رونمایی از برنامه تمرینی دست نویس جعفر سلماسی؛

نسخه 40 سال پیش مربی ایرانی ، گنج ارزشمند آمریکایی‌ها (عکس)

این نقشه گنج نیست. یک نسخه خطی قدیمی هم نیست. این فقط یک برنامه تمرینی ساده وزنه برداری است. با این حال آنقدر ارزشمند است که جو کارون، وزنه بردار قدیمی آمریکا، نزدیک به 40 سال، این برگه را نزد خود به امانت نگه داشته و از آن محافظت کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۳۹
نسخه 40 سال پیش مربی ایرانی ، گنج ارزشمند آمریکایی‌ها (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین ، خودش می گوید: این برنامه تمرینی را محمد جعفر سلماسی، در سال 1980 به من داد تا با استفاده از آن بتوانم به شاگردانم آموزش دهم. این دست خط جعفر سلماسی است و برای من که الگوهایم در وزنه برداری قهرمانان برجسته ای چون جعفر سلماسی و محمود نامجو بودند، این برنامه تمرینی دست نویس، یکی از با ارزش ترین چیزهایی است که در زندگی ام دارم.

جو کارن این برنامه تمرینی را شب گذشته و در جریان رقابتهای وزنه برداری 2018 قهرمانی آمریکا که این روزها در اورلند پارک ایالت کانزاس در حال برگزاری است، با اشتیاق فراوان به همراه خود آورد تا به شاهین نصیری نیا، قهرمان سابق وزنه برداری جهان که او نیز در سالن برگزاری رقابتها حضور داشت نشان بدهد. کارن که امسال یکی از اعضای کادر اجرایی رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آمریکاست، در پاسخ به این سئوال نصیری نیا که نظرش درباره وزنه برداری ایران چیست، اینگونه پاسخ می دهد: ایران همیشه یکی از بهترین تیم های جهان بوده و هست و من همواره عملکرد وزنه برداران ایرانی را در مسابقات بین المللی دنبال می کنم.
محمد جعفر سلماسی که نخستین مدال تاریخ ورزش ایران را در المپیک 1948 لندن به دست آورد، این برنامه تمرینی را 20 سال قبل از آنکه از دنیا برود، برای جو کارن نوشته است. سلماسی علاوه بر کسب مدال برنز المپیک، مدال طلای بازیهای آسیایی 1951 دهلی نو را نیز در کارنامه دارد. او در سال 1952 به عنوان مربی، هدایت تیم ملی وزنه برداری عراق را برعهده گرفت و هشت سال در این سمت باقی ماند. سلماسی در المپیک 1960 نیز به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان حضور داشت. سلماسی ۱۱ بهمن ۱۳۷۸، در 88 سالگی در بیمارستان باهنر تهران درگذشت و در قطعهٔ ۲۲ بهشت زهرا (س)، در کنار محمود نامجو به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

مرحوم جعفر سلماسی :

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها