گزارش جام‌جم از واکنش چهره‌های سینمایی به هشتاد و ششمین بازی استقلال و پرسپولیس

سرخابی‌های سینما

دوستان کاربلد ما در صفحات ورزش امروز جام‌جم به کامل‌ترین شکل، دربی هشتاد و ششم را پوشش داده‌اند، ولی ما می‌خواهیم آخرین شهرآورد را در این صفحه به نفع سینما مصادره کنیم و پرشورترین بازی فوتبالی ایران را به خاک فیلم بکشانیم. در این صورت باید بگوییم فرشاد احمدزاده نقش خود را در بازی اخیر استقلال و پرسپولیس خوب بازی نکرد و طرفدار پرشمار خود را ناراحت کرد.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۵۵
سرخابی‌های سینما

گاف او در مهار توپ و رد شدن توپ از زیر پایش، موقعیتی را نصیب استقلال کرد تا وریا غفوری در دقیقه 44 و کمی قبل از پایان نیمه اول، کار را تمام کند. نتیجه‌ای که تا پایان بازی هم پابرجا ماند و فیلم قرمزها را به اثری تراژیک تبدیل کرد. احمدزاده باوجود این‌که یکی از بازیکنان خوب پرسپولیس است و بازی‌های خوبی را در این مدت از او شاهد بودیم، اما کیفیتش در دربی همانند بازی‌اش در سریال «محکومین» (ساخته سیدجمال سیدحاتمی) بود و چنگی به دل نزد. احمدزاده هرچند در فیلم‌هایی که از او در فضای مجازی منتشر می‌شود، بامزگی‌هایی دارد، اما هنوز بازیگر نیست و جا دارد به بازیگر قابلی تبدیل شود و در این زمینه باید بیشتر از پژمان جمشیدی یاد بگیرد، ولی از او انتظار می‌رود دست کم رُلِ فوتبالی‌اش را درست ایفا کند. به هرحال یک لحظه غفلت و بدشانسی در زمین فوتبال کافی بود که همه چیز این بازی به کام شماره 10 پرسپولیس و یارانش تلخ شود. اما وریا غفوری، گلزن استقلال در این بازی شما را یاد چه کسی می‌اندازد؟ اگر اهل سینما و فیلم بین حرفه‌ای باشید، بلافاصله می‌توانید چهره مدافع خوب استقلال را با ویلم دافو، ستاره هالیوود و بازیگر فیلم‌هایی چون آخرین وسوسه مسیح، بیمار انگلیسی، مرد عنکبوتی و قتل در قطار سریع‌السیر شرق مقایسه کنید. موها و چشم‌های روشن، فرم چشم‌ها و ابروها، استخوان‌بندی صورت، حالت بینی و لب‌ها و حتی شکل خندیدن ازجمله موارد مهمی است که به شباهت میان وریا غفوری و ویلم دافو دامن می‌زند. شور و هیجان غفوری پس از زدن گل مهمش به پرسپولیس و آن درشتی چشم‌ها و خیرگی نگاه یادآور لحظات نفسگیر و تاثیرگذار ویلم دافو در بعضی از بهترین فیلم‌هایش است. در ادامه تاکید بر پیوند فوتبال و سینما به‌صورت گذری و فهرست‌وار نگاهی داریم به واکنش سینماگران قرمز و آبی به دربی هشتادوششم. عکس‌العمل بعضی از بازیگران و کارگردانان و دیگر اهالی سینما بعد از بازی اخیر استقلال و پرسپولیس در صفحات شخصی اینستاگرامشان از این قرار است.

نوید محمدزاده

بازیگر فیلمهای بدون تاریخ بدون امضا، ابد و یک روز و مغزهای کوچک زنگزده، عکسی از خود را در میان تعدادی از طرفداران استقلال به اشتراک گذاشته و زیر آن هم ایموجی چهار قلب آبی و یک تاج را قرار داده است. نکته جالب در این مورد پست، حضور پیمان معادی با چهار قلب آبی است که با واکنش محمدزاده، روبهرو شده: علامت پیروزی و دو قلب آبی.

پوریا پورسرخ

بازیگر فیلمهای خالتور، روز سوم و رستاخیز هم با اشتراک عکسی از پادوانی، مدافع مصدوم استقلال که در شهرآورد هشتاد و ششم غایب بود، ضمن قراردادن دو قلب آبی کنار مطلب، خطاب به این بازیکن نوشت: حال خوب یعنی روز به روز بهتر شی و زودتر برگردی. این برد
مبارکمون باشه.

سام درخشانی

این بازیگر استقلالی که حتی در فیلم «خوب بد جلف» هم استقلالی بودنش را به رخ کشید و مدام کل کلهایی با پژمان جمشیدی داشت، عکسی خندان از خودش را کنار تلویزیون نشان داد که با انگشت به گل برتری استقلال مقابل پرسپولیس روی تصویر دربی اشاره میکرد. او زیر این عکس چهار قلب آبی قرار داد و نوشت: بدون شرح.
بیاحترامی= بلاک.

برزو ارجمند

بازیگر فیلمهایی چون قهرمانان کوچک، اشنوگل و چهارشنبه 19 اردیبهشت، با انتشار عکسی که در آن مشغول خوش و بش با هواداران آبی است، خوشحالیاش را از برد استقلال در دربی اینطور نشان داد: «برد تیم محبوبم رو به همه طرفداران تبریک میگم و قهرمانی پرسپولیس رو به طرفداران خوب پرسپولیس.» چهار قلب آبی هم این نوشته را همراهی میکند. امیر جعفری، از جمله بازیگران طرفدار استقلال این پست را لایک کرده. اما نکته جالب تر لایک علی کریمی، ستاره محبوب تاریخ پرسپولیس و سرمربی فعلی سپیدرود رشت روی این پست است.

آزاده نامداری

این مجری که چندی پیش بازیاش را در فیلم سینمایی «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی دیدیم و امسال حضور پررنگی هم در پردیس ملت (سینمای رسانه) داشت، با قراردادن ایموجی ده قلب آبی، در صفحه شخصیاش در اینستاگرام با هواداران تیم پرسپولیس شوخی کرد و نوشت: «لطفا خودتونو ناراحت نکنید و یه لیوان آب قند میل بفرمایید، بویژه دوستانی که استوری گذاشته بودن که شیش تا بزنیم یا چارتا.» مقادیری ایموجی خنده هم همراه این نوشتهها به چشم میخورد.

شراره رخام

بازیگر فیلمهای دختران انتظار، غوغا و چشمان سیاه که به حمایت از استقلال شهرت دارد، پس از برد اخیر تیم محبوبش در شهرآورد نوشت: «برد شیرین تیم استقلال را به خودم و به همه هواداران و بازیکنان و عوامل تیم استقلال تبریک میگم و خسته نباشید به بازیکنان محترم هر دو تیم و پیشاپیش ممنونم به خاطر کامنتهای محترمانه هواداران عزیز هر دو تیم و ضمن اینکه آرزوی سلامتی و بهبودی هرچه سریعتر برای پادوانی عزیز داریم.» خسرو احمدی و مرجانه گلچین از جمله چهرههایی هستند که پست رخام را لایک کردهاند.

امیرمهدی ژوله

این نویسنده آثار کمدی و بازیگر کارهایی چون خوب بد جلف و دیوار به دیوار واکنش متفاوتی نسبت به نتیجه دربی هشتادوششم نشان داده است. او صرفا به انتشار تصویری از جدول لیگ برتر 97- 96 (جام خلیج فارس) و برتری پرسپولیس در صدر جدول با 57 امتیاز، هواداریاش از این تیم را به این شکل به اشتراک گذاشت.

علی مردانه

این برنامهریز و دستیار اول کارگردان سینما که سابقه بازیگری هم دارد و او را در آثاری چون دوئل، صندلی خالی و تاج محل هم دیدهایم، با انتشار عکسی جالب و متفاوت که کاپشنی قرمز به تن دارد، به حمایت از تیم محبوبش پرداخت و نوشت: «فتحها بیشتر نتیجه ضعف شکست خورده هاست نه توانایی شکست دهنده ها.» رضا عطاران از جمله کسانی است که این پست را لایک کرده است.

حسین سلیمانی

بازیگر فیلم مهر مادری، که طرفدار پرسپولیس است، سعی کرده بهصورت مستقیم به باخت تیم محبوبش واکنش نشان ندهد، بلکه غیرمستقیم سراغ این موضوع رفته. او در حاشیه پستی درباره یکی از دوستان خواننده اش نوشت: «تبریک به رفقای استقلالی بابت برد. رفقای جان پرسپولیسی هم که پیشاپیش قهرمانی مبارکمون.» برجسته نکردن این موضوع، با کامنتهای مختلفی بویژه از سوی هواداران استقلال روبهرو شده و به شوخی از این بازیگر پرسیده اند چرا از کریهای معروفش خبری نیست.

بهنوش بختیاری

بازیگر فیلمهای من، ما خیلی باحالیم و انزوا که از هواداران پرسپولیس است، این طوری به باخت تیمش در دربی واکنش نشان داد و نوشت: «من سرمای شدیدی خوردم و نمیدونم چرا خوب نمیشم. از اونجایی که مریضی اجازه ورود به زندگی من رو نداره پررو پررو پا میشم و راه میرم. امیدوارم بلا و مریضی از همه شما دور باشه و باخت تیم پرسپولیس رو تسلیت و برد تیم استقلال رو تبریک عرض میکنم. دیگه چی بگیم. گردنمون از مو نازکتر. بد بازی کردیم. خودمونم میدونیم، ولی همچنان طرفدارشیم.» شش قلب آبی و ایموجی یک شصت رو به پایین همراه این نوشته بختیاری دیده میشود.

احسان علیخانی

مجری تلویزیون و برنامه «ماه عسل» عکسی از دو هوادار پرسپولیس و استقلال را کنار هم به اشتراک گذاشته و نوشته: «سلام، تبریک به رفقای استقلالی برای برد در داربی و تبریک به رفقای پرسپولیسی برای قهرمانی قطعی در لیگ برتر. پرسپولیس امروز، خیلی با پرسپولیس همیشگی فرق داشت و استقلال بهتر بود. یه روزهایی اصلا ترکیب و تعویضهای برانکو رو نمیفهمم. اما نمیشه از برانکو گذشت و به خاطر تحول در پرسپولیس و دو تا قهرمانی پشت سر هم تحسینش نکرد...» این پست مجری پرسپولیسی، با لایک مجری استقلالی، آزاده نامداری همراه بود.

همایون اسعدیان

کارگردان فیلمهای بوسیدن روی ماه، طلا و مس و یک روز بخصوص طرفدار پرسپولیس است. اما بعد از نتیجه نگرفتن تیم محبوبش در دربی هشتادوششم، عکس جالبی از خود به اشتراک گذاشته و نوشته: «من یه پرسپولیسیام. به همه دوستان استقلالی تبریک میگم.» نکته جالب کامنت دوست و همکارش، مازیار میری زیر این پست است. میری نوشته: «استاد شما شریف ترین هوادار فوتبالی هستید.» خود میری به عنوان یک استقلالی ویدئویی از شادی هواداران آبی را در صفحه شخصیاش به اشتراک گذاشته است.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها