کشورهای حوزه خلیج فارس تا توانسته اند برای خودشان رقابت های مختلف ورزشی موسوم به «خلیج عرب» راه اندازه کرده اند، رقابت هایی که قبلا درباره اش نوشتیم اما ورزش ایران چه کرد؟!
کد خبر: ۱۱۳۷۱۴۶
همه رقابت ها و تورنمنت هایی که «خلیج فارس» نامگذاری شدند

به گزارش جام جم آنلاین ، در طول سال رقابت های متعددی در سطح کشور موسوم به «خلیج فارس» و یا «جام خلیج فارس» و البته «شهدای خلیج فارس» برگزار می شود. ابعاد، گستردگی و شهرت اکثر این رقابت ها چندان بالا نیست اما به هر حال رویدادهایی است که به تبلیغ نام خلیج فارس کمک می کند تا نقشی کوچک در برابر جریان های جعلی کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس داشته باشد. در حالی که این کشورهای حوزه خلیج فارس با همراهی چند کشور عربی دیگر هر ساله رقابت های جام خلیج عربی کشورهای عربی را برگزار می کنند که اتفاقا رقابت های معتبری هم هست بزرگ ترین اقدام ورزش ایران نامگذاری لیگ برتر فوتبال با نام خلیج فارس است.

اما مهم ترین رقابت هایی که در طول سال تحت عنوان «خلیج فارس» برگزار می شود فقط مربوط به فوتبال نیست. سال به سال بر تعداد رقابت های خلیج فارس اضافه می شود، آنچه در ادامه می آید مهم ترین رویدادهای ورزشی خلیج همیشه فارس در کشور است.

وزنه برداری

هر سال رقابت هایی تحت عنوان جام خلیج فارس برگزار می شود. با توجه به المپیکی بودن این رشته بر روی تخته رفتن قهرمانانی مثل سهراب مرادی و یا بهداد سلیمی توجهات زیادی را جلب می کند.

المپیادهای ساحلی

المپیادهای ساحلی کشور هر ساله تحت عنوان «خلیج فارس» برگزار می شود و مشتمل بر رشته هایی مثل والیبال، فوتبال، هندبال ، ورزش های آبی، فوتوالی، دو ومیدانی و طناب کشی است.

والیبال ساحلی

رقابت های والیبال ساحلی جام خلیج فارس از دیگر رقابت هایی است که هر سال به صورت سراسری در کیش برگزار می شود. رقابت های والیبال ساحلی جام خلیج فارس قرار است به صورت بین المللی شود.

شطرنج

از رقابت های شطرنج جام خلیج فارس در کشور که بگذریم به ابتکار برخی از ایرانیان مقیم مالزی می رسیم که رقابت های تحت عنوان جام خلیج فارس در پایتخت این کشور برگزار و ایرانیان زیادی برای حضور در این رقابت ها ثبت نام کردند.

سوارکاری

سوارکاری که هنوز هم رشته ای لوکس محسوب می شود رقابت هایی هر سال با این عنوان دارد، این رقابت ها هم در بخش کورس برگزار می شود و هم در بخش پرش با اسب.

کاراته

برخی از رقابت هایی که تحت عنوان خلیج فارس برگزار می شود بین المللی است، همانند رقابت های بین المللی کیوکوشین کاراته. این رقابت ها با حضور شرکت کنندگان خارجی تحت عنوان جام خلیج فارس برگزار می شود.

تکواندو

لیگ برتر تکواند، «خلیج فارس» است. تکواندو یکی دیگر از رشته های المپیکی محسوب می شود که هر سال نام خلیج فارس را روی خود دارد.

بوکس

یکی از مهم ترین رقابت هایی که در طول سال برای بوکسورها برگزار می شود عنوان «شهدای خلیج فارس» را یدک می کشد.

تنیس

رقابت های لیگ برتر تنیس نیز جام خلیج فارس دارد. البته گویا قرار بود رقابت هایی بین المللی تحت عنوان خلیج فارس در کیش برگزار شود که هنوز خبری از آن نشده است. تنیسورهایی از آسیایی مرکزی و همچنین جنوب شرق آسیا در این رقابت ها شرکت می کنند.

اتومبیل رانی

در طول سال حداقل دو مسابقه کشوری در سبک های مختلف با عنوان جام خلیج فارس برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها