سایت HiTc در گزارشی ۷ کشوری که بیش از دیگر کشورها نسبت به فوتبال شور و اشتیاق دارند را معرفی کرده است. ایران جزو این ۷ کشور انتخاب شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۹۶
ایرانی ها در میان هفت ملت شیفته فوتبال!

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سایت HiTc با توجه به میزان وفاداری هواداران به تیم‌ها، میزان تاثیرگذاری بازی‌های فوتبال بر حال و هوای مردم و میزان طرفداری مردم کشورها از تیم ملی و تیم‌های باشگاهی ،۷ کشوری که بیش از پیش شور و شوق فوتبال در آن‌ها وجود دارد را معرفی کرده است.

این ۷ کشور به ترتیب عبارتند از:

۱- اروگوئه:

کشوری که مردم آن به نظر بیش‌ترین شور و شوق را نسبت به فوتبال دارند. کشور اروگوئه، یک کشور کوچک در آمریکای جنوبی است.

اروگوئه کمتر از سه و نیم میلیون جمعیت دارد. اما یکی از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال در دنیا را دارد. این کشور در سال‌های ۱۹۲۴ و ۱۹۲۸ مدال طلای فوتبال المپیک را کسب کرد.

ضمنا در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ زمانی که این کشور دو جام جهانی اول خود را تجربه کرده قهرمان شد.

تیم فوتبال اروگوئه در سال ۲۰۱۰ به نیمه نهایی جام جهانی رسید. امسال نیز این تیم به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یافته است. اروگوئه ۱۵ قهرمانی در کوپا آمریکا دارد که بیش از هر کشور دیگری است.

البته موفقیت تیم‌ها دلیل بر وجود شور و اشتیاق فوتبال در بین مردم یک کشور نیست. در این صورت کشورهایی هم‌چون آلمان و ایتالیا باید در این فهرست قرار می‌گرفتند. دلایلی وجود دارد که کشوری کوچک‌تر از ایرلند یا عمان چنین ویژگی دارد.

اهالی اروگوئه برای بازی‌های فوتبال زندگی می‌کنند. آن‌ها اشتیاق سوزاننده‌ای به پیروزی دارند و به موفقیت‌های تیم‌های ملی کشورشان بسیار افتخار می‌کنند.

مونته ویدئو پایتخت اروگوئه یکی از بهترین شهرهای فوتبال جهان است. دو تیم قدرتمند این کشور، ناسیونال و پنارول از این شهر هستند.

این در حالی است که شهر کوچک سالتو در اروگوئه زادگاه لوییز سوارس و ادینسون کاوانی است. اروگوئه حدود ۵۰ هزار هودار برای بازی‌های داخلی دارد. اروگوئه تاکنون ۷ دیدار بین‌المللی فوتبال را در خاک خود میزبانی کرده که در همه آن‌ها قهرمان شده است.

۲- انگلیس:

انگلیسی‌ها در بازی‌ بین انگلیس و ایتالیا در روز ۲۷ مارچ ۲۰۱۸ در ویمبلی از پرچم بسیار بزرگ با سه شیر بر روی آن‌ رونمایی کردند. در کنار ادبیات و زبان انگلیسی، فوتبال یکی از موهبت‌هایی است که به مردم این کشور اعطا شده.

شاید انگلیسی‌ها در ۵۰ سال گذشته نمایش خیلی خوبی در فوتبال ارائه نداده باشند اما شور و اشتیاق آن‌ها برای فوتبال کم نشده است.

در کشوری که حدود ۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد، در بازی‌های لیگ برتر بیش از ۵۰ هزار تماشاگر حضور پیدا می‌کنند.

باشگاه‌های دسته پایین‌تر حدود ۳۰ هزار تماشاگر دارند و تیم ملی این کشور بیش از ۸۰ هزار هوادار در ویمبلی دارد. با وجود شکست‌های اخیر تیم ملی این کشور، انگلیس بهترین هوادارانی که برای تشویق تیم‌شان به کشورهای دیگر سفر می‌کنند را دارد.

۳- برزیل:

برزیل بزرگ‌ترین رقیب آرژانتین در عرصه فوتبال است. برزیل بدون شک در زمینه شور و شوق برای فوتبال بین سه تیم برتر جهان است.

با وجود این که فوتبال ریشه در کشور برزیل ندارد ولی این کشور جزو معدود کشورهای جهان است که با گرمی فوتبال را پذیرفته به آن عشق می‌ورزد و آن را بسیار زیبا بازی می‌کند.

از پله گرفته تا گارینشا، رونالدو و رونالدینیو، برزیل فوتبالیست‌های بزرگی را پرورش داده است. این کشور ۵ بار قهرمان جام جهانی شده است که بیش از هر کشور دیگری است.

این که فوتبال چقدر برای برزیلی‌ها مهم است را می‌توان در دو شکست تیم ملی این کشور در خاک خود در جام جهانی ۱۹۵۰ و ۲۰۱۴ دید.

در ۱۰ سال اخیر تماشاگران فوتبال در برزیل به دلایل مختلف کم شده‌اند. با این حال بازی تیم ملی برزیل در ورزشگاه ماراکانا در سال ۱۹۵۰ بیش‌ترین تماشاگر تاریخ را داشته است.

۴- آرژانتین:

کشورهای آمریکای جنوبی عشق بسیار زیادی به بازی‌های فوتبال دارند و آرژانتین یکی از نمونه‌های آن است. آرژانتین زادگاه بسیاری از فوتبالیست‌های به نام جهان است.

تیم ملی این کشور ۱۵ بار به فینال جام جهانی رسیده و در هر فینال پیروز شده است. ۹۰ درصد مردم آرژانتین به یک باشگاه فوتبال وفادارند. بوکا جونیورز و ریورپلاته بیش‌ترین هوادار را در این کشور دارند.

فوتبال جای به خصوصی در قلب مردم آرژانتین دارد و بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین یکی از برترین شهرهای فوتبال جهان به شمار می‌رود.

۵- مکزیک:

فوتبال مساله بسیار مهمی در مکزیک است. تنها لیگ برتر انگلیس، لالیگا و بوندس لیگا ، تماشاگران بیش از لیگ MX مکزیک دارند.

هواداران تیم ملی مکزیک بسیار زیاد هستند. آن‌ها شعار و سرود خاص خود را برای تشویق تیم خود دارند. حضور بیش از ۹۰ هزار تماشاگر در استادیوم آزتکا مساله غیرطبیعی نیست.

مکزیک اغلب به جام جهانی صعود می‌کند. اما هیچ وقت از یک چهارم نهایی جام جهانی بالاتر نرفته است. آن‌ها تنها در خاک خود به این رده از جام جهانی رسیده‌اند.

۶- اسکاتلند:

پیش از این می‌توانستیم اسکاتلند را بالاتر از رده ۶ در این لیست قرار دهیم اما در حال حاضر به نظر می‌رسد این رتبه عادلانه باشد.

اسکاتلندی‌ها نسبت به دیگر کشورهای اروپایی که جمعیتی مشابه آن‌ها دارند، بیش‌تر به ورزشگاه می‌روند و بیش‌تر فوتبال تماشا می‌کنند.

شهر گلاسکو با وجود جمعیت بسیار کم، سه ورزشگاه دارد که بیش از ۵۰ هزار نفر گنجایش دارند.

باشگاه‌های سلتیک و رنجرز بیش‌ترین هوادار را دارند. تیم ملی فوتبال اسکاتلند نیز طرفداران زیادی دارد.

هم در رده باشگاهی و هم بین‌المللی اسکاتلند قدرت پیشین را ندارند اما نمی‌توان عشق مردم این کشور به بازی‌های فوتبال را انکار کرد.

۷- ایران:

کشوری که بعد از ۶ کشور نام برده شده از نظر شور و هیجان فوتبال قابل توجه است، ایران است.

ایران نسبت به ۶ کشور دیگر ستاره‌های چندانی برای دنیای فوتبال پرورش نداده و تنها ۴ بار به جام جهانی راه یافته است.

ایران تنها یک بار در سال ۱۹۹۸ در یک بازی جام جهانی به پیروزی رسیده است. با این حال این پیشینه باعث نشده که مردم ایران واله و شیدای فوتبال نباشند.

شور و شوق فوتبال در ایران از نظر تعداد هواداران بیش از کشتی و والیبال است. در بازی ایران مقابل استرالیا حدود ۱۲۸ هزار تماشاگر به استادیوم رفتند. در بازی‌های انتخابی جام جهانی اخیر نیز ایران بیش از ۹۵ هزار تماشاگر داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها