یک چهره جدید، دوست داشتنی و آینده دار در وزنه برداری ایران خودش را به همه معرفی کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۸۰
یک هشت ساله دیگر

۱۳۰۵
روزی که محمود نامجو هشت ساله بود، هنوز هالتر وزنه برداری به ایران نیامده بود و گروه اول وزنه برداران با دیفرانسیل اتومبیل وزنه می زدند. خبری از مسابقات کشوری هم نبود.

اصلا فدراسیونی در کار نبود. با این حال نامجو با کمترین امکانات و در حیاط خانه پدری، رویاهایی بس بزرگ در سر داشت.

۱۳۳۲
روزی که محمد نصیری هشت ساله بود، نامجو، سه طلای جهانی در کارنامه اش داشت و رکورددار خروس وزن دنیا بود، اما رویای کسب مدال طلا در بازیهای المپیک هنوز محقق نشده بود.

رویایی که پانزده سال بعد، خود نصیری به آن رنگ واقعیت پاشید.

۱۳۴۴
روزی که علی پاکیزه جم هشت ساله بود، محمد نصیری ضمن شکستن رکوردهای خروس وزن دنیا، داشت خود را برای المپیک مکزیکوسیتی آماده می کرد تا نخستین طلایی تاریخ وزنه برداری ایران در المپیک ها لقب بگیرد. موفقیتی دست نیافتنی که برای نخستین بار نصیب پولادمردان ایرانی شد.

۱۳۶۳
روزی که شاهین نصیری نیا هشت ساله بود، علی پاکیزه جم نام خود را به عنوان نخستین مرد 4 مداله تاریخ وزنه برداری ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا سر زبانها انداخت تا بهترین الگو برای کودکان نسل خود باشد.

الگویی برای نسب طلایی وزنه برداری ایران که با ایوانف سر به آسمان سائیدند و بزرگی کردند.

۱۳۷۸
روزی که کیانوش رستمی هشت ساله بود، شاهین نصیری نیا در یونان روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد تا بعد از بیست و پنج سال وزنه برداری ایران را صاحب نشان طلای جهانی کند. افتخاری بزرگ که تا قبل از آن فقط بزرگانی چون نامجو و نصیری موفق به انجامش شده بودند.

۱۳۹۶
و حالا در شرایطی که کیانوش رستمی قهرمان جهان و المپیک است و وزنه برداری ایران به وجود قهرمانان بزرگی چون او، بهداد سلیمی، سهراب مرادی، سعید علی حسینی، سعید محمدپور، علی هاشمی، سید ایوب موسوی، محمدرضا براری، مجید عسکری و... افتخار می کند، آیسن ادیب هشت ساله است؛ دختربچه اردبیلی تباری که می تواند دنیا را به تسخیر خود در بیاورد.

آیسان اگرچه با اشک هایش به یک سوژه خبری داغ بدل شد، اما روزی می تواند با همین اشک ها، روی سکوی قهرمانی جهانی و المپیک خبرساز باشد.

بله! وزنه برداری ایران به تعداد همه قهرمانانش، هشت ساله هایی دارد پر از رویاهای بزرگ. هشت ساله هایی که با ارده و انگیزه بالا، دنیا را به تحسین وا داشته اند.

آیسان ادیب یکی از همان هشت ساله هاست. او به همراه یگانه بنده خدا، دختر شش ساله شوشتری که در اختتامیه جام فجر به صورت سمبلیک وزنه زدند، روزی می توانند برای کودکان نسل خود الگو باشند.

بابک پورعالی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها