کارشکنی های عربستان و امارات بی‌نتیجه ماند

فوتبال غرب آسیا در سیطره باشگاه‌های ایران و قطر

فشارهای سیاسی و جوسازی‌های عربستان و امارات در لیگ قهرمانان آسیا راه به جایی نبرد تا چهار تیم ایرانی و قطری از منطقه غرب آسیا به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کنند.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۹۵
فوتبال غرب آسیا در سیطره باشگاه‌های ایران و قطر

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب این قاره شب گذشته به اتمام رسید و چهره تیم های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها مشخص شد.

بر این اساس الدحیل و السد از قطر و پرسپولیس و استقلال از ایران به جمع هشت تیم پایانی راه یافتند و در مرحله بعد و بعد از قرعه کشی، با هم مسابقه خواهند داد.

در این مرحله هیچ نماینده ای از امارات و عربستان وجود ندارد؛ دو کشوری که برای ایران و قطر موانع زیادی تراشیدند و برای چند ماه با مطرح کردن بحث بازی در زمین بی طرف، کنفدراسیون فوتبال آسیا و دیگر کشورها را به چالش کشیدند.

امارات در این فصل از لیگ قهرمانان با چهار نماینده یعنی الوحده، العین، الجزیره و الوصل مسابقات را شروع کرد و عربستان هم با دو تیم الاهلی و الهلال که هیچ کدام از این تیم ها موفق نشدند به مرحله یک چهارم برسند.

عربستان و امارات علاوه بر فشار بر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازی با تیم های ایرانی در زمین بی طرف، تلاش زیادی کردند تا قطر را هم به این سرنوشت دچار کنند.

درخواست ها و جوسازی های عربستان و امارات علیه قطر سرانجام AFC را واداشت تا با تشکیل یک کمیته و سفر به این سه کشور، شرایط میزبانی آنها را در لیگ قهرمانان آسیا بررسی کند.

نتیجه جلسات این کمیته دلخواه سعودی ها و اماراتی ها نبود چرا که کنفدراسیون آسیا زیر بار برگزاری مسابقات در زمین بی طرف نرفت و این قانون فقط برای تیم های ایرانی پابرجا ماند.

باوجود تمام این کارشکنی ها و فشارهای سیاسی بر فوتبال در نهایت این نمایندگان قطر و ایران بودند که از دو مرحله آزمون لیگ قهرمانان سربلند بیرون آمدند.

حالا استقلال و پرسپولیس و السد و الدحیل در انتظار قرعه کشی مرحله یک چهارم هستند و تیم های اماراتی و عربستانی در حسرت لیگ قهرمانان آسیا به سر می برند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها