رای پرونده کریمی اعلام شد/کشتی گیر تیم امید و مربی‌اش محروم شدند

خطر تعلیق کشتی ایران رفع شد

علیرضا کریمی شش ماه محروم شد. کشتی گیری که با دستور «باید ببازی» از دور رقابت های جهانی جوانان کنار رفت می توانست با محرومیت بسیار سنگین تری روبرو شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۶۷
سناریوی علیرضا کریمی اینبار برای حسن یزدانی تکرار می شود / دیپلماسی کشتی ایران خوب جواب داد

به گزارش جام جم آنلاین ، محرومیت مادام العمر در انتظار این کشتی گیر جوان بود اما با رایزنی های گسترده و تلاش های فراوان این محرومیت به شش ماه تعقلیل یافت و مربی او حمیدرضا جمشیدی که به او گفته بود باید مقابل حریف خود ببازد تا در مسابقه بعدی با حریف اسراییلی روبرو نشود دو سال محروم شد.

بسیار جالب است که با وجود محرومیت شش ماه علیرضا کریمی جامعه کشتی بسیار خوشحالند چرا که خوب می دانند این کشتی گیر می توانست با محرومیت مادام العمر روبرو شود.

احمد دباغ مفسر ، مربی و کارشناس کشتی در اینباره به جام جم آنلاین گفت: « دیپلماسی فدراسیون کشتی خیلی خوب جواب داد. حتی خوش بین ترین کارشناسان ورزشی و به خصوص کشتی نیز فکر نمی کردند محرومیت شش ماهه در نظر گرفته شود. همه ما به خیلی بیشتر از این فکر می کردیم.»

وی افزود: «شش ماه محرومیت رای خیلی خوبی است. همه اهالی کشتی خوشحال هستند چون نتیجه می توانست خیلی بدتر از اینها باشد. اما این پایان کار نیست. ما باید فکری اساسی درباره این مشکل داشته باشیم. »

این کارشناس کشتی عنوان کرد: «اسرائیلی ها به این فکر افتاده اند که برای پیشرفت بیشتر در کشتی از کشتی گیران کشورهای قدرتمند در این ورزش یعنی روسیه و اوکراین استفاده کند و این بدان معناست که ضریب رویارویی کشتی گیران ایرانی با نماینده های این رژیم بالاتر می رود و دردسرهای بسیار زیادتری در انتظار ورزش و کشتی ما خواهد بود.»

دباغ تاکید کرد: «نکته بسیار بدتر این است که احتمال دارد آنچه برای علیرضا کریمی اتفاق افتاد برای حسن یزدانی قهرمان المپیک 2016 هم تکرار شود. یزدانی در رقابت های جهانی 2018 ممکن است دقیقا با شرایطی مشابه روبرو شود به این ترتیب که به دلیل روبرو نشدن با حریفی از رژیم اشغالگر قدس مجبور شود مقابل کشتی گیران دیگر کشورها ببازد. ما باید فکری اساسی در اینباره داشته باشیم.»

وی خاطرنشان کرد: «دستمان برای همه رو شده است. ما در این سال ها از تمام ترفندها استفاده کرده ایم. اتحادیه کشتی به خوبی تمامی ترفندهای کشتی ایران را می داند. آنها آگاه هستند ما از چه روش هایی استفاده می کنیم تا با حریفان رژیم اشغالگر روبرو نشویم بنابراین باید فکری اساسی در اینباره کنیم.»

این کارشناس و مفسر کشتی با بیان اینکه در ماجرای علیرضا کریمی کادر فنی اشتباه کرد چرا که برایشان تداعی نشده بود که احتمال رویارویی با حریفی از رژیم اشغالگر وجود دارد گفت: «در رقابت های جهانی سال 2010 روسیه طالب نعمت پور با حریفی از رژیم اشغالگر روبرو شد. سرپرست تیم یعنی جعفر اولیا عمدا با مشت محکم به شکم نعمت پور زد تا او به بیمارستان برود و به دلیل دل درد شدید برگه عدم حضور در مسابقات را بگیرد! او با اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود. اتحادیه جهانی کشتی حالا این ترفند را هم به خوبی می داند. حالا هم که علنا فریاد می کشیم باید ببازی! دیدید علیرضا کریمی با آن همه قدرت و توانایی چگونه به حریف خود باخت. مثل گونی برنج بی حرکت بود تا ببازد. »

دباغ در پایان گفت: «امیدوارم دیگر چنین اتفاقی برای کشتی ما نیفتد هر چند بعید است. ما باید حداقل یک جدول نویس ماهر در کنار تیم داشته باشیم تا حداقل پیش بینی کند چه اتفاقاتی قرار است برای کشتی گیران بیفتد و با چه حریفی روبرو خواهند شد تا حداقل از حواشی بیشتر جلوگیری کنیم.»

بازتاب جهانی محرومیت شش ماهه کریمی

محرومیت کشتی گیر ایرانی بازتاب گسترده ای در سطح بین المللی داشت. سایت insidethegames در گزارشی ضمن اشاره به محرومیت شش ماهه کریمی و محرومیت دو ساله مربی اش نوشت این کشتی گیر حالا برای مردم کشورش تبدیل به قهرمان شده است.

سایت های یو اس ای تودی ، فدراسیون جهانی کشتی ، جهان کشتی، ان وای تایمز و ... خبر محرومیت این کشتی گیر ایرانی را نیز پوشش دادند.

انگار محروم نیست

هر چند علیرضا کریمی با محرومیت جنجالی 6 ماهه روبرو شده است اما تمامی رقابت های داخلی را می تواند شرکت کند ضمن اینکه مجاز به حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی نیز هست. تا شش ماه آینده مسابقه مهمی نیست که او با توجه به محرومیت شش ماهه افسوس حضور در آن را بخورد. کریمی از همین امروز می تواند برای رقابت های جهانی و حتی المپیک استارت بزند حتی اگر شش ماه محروم باشد. او باید خوشحال هم باشد چرا که محرومیت مادام العمر در انتظار او بود...

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها