این روزها گرچه التهاب دلار دامن اقتصاد مملکت را گرفته؛ اما آنچه اهالی ورزش را نگران کرده، بلاتکلیفی مدیران ورزشی در قبال اتفاقات بازار است. نوسانات ارز هر روز باشگاه ها و فدراسیون ها را بدهکارتر از گذشته می کند.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۴۰
ورزش تحت تاثیر دلار

جام جم آنلاین - آنها که از مربی و بازیکن خارجی استفاده می کنند، بدون آن که گناهی داشته یا در پرداختی ها تخلفی مرتکب شده باشند، بدهی خود به طرف قرارداد را تقریبا دو برابر می بینند. باشگاه های پرسپولیس و استقلال باید ماهی چند صد میلیون تومان بابت سرمربیان و کادر مربیگری خارجی خود پرداخت کنند که این اتفاقات، مشکلات آنها را برای تامین هزینه ها دو برابر می کند. این دو باشگاه به اندازه کافی طلبکار و مشکل دارند و نیازی نیست بار مالی آنها بی دلیل اضافه شود. فدراسیون ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. فدراسیون هایی که به نوعی با سرمربی خارجی طرف هستند یا فدراسیون هایی مانند کشتی که اعزام های خارجی زیادی در سال دارند، با این نوسانات، بحرانی ناخواسته را روبه روی خود می بینند. بحرانی که آنها نقشی در ایجادش نداشته اند. در راس فدراسیون های ورزشی، فدراسیون فوتبال قرار دارد که امسال باید در دو رویداد مهم جام جهانیو جام ملت ها شرکت کند و برای هر یک از این دو تورنمنت عظیم باید هزینه های ارزی و دلاری را مدیریت کند.
کمیته ملی المپیک به عنوان نهاد اول ورزش کشور در رویدادهای بین المللی هم امسال بازی های آسیایی را پیش رو دارد و طبیعی است برای مخارج سرسام آوری که به دلیل نوسانات ارز دو برابر شده، نگران باشد. اهالی ورزش برای همه این مشکلات و برای جیب خالی ورزش، نگرانند و دستشان هم به جایی نمی رسد. کاش چشمی، نگاه منتظر و مضطرب ورزش دوستان را ببیند و دلیل نگرانی آنها را درک کند.

رضا پورعالی - روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها