فیفا رسما به تیم ملی ایران خوشامد گفت

اهدای نماد جام جهانی به کی‌ روش و شجاعی +عکس

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از احتمال انتخاب کشوری دیگر برای میزبانی مشترک با قطر در جام جهانی صحبت کرده و کشوری که بیشترین شانس را در این زمینه دارد، ایران است.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۳۷
چراغ سبز رئیس فیفا؛ ایران میزبان مشترک قطر در جام جهانی ۲۰۲۲؟

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دهم ژوئن روزی است که فیفا باید درباره آینده جام جهانی تصمیم بگیرد و جیانی اینفانتینو درباره جام جهانی ۴۸ تیمی سال ۲۰۲۲ صحبت خواهد کرد.

قرار بود این تصمیم از جام جهانی ۲۰۲۶ اعمال شود و تعداد تیم‎های حاضر در جام جهانی افزایش پیدا کنند. مخصوصا انتقاداتی که به قطر به خاطر مشکلات میزبانی از جام جهانی وارد بود باعث شد این تصمیم جدی‏‌تر شود.

اینفانتینو در گفتگو با خبرنگاران این چنین گفته است: در حال حاضر ما جام جهانی‎ای با ۳۲ تیم داریم که قرار است در قطر برگزار شود، شرایط فعلی این است. اما کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی درخواستی جالب دارد که باید آن را بررسی کنیم. تیم‎های بیشتر یعنی ورزشگاه‎های بیشتر، هتل‎های بیشتر، حمل و نقل بیشتر و ...

او در ادامه گفت: این که قطر از پسش بر میاید یا نه سوال است و باید بررسی شود. بعید به نظر می‎رسد که بتوان این شرایط را تغییر داد، اما صحبت کردن از اهداف و فرضیه‎ها هم نباید نگران کننده باشد. مطمئنا قطر هم باید با آن‌ها موافق باشد.

از آنجایی که قطر با همسایگانش مانند عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر مشکلات سیاسی دارد برخی ایران را دیگر کشور احتمالی برای میزبانی جام جهانی در کنار قطر می‏‌شناسند، به شرطی که جام جهانی ۴۸ تیمی باشد.

اینفانتینو در واکنش به این موضوع گفت: من ایده‌‏ای ندارم. البته هر احتمالی وجود دارد، بیایید قدم به قدم حرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها