌مان رشد کنند و بهتر باشند. این رشد برای ما راحت نبود. ما هر کاری انجام می‌دهیم و می‌خواهیم که هر بازی را به‌عنوان تیم بهتر و بازیکنان بهتر به پایان برسانیم. باید بجنگیم و کار کنیم تا به مرحله دوم برسیم. ابتدا برابر اسپانیا بازی داشتیم و حالا باید به مصاف پرتغال برویم. دستاورد بزرگی است که با این فرصت به بازی سوم رسیده‌ایم و می‌توانیم برای رؤیای‌مان و رسیدن به مرحله دوم بازی کنیم.

راه متوقف کردن رونالدو را نمی‌گویم

وی در پاسخ به این سؤال که «شما کریستیانو رونالدو را می‌شناسید، چگونه او را مهار خواهید کرد؟»،‌ گفت: حتی اگر من بدانم که چطور باید رونالدو را متوقف کنیم، آن را نخواهم گفت. بهترین اتفاق این بود که فرناندو سانتوس، رونالدو را در تیم اول نمی‌گذاشت، اما این اتفاق نمی‌افتد. این موضوع خنده‌دار خواهد بود، ولی بگذارید این‌گونه بگویم در آخر مطلبی که در این گروه بسیار دیدنی خواهد بود این است که کدامیک از تیم‌ها قادر به نشان دادن جانفشانی‌های بزرگ، کارهای بزرگ و ایستادن مقابل بازیکنان بزرگ هستند. البته باید بگویم پرتغال هم تا به حال نشان داده تیم بزرگی است، حتی بدون کریستیانو رونالدو، همان‌طور که در جام ملت‌های اروپا این کار را انجام داد.

سیستم ویدئویی فقط برای یک تیم کار می‌کرد!

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که «آیا از عملکرد بازیکنان‌تان در این مسابقات شگفت‌زده هستید؟»، عنوان کرد: خیر. چیزی که من را شگفت‌زده کرد این بود که متأسفانه نتوانستیم شرایطی را برای بهتر بودن در اختیار داشته باشیم. متأسفانه با همه توانایی‌ها و کیفیتی که ما داریم، باعث شرمندگی است که نتوانستیم برنامه خاص آماده‌سازی داشته باشیم. زمانی که ما نتایج خاص می‌خواهیم به برنامه آماده‌سازی خاص نیاز داریم. آماده‌سازی کلید موفقیت است. برای شما یک مثال می‌زنم. اگر به ایران همان تقویم فیفا را بدهید که در اختیار تیم‌های بزرگ اروپایی می‌گذارید، این کافی نیست، اما ما خوشحالیم، چرا که با زمان کم، با شرایط کم و با نظم و کاری که داشتیم مراکش را شکست دادیم و مشکلات بزرگی را برای اسپانیا به وجود آوردیم. ما برابر اسپانیا کاری را انجام دادیم که با منچستریونایتد مقابل بارسلونا به نمایش گذاشتیم و در 30 متر عقب دفاع سرسختانه‌ای انجام دادیم و همچنین تلاش کردیم، گل بزنیم و به پیروزی برسیم. ما نقاط قوت اسپانیا را می‌شناختیم، تیمی که برای قهرمانی در جهان می‌جنگد و این چیزی است که آنها مسئولیتش را دارند. در پایان باید دیوانه باشیم اگر می‌خواستیم مدل دیگری برابر آنها بازی کنیم. تنها نکته غم‌انگیز اینجاست که همیشه برای بازی‌های اسپانیا داورانی از آمریکای جنوبی انتخاب می‌شود. آنها با هم همزبان هستند و بازیکنان اسپانیا همیشه تلاش می‌کنند این داوران را تحت‌فشار بگذارند. ضمن اینکه سیستم ویدئویی فقط برای یک تیم کار می‌کرد و متأسفانه این سیستم خطای دیه‌گو کاستا روی بیرانوند را ندید.

مقابل پرتغال من سربلند می‌شوم!

سرمربی تیم ملی در واکنش به طرح این موضوع که «دیدار برابر پرتغال بازی خیلی خاصی برای شما به شمار می‌آید»، گفت: این‌گونه تصور کنید، بازی ما مقابل پرتغال یا شاید بهتر باشد بگویم بازی با پرتغال برای ما حکم یک "مچ پوینت" دارد. این یک فیلم سینمایی است که حتی مارتین اسکورسیزی هم نمی‌توانست فیلم‌نامه‌ای را این‌گونه برای من بنویسد. البته که بازی خاصی است، اما این یک بازی فوتبال است و ربطی به وطن‌پرستی یا ملی‌گرایی ندارد. این ورزش است و ما حرفه‌ای هستیم و همه بهترین کارمان را برای تیم‌های‌مان انجام می‌دهیم. مطمئناً من سربلند خواهم شد به خاطر اینکه در آخر تنها رنگ‌های سبز و قرمز در استادیوم خواهند بود.

آنهایی را که به برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی ضربه زدند، فراموش نمی‌کنم

کی‌روش درباره حمایت هواداران از تیم ملی ایران در روسیه هم خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که هواداران ایرانی در روسیه هستند. از همه آنها تشکر می‌کنم و همچنین قدردان همه هواداران واقعی تیم ملی هستم. من همیشه با آنها خواهم بود، اما شما می‌دانید که همیشه نسبت به کسانی که به طور واقعی هوادار نبوده‌اند و به برنامه آماده‌سازی تیم ملی لطمه زده‌اند و اکنون چهره دیگری از خود به نمایش می‌گذارند، آگاه هستم. کسانی را که به برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی ضربه زدند، فراموش نمی‌کنم و حالا زمان این است از آنها بپرسیم که چرا آنها به این برنامه آماده‌سازی لطمه زدند و اجازه ندادند که ما شانس این را پیدا کنیم که تیم بهتری باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها