دنی آلوز مدافع برزیلی تیم پاری سن ژرمن شب گذشته با قهرمانی تیمش در لوشامپیونه فرانسه چنان رکوردی از خود بر جای گذاشت که بعید است حتی در سال های دور هم شکسته شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۰۴۳
4 رکورد انفرادی و ارزشمند دنیای فوتبال ؛ رکورد علی دایی هم هست +اینفوگرافیک

به گزارش جام جم آنلاین ، این برزیلی در تاریخ فوتبال جهان بیش از هر بازیکن دیگری عنوان قهرمانی به دست آورده است. او پیش از این با تیم های باشگاهی نظیر بارسلونا، سویا و یوونتوس و تیم ملی فوتبال کشورش قهرمانی های متعددی به دست آورده است که روی هم 37 عنوان قهرمانی می شود. او حالا یکی از ارزشمندترین و دشوارترین رکوردهای فوتبالی جهان را در اختیار دارد.

اما او تنها فوتبالیستی نیست که رکوردهای فردی ارزشمند در اختیار دارد.

پله اسطوره بی بدیل دنیای فوتبال نیز یکی دیگر از بهترین رکوردهای فوتبالی جهان را در دست دارد. او که سه بار با تیم ملی فوتبال کشورش قهرمان جام جهانی شد در دوران فوتبالی خود بیش از 1000 گل به ثمر رساند. نکته جالب این است که رکورد او از سوی فیفا به رسمیت شناخته نمی شود. 1000 گل او در ده های 50،60،70 و 80 میلادی به ثمر رسیده است. منابع موثق و غیر موثق تعداد گل های او در بازی های ملی و باشگاهی را بیش از 1329 گل تخمین می زنند.

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی نیز از لحاظ دریافت توپ طلا هم یکی از دست نیافتنی ترین رکوردهای دنیای فوتبال را در اختیار دارند. این دو سوپراستار پرتغالی و آرژانتینی هر کدام 5 بار موفق به کسب توپ طلا شده اند.

در نهایت علی دایی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران هم که یکبار جایزه برترین بازیکن سال آسیا را برده یکی دیگر از رکوردهای ارزشمند فردی دنیای فوتبال را در اختیار دارد. علی دایی 109 گل ملی به ثمر رسانده تا بیش از هر بازیکن دیگری در رده ملی گلزنی کرده باشد. البته رکورد او از سوی کریستیانو رونالدو تهدید می شود.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها