همیشه جام جهانی را دوست داشتم چون بی‌حرف اضافه عاشق فوتبالم؛ اما به نظرم می‌آید این جام جهانی را باید طور دیگری دوست داشت. فکر می‌کنم این جام وجوه تمایز زیادی نسبت به جام‌های دیگر دارد. تیم‌های هم سطح و قدرتمند همه به یک اندازه بخت قهرمانی دارند و همین تقابل قوا، جام جهانی 2018 را جذاب و خواستنی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۳۵
این جام متفاوت است

من همیشه تیم ملی انگلیس را دوست داشتهام. حتی در جامهایی که هیچ ادعایی نداشت. حسی خاص نسبت به این تیم دارم که اجازه نمیدهد نسبت به آن مایوس شوم. هر بار که این تیم پا به رقابتها گذاشته در مورد اخبار آن حساس بودم و در این جام هم همین گونه هستم. البته کارشناسان هیچ بختی برای این تیم قائل نیستند و آن را در میان 4 تیم نیمهنهایی نمیبینند؛ اما باز هم همان عشق قدیمی اجازه نمیدهد نسبت به تیم «گرت ساوتگیت» و ستارگانش بیتفاوت باشم.

البته تیم دوم من برزیل است و آن را همیشه دوست داشتهام. چهار سال قبل بعد از آن شکست عجیب در نیمهنهایی خیلی از هواداران فوتبال غمگین شدند و من هم. این شکست البته بخشی از فوتبال بود ولی هوای ذهن بسیاری از فوتبالدوستان را ابری کرد و من بیشتر از این شکست مکدر شدم. البته برزیل امسال بسیار آمادهتر از آن برزیل است و من فکر میکنم بخت شماره یک قهرمانی است چون «تیته» بیشتر از یک تیم معمولی، فوقستاره آماده دارد.

البته برزیل یکی از تیمهای صاحب بخت است، چون این جام تیم خوب، زیاد دارد. کلا جام جهانی 2018 یک جام جذاب است. با تیمهایی که همه برای قهرمانی شانس دارند. برزیل، اسپانیا، فرانسه و آلمان که یک مدعی سنتی است.

در مورد عشق اصلیام ایران هم باید بگویم گروه بسیار دشواری داریم و خیلی خوشبینانه است اگر توقع داشته باشیم تیم ما از این گروه سخت و در رقابت با این حریفان قدرتمند به دور دوم صعود کند؛ با این حال آنچه فوتبال را از دیگر ورزشها متمایز میکند، اتفاقات غیرمترقبه و رقم خوردن نتایج عجیب است و همه به آن دل بستهایم.

این روزها خیلی گرفتار برنامه ویژه جام جهانی 2018 هستم و از سویی برای آغاز این جام لحظهشماری میکنم، بیصبرانه انتظار شروع آن را دارم و همه بازیها را بهدقت دنبال میکنم. فکر میکنم بازیهای خوبی انتظارمان را میکشد و تیمها کاملا آمادهاند. اگر پیشبینیها درست از آب دربیاید، یک جام هیجانانگیز پیش روی ماست.

عادل فردوسیپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها