عضو سابق کمیته رسانه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام AFC به رد دوحه برای میزبانی از ایرانی‌ها مقابل نمایندگان عربستان را احمقانه و فرصتی برای فدراسیون ایران دانست.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۶۱
شکایت به فیفا سعودی‌ها را به تهران می‌کشاند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، رسانه‌های عربستان و قطر ۲ روز پیش خبر دادند که کنفدراسیون فوتبال آسیا مسقط را برای میزبانی نمایندگان ایران مقابل سعودی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرده است. این انتخاب به نوعی اجبار AFC برای باشگاه‌های استقلال و تراکتورسازی که خواهان میزبانی دوحه مقابل سعودی‌ها بودند واکنش فدراسیون فوتبال کشورمان و مسئولان این دو باشگاه بزرگ و پرهوادار را به همراه داشت.

فدراسیون فوتبال کشورمان رسما روز گذشته با ارسال نامه‌ای به AFC درخواست احقاق حق ۲ باشگاه استقلال و تراکتورسازی را کرد و اعلام کرد که میزبانی عمان را برای بازی مقابل سعودی‌ها را قبول نمی‌کند و دوحه را برای میزبانی نمایندگان کشورمان انتخاب کرده است.

هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما در سایت خود استادیوم ها و مکان بازی را مشخص نکرده است ولی با توجه به اظهارات سعودی‌ها این رای صحت دارد. انتخاب عمان از سوی AFC درحالی است که باشگاه استقلال و تراکتورسازی هیچ کدام مسقط را در میان گزینه‌های پیشنهادی خود عنوان نکرده بودند و به نوعی اجبار AFC و لابی سعودی‌ها را بیان می‌کند. اگر این اقدام AFC به فیفا گزارش داده شود بدون شک فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا را به خاطر طرفداری از سعودی‌ها که حاضر به بازی در دوحه نبودند و AFC به میل آنها بازی‌های ایران را در دوحه قبول نکرد و خودسرانه عمان را انتخاب کرد، محکوم خواهد کرد.

در این راستا سعد الحارثی، عضو سعودی سابق کمیته رسانه کنفدراسیون فوتبال آسیا این رای AFC را احمقانه توصیف کرد و گفت: AFC با رد درخواست ایرانی‌ها برای بازی در دوحه مقابل باشگاه‌های سعودی دست به اقدامی احمقانه زده است. با این کار کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصتی برای باشگاه‌ها و فدراسیون ایران داده است تا پرونده بازی‌های نمایندگان ما در ایران نیز دوباره باز شود زیرا در صورت شکایت ایرانی‌ها به فیفا، AFC به خاطر عدم بی طرفی و حمایت از عربستان محکوم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها