آشنایی با بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 (3)

آقای کلین شیت به جام جهانی می‌رود (اینفوگرافیک)

علیرضا بیرانوند در لیگ هفدهم یکی از بازیکنان با ثبات بود، هر چند او حداقل یک بار به طور جدی از مسیر خارج شد اما در نهایت به مسیر اصلی بازگشت.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۹۵
آقای کلین شیت به جام جهانی می‌رود (اینفوگرافیک)

به گزارش جام جم آنلاین ، حتی پیش از اعزام فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران مشخص بود که بیرانوند یکی از مسافران جام جهانی 2018 روسیه است و نه تنها به این رقابت ها می رود که حتی به احتمال 90 درصد گلر اصلی تیم تحت هدایت کی‌روش مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال است اما...

* بیرانوند به تایید بسیاری دروازه بان ثابت تیم ملی فوتبال ایران در روسیه است اما تجربه قبلی در رابطه با کی‌روش نشان داده که ممکن است اتفاقات شگفت انگیزی در راه باشد. پیش از جام جهانی 2014 بسیاری گمان می کردند که دانیل داوری گلر ثابت تیم ملی خواهد بود اما ناگهان ورق برگشت و علیرضا حقیقی دروازه بان تیم ملی در هر سه مسابقه شد. هر چند کی‌روش عادت به سورپرایز دارد اما اینبار نسبت به دفعه قبل بسیار متفاوت است و احتمال کمی وجود دارد که مثلا سرمربی پرتغالی تیم ملی بیرانوند را نیمکت نشین کند و عابدزاده را به درون دروازه بفرستد.

*بیرانوند در فصلی که گذشته بهترین گلر لیگ برتر بود و 17 کلین شیت ثبت کرد. او در لیگ قهرمانان آسیا هم عملکرد خوبی داشت و موفق به ثبت 5 کلین شیت شد.

* گلر پرسپولیسی ها در فصلی که گذشت سه بار با حاشیه روبرو شد. یک بار زمانی که تمایل به جدایی خود از پرسپولیس را به صورت علنی نشان داد. بار دوم زمانی بود که به تماشاگران پرسپولیس به نشانه اعتراض علامت هیس نشان داد تا انتقادات بسیار سنگین و شدیدی علیه او مطرح شود. دفعه سوم هم حاشیه وقتی به سراغ او آمد که موضوع صغر سنی اش مورد توجه قرار گرفت.

*بیرانوند نخستین بار در سال 94 به تیم ملی دعوت شد و تا امروز 18 بازی ملی انجام داده است. او تجربه حضور در جام جهانی را ندارد و روسیه نخستین تجربه او خواهد بود.

*بیرانوند با نفت تهران از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. او اولین بازی خود را در جام حذفی برابر داماش در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ انجام داد. در سال اول خود به عنوان دروازه‌بان اول تیمش انتخاب شد. نفت در پایان لیگ برتر به مکان سوم رسید و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در ۲۳ مارس ۲۰۱۴، بیرانوند قرارداد خود را با نفت تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرد.

*دروازه بان سابق نفت تهران در سال 95 به پرسپولیس پیوست و به سرعت تبدیل به مرد شماره یک سرخ ها شد. در واقع به غیر از یک بار هرگز اتفاق نیفتاده که موقعیت این سنگربان با خطر روبرو شود.

*از ویژگی‌های دروازه‌بانی او می‌توان به پرتاب دست‌های فوق‌العاده او در شروع مجددها نام برد که بارها باعث به ثمر رسیدن گل شده‌است. البته بیرانوند هنوز در خروج از دروازه ضعف دارد، ضعفی که بین همه دروازه بانان لیگ برتری مشترک است.

* این دروازه بان 26 ساله و 195 سانتی متری هر چند قرارداد خود را با پرسپولیس تمدید کرده اما هنوز این احتمال وجود دارد که به تیم دیگری برود. البته محال است بیرانوند در ایران به غیر از پرسپولیس برای تیم دیگری بازی کند. فصل گذشته اخباری که آخر سر هم به تایید نرسید حاکی از این بود که او از فنرباغچه پیشنهاد دارد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها