فیفا همه باشگاه‌ها را ملزم کرده وقتی بازیکن زیر ٢٣ سال با قرارداد حرفه‌ای می‌خرند حق رشد این بازیکن را به تیم سابق بدهند؛ حتی اگر بازیکن جدید آزاد باشد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۸۲
تجارت تابستانی سایپا؛ ۲.۵ میلیارد فقط بابت قلی‌زاده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آی اسپورت، با این حساب، طبق دستورالعمل فیفا استقلال در صورت قطعی شدن انتقال نورافکن به شارلروا حداقل ٩٠ هزار یورو باید از از این باشگاه دریافت کند. اما برنده بزرگ این تابستان سایپاست. سایپا برای انتقال علی قلی‌زاده همین مبلغ ۹۰ هزار یورو را از باشگاه بلژیکی می‌گیرد. با این حساب سایپا ٩٠ هزار یورو از شارلروا می‌گیرد و ٢٣٠ هزار یورو هم فیفا به این تیم -بابت حضور قلی‌زاده در جام جهانی- پرداخت می‌کند. سرانگشتی که حساب کنیم سایپا از کنار انتقال قلی‌زاده و حضور او در جام جهانی، ٣٢٠ هزار یورو به جیب می‌زند. مبلغی حدود ۲.۵ میلیارد که با اضافه شدن ۲۳۰ هزار یورو حضور ترابی در جام جهانی به نزدیک ۴ میلیارد می‌رسد و در فصل نقل و انتقالات تابستانی کمک بزرگی برای این تیم خواهد بود.

صادق محرمی اما چون به تیم دینامو زاگرب رفته و باشگاه‌های کروات در درجه‌بندی فیفا جزو گروه سوم هستند، باشگاهش باید به پرسپولیس ٣٠ هزار یورو پرداخت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها