مرگبارترین داستان جام جهانی 24 سال پیش رقم خورد. حتی آن زمان که شبکه های اجتماعی وجود نداشت و اطلاع رسانی بسیار ضعیف تر بود این داستان مرگبار و تراژیک بازتاب گسترده ای در سراسر جهان و البته ایران داشت.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۳۹
مرگبارترین داستان جام جهانی / این گل به خودی حمام خون راه انداخت (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین ، 17 روز دیگر به آغاز رقابت های جام جهانی 2018 روسیه فرصت باقی مانده است. هر روز یکی از اتفاقات و وقایع مربوط به 20 دوره گذشته جام جهانی را مورد بررسی قرار می دهیم، اینبار نیز به سراغ غم انگیزترین و خونبارترین اتفاق جام جهانی می رویم.

در جولای 1994 و در جریان برگزاری جام جهانی آندرس اسکوبار، ملی‌پوش کلمبیایی و بازیکن ناسیونال، 10 روز پس از باز کردن د‌ر‌وازه‌ خودشان به قتل رسید. این گل به خودی در دیدار تیم‌های کلمبیا و آمریکا اتفاق افتاد و منجر به حذف شدن کلمبیا شد. قاچاقچیان برای این بازی شرط بندی کرده بودند و پس از حذف کلمبیا، دچار ضرر هنگفتی شدند. برخی از رسانه‌ها مدعی شدند این قتل به آنان مربوط است. جنازه اسکوبار پس از اینکه مورد ضرب و شتم افراد مسلح قرار گرفت، در پارکینگ رستورانی در مدیین پیدا شد.

زمانی که اسکوبار به قتل رسید 27 سال داشت و قتل او بازتاب گسترده ای در سراسر جهان داشت.

البته احتمالات دیگری هم هست مبنی بر اینکه شاید اصلا آن گل ربطی به قتل اسکوبار نداشته باشد اما به هرحال قوی ترین فرضیه مربوط به همان گلی است که او به تیم خودش زد.

جنازه او در حالی پیدا شد که شش گلوله به بدن او اصابت کرده بود. در مراسم خاکسپاری اسکوبار بیش از 120 هزار نفر شرکت نمودند. رئیس جمهور کلمبیا نیز با حضور خود دراین مراسم به او احترام گذاشت. فوتبال کلمبیا مدت زمان زیادی لازم داشت تا بتواند خود را از این کابوس نجات دهد.

این همان صحنه ای است که او گل به خودی مقابل آمریکا را وارد دروازه تیم خودش یعنی کلمبیا می کند، اتفاقی که باعث شد او 10 روز بعد به قتل برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها