تیم آاک آتن یونان پس از 24 سال قهرمان سوپرلیگ یونان شد، انتظار طولانی مدت 24 ساله برای فتح این جام آنچنان هواداران این تیم را از خود بیخود کرده بود که جشن بسیار باشکوهی راه انداختند. قهرمانی یک تیم یونانی برای فوتبال ایران شاید اهمیت چندانی نداشته باشد اما وقتی بدانیم کاپیتان تیم ملی ایران عضو این باشگاه است اوضاع فرق میکند.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۵۳
قهرمانان ایرانی فوتبال اروپا چه کسانی هستند؟ +اینفوگرافیک

به گزارش جام جم آنلاین ، مسعود شجاعی در جشن باشکوه قهرمانی تیمش آاک آتن یونان همانند سایر هم تیمی هایش جام قهرمانی را بالای سر برد و از این قهرمانی لذت برد. شجاعی که فصل پیش در پانیونیوس بازی می کرد با انتقال به آاک به یکی از خواسته های بزرگ فوتبالی خود در دوران لژیونری اش رسید، قهرمانی در اروپا.

البته مسعود شجاعی نخستین بازیکن ایرانی نیست که به افتخار قهرمانی در لیگ باشگاهی یک کشور اروپایی دست پیدا می کند. برای پیدا کردن نخستین ایرانی قهرمان اروپا باید به 20 سال پیش برگردیم.

مهرداد میناوند - میناوند به عنوان یک ایرانی رکورددار حضور در لیگ قهرمانان اروپاست. او چند فصل در تیم اشتورم گراتس اتریش توپ زد و آن زمان در لیگ قهرمانان اروپا مقابل ابرستاره هایی مانند دیوید بکام به میدان رفت. اما عمده افتخارات میناوند در اروپا به لیگ اتریش محدود می شود. او بیست سال پیش یعنی در سال 98 میلادی با اشتورم قهرمان لیگ اتریش شد، موفقیتی که یک فصل بعد دوباره به دست آمد.

علی دایی -آقای گل جهان نخستین بازیکن ایرانی تاریخ بوندسلیگای آلمان است، نخستین ایرانی و نخستین ایرانی هم به شمار می رود که با تیمش به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده است. علی دایی که سابقه گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا را هم دارد در پایان فصل 1999 با بایرن مونیخ قهرمانی را جشن گرفت. او نخستین بازیکنی در تاریخ فوتبال ایران که به یک تیم بزرگ اروپایی می پیوندد و قهرمان می شود.

وحید هاشمیان - بعد از علی دایی چند فصل بعد بایرن مونیخ باز هم یک بازیکن ایرانی خرید، بازیکنی به نام وحید هاشمیان. هاشمیان یک فصل در این تیم بزرگ اروپایی دوام آورد. او در پایان فصل 2005-2004 افتخار قهرمانی با تیمش در بوندسلیگا را به دست آورد تا بعد از علی دایی دومین فاتح ایرانی بوندسلیگا باشد.

علی کریمی - افتخار قهرمانی با بایرن مونیخ یک سال بعد نصیب یک ایرانی شد، علی کریمی. علی کریمی دوران نه چندان موفقیت آمیزی را در بایرن مونیخ پشت سر گذاشت در سال 2006 با این تیم قهرمانی را جشن گرفت.

اشکان دژاگه - کاپیتان مصدوم تیم ملی فوتبال ایران خیلی خوش شانس بود که دوران اوج تیم ولفسبورگ آلمان مصادف شد با حضور او در این تیم بوندسلیگایی تا به این ترتیب افتخار این را پیدا کند تا در سال 2007 به عنوان یک ایرانی با تیمش قهرمان بوندسلیگا شود.

کریم انصاری فرد - پنالتی های مشکوک بازیکن تیم رقیب (پاناتیناکوس) و نیمکت نشینی های عجیب و غریب کریم در ابتدای فصل باعث شد تا این بازیکن ایرانی شانس آقای گلی را در این فصل از دست بدهد. او اما سال گذشته با تیمش المپیاکوس قهرمان سوپرلیگ یونان شد.

مسعود شجاعی - کاپیتان خبر ساز تیم ملی فوتبال ایران آخرین بازیکن ایرانی است که در یک کشور اروپایی با تیمش مقام قهرمانی لیگ برتر را به دست می آورد. مسعود شجاعی به تازگی با تیمش آاک آتن قهرمان شده و جام قهرمانی را بالای سر برده است.

هیلدا حسینی خواه - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها