دختران فوتسالیست ایرانی امروز در فینال جام ملت ها به میدان می روند

بفرما جام!

22 سال از نخستین باری که تیم ملی فوتسال بانوان ایران تشکیل شد می گذرد، پس از گذشت این مدت زمان قابل توجه حالا دختران فوتسالیست ایرانی بار دیگر در آستانه فتح قاره کهن قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۴۹
بفرما جام!

به گزارش جام جم آنلاین، تیمی که سابقه قهرمانی در غرب آسیا را دارد و تیمی که پیش از در بازی های داخل سالن آسیا هم نایب قهرمان شده است امروز در فینال جام ملت های فوتسال بانوان آسیا مقابل ژاپن به میدان می رود.

نخستین قهرمانی دختران فوتسالیست ایرانی در جام ملت های فوتسال در همان نخستین دوره برگزاری رقابت ها یعنی سال 2015 به دست آمد، همان سالی که نیلوفر اردلان کاپیتان تیم ملی ایران بنا به یک دلیل کاملا شخصی و غیرمنصفانه از همراهی تیم بازماند تا پیرامون تیم دختران ایران حواشی مختلفی به وجود بیاید، همان رقابت هایی که ایران باز هم با همین ژاپن فینالیست شد و فرشته کریمی گل قهرمانی ایران را زد تا به «فرشته برتر آسیا» مشهور شود.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران در حالی امروز در فینال جام ملت های آسیا به میدان می رود که استخوان بندی تیم دختران همان چیزی است که در سال 2015 هم بود. در واقع تیم ملی فوتسال بانوان ایران در 22 سال به کندی و سختی تغییر نسل داده است. این نسل پر از خانم گل است. از فرشته کریمی و فاطمه اعتدادی گرفته تا فهیمه زارعی و سارا شیربیگی. این چهار بازیکن در بازی آخر تیم ملی ایران در جام ملت های فوتسال زنان آسیا که به میزبانی تایلند برگزار شد برای کسب عنوان خانم گلی با هم رقابت می کنند.

اعتدادی با به ثمر رساندن 9 گل در صدر جدول گلزنان و بازیکنانی از ژاپن و تایلند در رتبه دوم تا ششم جدول این دوره از مسابقات جام ملت های آسیا قرار دارند. همچنین شیربیگی و کریمی هر کدام با پنج گل زده در جایگاه هفتم و هشتم و زارعی با چهار گل در جایگاه دهم این جدول حضور دارند. جایگاه نهم این جدول نیز به بازیکنی از ویتنام اختصاص دارد.

شاگردان مظفر برای رسیدن به فینال جام ملت های آسیا ابا ثبت 4 پیروزی و به ثمر رساندن 32 گل عملکرد مقتدرانه ای داشته اند.

بانوان ملی پوش ایرانی برای صعود به فینال در گروه D رقابت های قهرمانی آسیا باید با تیم های ازبکستان و ترکمنستان رقابت می کردند و با پیروزی 14 بر صفر برابر ترکمنستان شروع مقتدرانه ای به عنوان مدافع عنوان قهرمانی مسابقات داشتند؛ در دومین مسابقه شاگردان مظفر به مصاف ازبکستان رفتند و با پیروزی 9 بر 2 زمین مسابقه را ترک کردند تا با 6 امتیاز و به عنوان سر گروه به مرحله حذفی راه یابند.

پس از رسیدن به مرحله حذفی، بانوان ایرانی به مصاف چین رفتند که به عنوان تیم دوم از گروه سوم و پشت سر ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات راه یافته بود. دختران ایرانی در این مسابقه و در یک بازی فشرده موفق شدند در نهایت با نتیجه 4 بر 2 به برتری دست یابند و به جمع چهار تیم پایانی برسند.

در نیمه نهایی شاگردان مظفر به مصاف ویتنام رفتند که به عنوان تیم اول گروه دوم مسابقات در اولین گام موفق به شکست اندونزی شده بود ولی در مقابل بانوان ایرانی با شکست 5 بر صفر زمین مسابقه را ترک کردند، تا با توجه به پیروزی ژاپن برابر میزبان مسابقات تایلند در دیگر بازی نیمه نهایی، مانند سال 2015 بانوان ایرانی و ژاپنی برگزار کننده فینال آسیا باشند؛ تیم هایی که در رده مردان نیز مصاف های زیادی را تجربه کرده اند.

تیم های ملی فوتسال بانوان ایران و ژاپن از ساعت 15:30 امروز شنبه به مصاف یکدیگر می روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها