گفت‌و‌گوی نوروزی با شهرام محمودی

لطفا خوب رانندگی کنید

شهرام محمودی از ستاره‌های خوشنام والیبال ماست، ستاره‌ای که نقش بسیار مهم و برجسته‌ای در تاریخ والیبال ایران دارد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۲۹
لطفا خوب رانندگی کنید

او اخلاق مدار و البته متعهد است. مردی که در عین ستاره بودن بسیار خانواده دوست است. او و برادرش بهنام محمودی هر کدام سهم‌ قابل توجهی در والیبال ایران دارند.

به مناسبت فرارسیدن سال نوی شمسی گفت‌وگویی را با این ستاره محبوب والیبال و همسرش ترتیب دادیم که از نظر می‌گذرد.

شهرام محمودی در دیدارهای بسیار حساسی در والیبال به میدان رفته است. اما اگر بخواهید دست به انتخاب بزنید و حساس‌ترین و دشوارترین را انتخاب کنید، انتخاب شما چه خواهد بود؟

انتخابی المپیک دو سال پیش مقابل چین که 3 بر 2 پیروز شدیم؛ اما انگار چینی‌ها اژدها شده بودند ونفس ما را بریدند.

زیباترین خاطره‌ای که برای شما به عنوان ستاره تیم ملی والیبال ایران رقم خورد، چه بود؟

حضور در المپیک، صحنه‌هایی که برای تمام ورزشکاران جهان هیجان‌انگیز است.

یکی از بزرگ‌ترین حواشی مربوط به شما، زمانی بود که در المپیک 2016 ریو حاضر نشدید در مراسم رژه شرکت کنید. در این باره چه می‌گویید؟

خیلی پشیمانم، چون احساسی فکر کردیم. بچه‌هایی که در رژه شرکت کرده بودند چنان تعریفی از حس خودشان کرده بودند که برایم رشک‌برانگیز بود.

از زمانی که با تیم ملی وداع کردید همواره بحث بر سر این بوده که برمی‌گردید یا خیر. اکنون تصمیمتان چیست؟

واقعا از قبل مصدوم بودم و نمی‌توانستم ادامه بدهم، آقای کولاکوویچ که مربی بزرگی است اعلام کرد شهرام اگر اعلام آمادگی کند به تیم ملی دعوت می‌شود، اما من شرمنده مردم هستم و حقیقتا نمی‌توانم در خدمت تیم ملی باشم، با این وضع جای جوانترها را می‌گیرم.

از زمانی که شما از تیم ملی خداحافظی کردید چه کسی به‌عنوان جایگزین بیشتر چشم شما را گرفت؟

پوریا یلی و رسول آقچه‌لی خیلی خوب و با استعداد‌ترند، اما برای این‌که همتراز ملی‌پوشان بزرگسال شوند باید کنار بزرگان تجربه کسب کنند و در مسابقاتی مثل لیگ جهانی محک بخورند تا دریابیم که آیا می‌توانند به عنوان یک بازیکن قابل اعتماد قبول شوند یا خیر.

هنوز هم از تیم‌های خارجی پیشنهاد دارید؟

می‌دانید که از دو تیم ایتالیایی و یک تیم ترکیه پیشنهاد داشتم، اما نمی‌توانستم بروم. حالا هم اصلا پیشنهادی ندارم.

شما در تیم‌هایی بازی کرده‌اید که دو تا از برترین پاسورهای دنیا کنارتان بودند، یعنی سعید معروف و ژیگالدو (لهستانی). درباره آنها چه دارید بگویید؟

سعید معروف افتخار والیبال ایران است، بازیکنی که قابلیت‌هایش مانند ندارد، اما ژیگالدو هم پاسور بزرگی است که در 39 سالگی به تیم ملی لهستان دعوت شده است، زدن آبشار‌های تیز را با سعید تمرین کردم ولی خیلی سختی کشیدیم تا با ژیگالدو هماهنگ شویم، ژیگالدو سابقه بازی در المپیک و مسابقات جهانی دارد.

چه کسی بهترین بازیکن ایران و جهان والیبال است؟

در دنیا خوان توره‌نا از ایتالیا حرف ندارد اما در ایران آنقدر بازیکن خوب داریم که یکی دو تا نیستند و نمی‌توانیم اسمشان را ببریم.

عید کجائید و چه برنامه‌ای دارید؟

شمال، مرزن آباد و با خانواده دنبال اوقات خوش...

نوروز شما را یاد چه خاطره‌ای می‌اندازد؟

نوجوانی، کوچه و خیابان‌های پائین‌شهر و خرید و دید و بازدید.

پیام نوروزی چه دارید؟

خوشحالی مردم ایران. از مردم به ویژه جوان‌ها خواهش می‌کنم خوب رانندگی کنند، هوای همدیگر را داشته باشند و اجازه ندهند خودشان و خانواده‌شان دچار حوادث تلخ شوند.

سوگند خورشیدی همسر شهرام محمودی: دوست دارم مردم شاد باشند

سوگند خورشیدی، همسر شهرام محمودی نیز در گفت‌وگوی نوروزی باچمدان گفت: از این که با یک آقا و جنتلمن ورزشکار ازدواج کرده‌ام بسیار راضی هستم، شهرام نه تنها داخل زمین بازی، بلکه در خانه نیز یک مرد نمونه است.

از اول می‌دانستم زندگی با یک قهرمان سختی‌های خاص خودش را دارد. چون آدم‌هایی معمولی نیستند. همه چیز را می‌دانستم و خودم را برای این زندگی آماده کرده‌ام و خدا را شکر روزگار خوبی دارم.

جای شهرام در تیم ملی خالی است

موقع مسابقات استرس تمام وجودم را می‌گیرد، هر توپی که دست شهرام می‌رسد تا فرود بیاید برایم پر از اضطراب است چون می‌دانم که چقدر از ناحیه کمر، زانو و کتف آسیب دیده است و چه مشقتی می‌کشد.

جای شهرام در تیم ملی خالی است، اما وقتی خودش تصمیم گرفت بازی نکند من هم حرفی ندارم، البته اگر بتواند برگردد واقعاً استقبال می‌کنم.

تلخ‌ترین لحظه‌های زندگیم با شهرام بازی تیم ملی با لهستان در لیگ جهانی بود که شهرام مجبور شد با پای پیچ خورده و متورم توی خانه از تلویزیون بازی را نگاه کند و از این که می‌دیدم چقدر حرص می‌خورد ناراحت می‌شدم. در مقابل، بهترین لحظه نیز راهیابی او با تیم ملی به المپیک ریو بود. به‌عنوان یک همسر اگر بگویم شهرام هیچ رفتار منفی ندارد شاید باور نکنید، سوگند می‌خورم اغراق نیست و این موضوع را اطرافیان و دوستان و اقوام ما بخوبی می‌دانند. من و آقا شهرام ساکن یک محله در مهرشهر کرج بودیم و همدیگر را بخوبی می‌شناختیم.

آرسام و کانال بابا

دوست دارم پسرمان آرسام، یک ورزشکار خوب شود اما انتخاب با خود اوست. او تازه سه سال دارد و هر وقت که بازی پدر را در تلویزیون می‌بیند گل از گلش می‌شکفد، زمانی که والیبال نشان می‌دهد اما تیم شهرام بازی ندارد مرتب می‌گوید: بزن کانال بابا...

سر سفره هفت‌سین دعا می‌کنم که دیگر هرگز اتفاق‌های بد و تلخ سال 96 برای مردم ایران پیش نیاید، مصائب از مملکت ما دور شود و مردم را شاد و تندرست ببینم.

جمشید حمیدی / ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها