هیچ بازیکنی در دنیای فوتبال بیش از کریس رونالدو به خاطر کیفیت فیزیکی و تلاشش برای آماده بودن، مورد تمجید قرار نگرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۹۹
اسرار بدن عضلانی یک نابودگر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ورزش سه ، ستاره پرتغالی به خاطر توانایی های ورزشی استثنایی اش، همواره یک الگو و مثال بوده و گلی که او در دیدار مقابل یوونتوس به ثمر رساند، بار دیگر توجهات را به او جلب کرد. رونالدو که دو ماه قبل 33 ساله شد، با یک برگردان تماشایی دروازه بوفون را باز کرد و نشان داد که از نظر شرایط فیزیکی، همچنان در شرایطی فوق العاده قرار دارد.

داده های پزشکی که توسط باشگاه رئال مادرید ثبت شده، نشان می دهد که چربی بدن رونالدو 7 درصد است. این عدد برای بازیکنان دیگر معمولا 10 یا 11 درصد است. علاوه بر این، حجم عضله او 50 درصد است که به‌ شکل قابل توجهی فراتر از بازیکنان دیگر که حجم عضله‌شان از 46 درصد فراتر نمی‌رود، است.

البته رونالدو با این توانایی ها به دنیا نیامده است. او سال 2003 در زمان پیوستنش از اسپورتینگ به یونایتد، یک نوجوان ترکه ای بود. بنابراین برنده 5 توپ طلا چگونه توانسته چنین فیزیک استثنایی برای خود بسازد؟

رونالدو چگونه تمرین می کند؟

اولین و اصلی ترین موضوع این است؛ با گرم کردن آغاز کنید تا ریسک مصدومیت را پایین بیاورید. در تمرینات معمولا چندین بار با سرعت، فواصل مشخص را می‌دویم تا بدنمان گرم شود. حتما کار مشابهی را در تمریناتتان انجام دهید، حتی نرم دویدن یا تردمیل و دوچرخه ثابت."

تمرینات رونالدو همواره ترکیبی از تمرینات هوازی و وزنه زدن است. در حقیقت توصیه او این است که ترکیبی از این دو نوع تمرین، باعث می‌شود در تمام نقاط بدن ماهیچه ها بهبود یابند.

در هنگام بازی ها، تمرینات مخصوص برای بالا رفتن آمادگی برای بازی ها انجام می‌شود. او در این رابطه توصیه کرده:" ما در تمرینات دوندگی بالایی داریم و این موضوع می‌تواند در تمرینات شما اضافه شود، چه وقتی در باشگاه تمرین می‌کنید و چه وقتی بیرون از باشگاه تمرین می‌کنید. سعی کنید دویدن را به هر تمرینی که انجام می‌دهید اضافه کنید."

البته وزنه زدن تنها به زمانی که رونالدو در کمپ تمرینی رئال مادرید حضور دارد، محدود نمی‌شود. او در این رابطه گفت:" سعی کنید هر جا می‌توانید وزنه بزنید. حتی در اتاق خوابتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید، وقتی که صبح از خواب بیدار می‌شوید و یا شب قبل از خواب. وقتی دائم انجام دهید، مثل یک عادت برایتان خواهد شد.

رژیم غذایی رونالدو چگونه است؟

وقتی بهترین ماشین را در اختیار دارید، باید بهترین سوخت را نیز برای آن تامین کنید. رونالدو نیز طبق آنچه انتظار می‌رود، رژیم بسیار دقیقی دارد. او در این رابطه خاطرنشان کرد:" یک تمرین خوب حتما باید با یک رژیم خوب همراه باشد. من رژیمی با پروتئین بالا دارم، به علاوه موادی با کربوهیدرات کامل، میوه و سبزیجات و البته ممنوعیت از غذاهای قندی."
رونالدو به وفور ماهی می‌خورد و غذای محبوب او، باکالهائو براز است که متشکل از ماهی کاد، پیاز، سیب زمینی و نیمرو است. در رستوران، گاهی او استیک و سالاد هم سفارش می‌دهد.

رونالدو ادامه داد:" باید برنامه غذاییتان مرتب باشد. اگر مرتب تمرین کنید و سطح انرژی بدنتان را نیز بالا نگه دارید، عملکرد بهتری خواهید داشت. من گاهی 6 وعده کوچک در روز می‌خورم و مطمئن می‌شوم که انرژی لازم برای تمرینات به بدنم رسیده است. مصرف مایعات نیز حیاتی است. نوشیدن آب بسیار مهم است." البته یکی از نکات مهمی که باعث شده رونالدو بدنی آماده و در بهترین فرم ممکن داشته باشد، دوری از الکل است.

دیگر رازهای رونالدو

زندگی سالم چیزی نیست که رونالدو چندین ساعت در روز برایش وقت بگذارد بلکه سبک زندگی اش را بر اساس این موضوع چیده است. این موضوع نه تنها یک چالش فیزیکی بلکه یک چالش ذهنی است. او در این رابطه گفت:" باید یاد بگیرید که در کنار بدنتان، ذهنتان را نیز تمرین دهید. آمادگی ذهنی به اندازه امادگی فیزیکی مهم است و به شما کمک می‌کند که به اهدافتان برسید. منظم باشید، به خودتان انگیزه دهید و برنامه روزانه تان را انجام دهید. برای من هیچ جای آسان گرفتن وجود ندارد و باید به خودم سختگیر باشم."

با هدفگذاری و تمرین کردن با یک دوست، می‌توانید یک برنامه تمرین مشخص و مرتب تدوین کنید. وقتی تمرینات رونالدو تمام می‌شود، او سعی می‌کند به خوبی استراحت کند. در حقیقت بخش مهمی از زندگی او نیز به استراحت گذشته که این موضوع نیز در آمادگی بدنش خیلی موثر بوده است."

او در این رابطه گفت:" تمرین کردن خیلی مهم است ولی زندگی با آرامش و استراحت به شما کمک می‌کند از لحاظ فیزیکی و ذهنی در بهترین شرایط ممکن باشید. من اوقات فراغتم را با خانواده و دوستانم می‌گذارنم که به من کمک می‌کند آرامش داشته باشم. خواب مرتب و خوب باعث می‌شود بیشترین بهره را از تمرینات ببرید. من زود می‌خوابم و زود از خواب بیدار می‌شوم، به خصوص در روز بازی ها. خوابیدن به عضلات کمک می‌کند که ریکاوری کنند و این خیلی مهم است."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها