واکنش سرمربی به انتقادها از زمان انتشار فهرست تیم ملی

کی‌روش: در ایران یاد گرفتم اگر صحبتی صورت می‌گیرد تنها بگویم متشکرم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به اعتراضات اخیر درباره اعلام فهرست تیم ملی پیش از پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۵۹
کی‌روش: در ایران یاد گرفتم اگر صحبتی صورت می‌گیرد تنها بگویم متشکرم

به‌ گزارش جام جم آنلاین از ‌ایسنا، کارلوس کی‌ روش صبح امروز (سه‌شنبه) ۲۵ اردیبهشت در حاشیه تمرینات تیم‌ ‌ملی فوتبال گفت‌: طبق قوانین فیفا و برای احترام به این قوانین ما باید فهرست اولیه و بزرگ آماده باش تهیه می‌کردیم و به فیفا ارائه می‌کرد که این اتفاق افتاد و بازیکنانی که در این فهرست می‌بینید از نزدیک مشاهدات‌مان را بر روی آن‌ها انجام دادیم و انتخاب آن‌ها به صورت ‌دقیق انجام شده است.

وی ادامه‌ داد: بعضی از بازیکنان از فهرست خارج شدند و برخی دیگر در بین اسامی قرار دارند، ولی این فهرست باید در تاریخی ارسال می‌شد که طبق فیفا اعلام شده بود (روز ۱۴ می ۲۰۱۸) و ما این کار را انجام دادیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که یکسری از تیم‌ها فهرست ۲۳ نفره را اعلام کرده‌اند ولی ایران فهرست ۳۵ نفره اعلام کرده است، توضیح داد: ما باید این لیست ۳۵ نفره را در تاریخی که فیفا اعلام کرده بود ارسال می کردیم به خاطر این که هر اتفاقی برای بازیکنی رخ دهد برای مثال اگر بازیکنی نتواند به دلیل مصدومیت ادامه‌ دهد باید از همین فهرست ۳۵ نفره کسی را جایگزین کنیم. برنامه‌ای هم که من در ذهن خود داشتم می‌خواستم بعد از بازی با ازبکستان فهرست ۲۳ نفره را اعلام کنم و برنامه‌ای اصلی که برای جام جهانی است را ارائه دهم. ۲۰ می بعد از بازی با ازبکستان فهرست نهایی ما اعلام می‌شود.

کی‌ روش در پاسخ به انتقاد برخی مربیان مثل امیر قلعه‌نویی از زمان و از پیش تعیین شده بودن این فهرست، توضیح داد: واقعا خنده‌دار است. اعلام این اسامی باید در تاریخی که فیفا صورت می‌گرفت و ما هم همین کار را انجام دادیم. قلعه‌نویی شهروند کشوری هستند که قدمت زیادی دارد و من شهروند خاضع پرتغالی هستم که در ایران انجام وظیفه می‌کنم.

وی افزود: آیا آقای قلعه‌نویی تنها به دلیل این که شهروند ایرانی هستند می‌توانند حرفه‌ ای‌گری من را در این کار زیر سوال ببرند؟ آیا این درست است که این توهین‌ها صورت بگیرد و علامت سوال‌هایی به وجود می‌آید. آقایان کریمی و قلعه‌نویی صحبت‌هایی را انجام می‌دهند که توهین است و فدراسیون فوتبال نیز واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. اگر من صحبتی انجام دهم همه فکر می‌کنند که به فرهنگ ایرانی توهین می‌کنم در صورتی که این طور نیست. من در ایران یاد گرفتم اگر صحبتی صورت می‌گیرد تنها بگویم متشکرم و کار خودم را ادامه‌ دهم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران ادامه‌ داد: بنده تاکنون هیچ صحبتی در این موارد انجام نداده‌ام، چرا که اگر جوابی دهم در کمتر از یک ‌دقیقه فدراسیون با من تماس می‌گیرد که چرا این صحبت را انجام داده‌ام به همین دلیل من از آقای قلعه‌نویی تشکر می‌کنم و کار خودم را ادامه‌ می‌دهم.

کی‌روش با بیان این که یکی از اردوهای تیم‌ ‌ملی که برای پیش از جام جهانی طراحی شده بود، منحل شده است، ادامه‌ داد: الان بازیکنان را در اختیار ندارم و جا دارد باز هم از همه تشکر کنم. بنده از صحبت‌های اخیر آقای قلعه‌نویی که گفته‌اند بازیکنان تیم ذوب آهن از تصمیم ناراحت هستند، سورپرایز و شگفت‌زده هستم ولی باید به او گفت‌ فردی که نگذاشت بازیکنان ذوب آهن در کنار تیم باشند خود قلعه‌نویی بود و بزرگ‌ترین ضربه را به بازیکنان خود وارد کرد، چون این فرصت را از آن‌ها گرفت. این حرف‌ها را هم رییس و مدیرعامل خود باشگاه ذوب آهن به من گفته‌اند.

وی در پایان گفت‌: من فکر می‌کنم در چند ماه آخر شما جای من را می‌گیرید و به همین دلیل از شما تشکر می‌کنم.

کارلوس کی‌ روش پس از اتمام مصاحبه خود در جمع خبرنگاران با حالتی ناراحت از جمع خبرنگاران جدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها