تیم ملی فوتبال ایران در نخستین مسابقه خود در جام جهانی 2018 روسیه فردا از ساعت 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه سن پترزبورگ به مصاف هم می‌روند.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۴۲
آشنایی با شیرهای اطلس!

به گزارش جام جم آنلاین ، مراکش یکی از قدرتمندترین تیم های آفریقایی به شمار می رود و بخش مهمی از بازیکنان این تیم در لیگ های معتبر اروپایی بازی می‌کنند. این تیم 20 سال در جام جهانی غیبت داشته و حالا امیدوار است بازگشت با شکوهی به این رقابت ها داشته باشد، آنها برای اینکه این بازگشت باشکوه را تثبیت کنند به هر شکل ممکن می خواهند در نخستین بازی خود که با ایران است به پیروزی برسند.«شیرهای اطلس» لقب تیم ملی مراکش است، تیمی که مقابل یوزهای ایرانی انگیزه زیادی خواهد داشت.

ترکیب ۲۳ نفره مراکش:

دروازه‌بان‌ها: منیر المحمدی، رضا التکناوتی، یاسین بونو

مدافعان: نبیل درار، مروان داکوستا، مهدی بن عطیه، اشرف حکیمی، حمزه مندیل، رومن سائیس

هافبک‌ها: سفیان امرابات، یوسف آیت بن ناصر، بدر بانون، کریم الاحمدی، مبارک بوصوفا، امین حارث، یونس بلهندا، فیصل فجر، نورالدین امرابات، حکیم زیخ

مهاجمان: ایوب الکعبی، خالد بوطیب، عزیز بوهدوز و مهدی کارسیلا

آشنایی با کشور مراکش

مَراکِش یا مغرب کشوری در شمال غربی آفریقا است. مراکش ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد.کشور مراکش از سوی خاور با کشور الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه‌ است.

پایتخت این کشور آفریقایی شهر رباط است.

نام مراکش از نام پایتخت کهن یعنی شهر مراکش برگرفته شده‌است، که واژه‌ای بربر به معنای «سرزمین خدا» است.نام Morocco در انگلیسی هم تغییر یافته واژه مراکش است. تا همین چند دهه اخیر هم این سرزمین در زبان عربی مراکش خوانده می‌شد.

کشور پادشاهی مراکش که در زبان عربی به آن «المملکه المغربیه» گفته می‌شود نخستین کشور شکل گرفته مغرب مسلمان است. این کشور در ایران به نام «مراکش» شناخته می‌شود.

جمعیت مراکش (با احتساب صحرای غربی) حدود ۳۱ میلیون نفر است که ۴۹/۸ درصد را مردان و ۵۰/۲ درصد را زنان تشکیل داده‌اند از این تعداد جمعیت ۴۳ درصد در مناطق روستایی و ۵۷ درصد در مناطق شهری زندگی می‌کنند.

واحد پول مراکش درهم است و کازابلانکا هم یکی از مهم ترین شهرهای آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها