جنجالی ها در سال 96 هم در ورزش ایران حضور داشتند. حرف زدند و با کارهایشان خبرساز شدند.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۰۲
چهره های جنجالی ورزش ایران در سال 96+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین ، جنجالی های ورزش ایران در سال 96 چه کسانی بودند؟ با آنها بیشتر آشنا می شویم:

کیانوش رستمی

او کسی بود که در سال 96 عبارت «ورزشکار سالاری» را از نو تعریف کرد. مدال جهانی گرفت ، از جنس نقره، اما چیزی که بیشتر درباره او به چشم آمد جار و جنجال هایش بود. ابتدا گفت نمی خواهد در تیم ملی سرمربی داشته باشد. فدراسیون هم پذیرفت و سجاد انوشیروانی هم بی سر و صدا کنار رفت. دوم برادرش را به عنوان مربی اختصاصی بدنسازی خود انتخاب کرد! سپس کمک کرد او هم به رقابت های جهانی آمریکا اعزام شود. رستمی و جنجال هایش باز هم باب ورزشکارسالاری را در ورزش ایران باز کرد.

علی کریمی

سرتاسر سال را با جنجال ها و افشاگری های علی کریمی سر کردیم. اختلاف شدید با مالک باشگاه نفت بر سر مطالباتش و نحوه برکناری او از سرمربی تیم نفت که با استناد به یک پیامک عملی شد و جنجال گسترده ای را رقم زد. کریمی هم درباره جهانیان مالک نفت و هم درباره حمید درخشان جانشین خود مصاحبه هایی آتشین کرد. جنجال های او در سال 96 با انتشار سلسله مطالبی در رابطه با افشاگری درباره فدراسیون فوتبال ادامه یافت. سپس در برنامه نود حضور یافت و رو در روی محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال قرار گرفت تا به افشاگری هایش ادامه بدهد. آشتی با دایی و طغیان علیه داوری دیگر جنجال های او در سال 96 بودند.

مهدی طارمی

پرونده حجیم و جنجالی فسخ قرارداد غیرقانونی با ریزه اسپور درست قبل از دیدار نیمه نهایی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا گریبانگیر او و پرسپولیس شد. طارمی با چهار ماه محرومیت و پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شدند. هنوز محرومیتش تمام نشده بود که علنا به باشگاه اعلام کرد نمی خواهد بماند و راهی الغرافه قطر شد تا موج اعتراض نسبت به خود را بار دیگر برانگیزد. افشاگری در برنامه نود دوباره برای او جنجال ساز شد. طارمی امیدوار است سال آرام تری را پیش رو داشته باشد.

علیرضا بیرانوند

نشان دادن یک «هیس» به هواداران پرسپولیس در دیداری که با شعارهای اعتراضی آنها روبرو شد کافی بود تا سیبل انتقادات شدیدی شود. او یک شبه به چهره ای منفور نزد هواداران تبدیل شد هر چند پس از آن رویه ای آرام در پیش گرفت تا دوباره اوضاع مثل سابق شود. جنجال پیرامون شناسنامه اش و البته تمایل برای جدایی از پرسپولیس موارد دیگری بودند که او را در صدر اخبار قرار داد.

سعید معروف

پرونده ماجرا های کاپیتان سعید معروف در سال 96 قطورتر شد. او باز هم در جریان دیدارهای تیمش پیکان در لیگ برتر با این و آن درگیر شد و به کمیته انضباطی هم رفت اما جریمه سنگینی را پیش روی خود ندید. مماشات فدراسیون والیبال با این ستاره بزرگ والیبال ایران مورد انتقاد بسیاری از اهالی والیبال قرار گرفت.

خواهران منصوریان

مقام آوری خواهران منصوریان در قهرمانی آسیا شهرت آنها را چند برابر کرد. این شهرت باعث شد درباره زندگی شان فیلم ساخته شود و پایشان به برنامه ماه عسل هم باز شود، برنامه ای که در آن از سختی های شدید زندگی خود گفتند و روایت سال ها دوری از پدر خود را بگویند که ناگهان رهایشان کرده بود.

مهدی رحمتی

اخراج موقتی در زمان مربی گری منصوریان در استقلال، ذخیره شدن در استقلال و بازگشت به دروازه. این روند پر نوسانی بود که این دروازه بان 35 ساله پشت سر گذاشت. رحمتی نمی خواست به هیچ عنوان چهره ای جنجالی باشد اما همیشه نمی تواند از دردسر دوری کند. حضور خبرساز در تبلیغات یک نوع برند لبنیات نیز برای او از آنجا جنجالی شد که به بازگشت وی به درون دروازه استقلال ربطش دادند!

کارلوس کی روش

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران همیشه حضوری ثابت در میان جنجالی های سال دارد. درگیری با دبیر وقت فدراسیون فوتبال، حمله فیسبوکی به علی کریمی آن هم با کلماتی نظیر «بزدل» و شایعه های بی پایان جدایی از تیم ملی فوتبال ایران باعث شد تا او هم یکی دیگر از جنجالی های سال 96 باشد.

بهداد سلیمی

وزنه بردار تیم ملی ایران در رقابت های جهانی به امید جبران ناکامی رقابت های المپیک رفته بود اما باز هم داوری علیه او بود. برای او هیچ چیز باقی نماند جز افسوس و مصاحبه علیه رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری و البته درآوردن مدال از گردنش. او فقط طلا می خواست و باز هم به آن نرسید.

رامین رضاییان

هر کاری کرد دل برانکو را دوباره به دست بیاورد نشد که نشد. اوضاع می توانست به نیمکت نشین شدن ختم شود اما دعوا با علیپور در دبی کار خودش را کرد و برانکو دیگر او را نپذیرفت. رضاییان حتی این اجازه را پیدا نکرد تا در جشن قهرمانی شرکت کند. او در پایان فصل گذشته راهی تیم اوستنده بلژیک شد و فعلا در این تیم پایین جدولی روزگار می گذراند.

حمیدرضا جهانیان

جهانیان را ناجورترین وصله سال های اخیر به فوتبال می دانند. مالک سابق باشگاه نفت که راه اندازی دفترش در یک کارواش جنجال زیادی را درست کرده بود در سالی که گذشت با چهره های شاخصی مشکل پیدا کرد. علی دایی، علی کریمی ، ناصر فریادشیران ، حمید درخشان و تعداد زیادی از بازیکنان نفت کسانی بودند که بارها با او اختلاف پیدا کردند و در رسانه ها علیه او مصاحبه کردند. جهانیان بر خلاف تمام ادعاهایی که مبنی بر قدرتمندتر شدن نفت داشت چاره ای جز ترک این تیم و واگذاری مالکیت آن پیدا نکرد.

مجتبی جباری

نوع رفتن او از استقلال از یاد هیچکدام از هواداران نمی رود. جباری با بی مهری از استقلال رانده شد و وداع بدی با این تیم داشت. این اتفاق هم فقط به دلیل اختلاف او با افتخاری مدیرعامل آبی ها بود. وداع جباری با استقلال بسیار تلخ بود.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها