پرسپولیس در بدترین حالت نهم فروردین ماه سال 1397 قهرمان لیگ برتر می شود، یک جشن تاریخی و یک جشن تمام نوروزی. این می تواند بهترین عیدی برای هواداران باشد اما خیلی جالب است که بدانید سرخ های پایتخت می توانند خیلی زودتر از اینها قهرمان شوند، حتی پیش از عید نوروز.
کد خبر: ۱۱۱۶۹۱۵
پرسپولیس می تواند سال 96 را با قهرمانی به پایان ببرد اگر... / همه احتمالات برای پایان خوش سرخ ها

به گزارش جام جم آنلاین ، فقط یک معجزه بی سابقه می تواند دست سرخ ها را از قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران کوتاه کند، معجزه ای که حتی در تاریخ فوتبال ایران هم سابقه نداشته است. قهرمانی سرخ ها از همین الان آنقدر بدیهی به نظر می رسد که روز گذشته مجید جلالی سرمربی تیم پیکان پس از شکست سه بر یک تیمش مقابل شاگردان برانکو قهرمانی سرخ ها را تبریک گفت.

پرسپولیس در این فصل نه تنها قهرمان می شود که تاریخ سازی هم می کند. چگونه؟ با قهرمانی پیش از آغاز سال جدید. این اتفاق واقعا تاریخی است. هرگز در تاریخ فوتبال ایران سابقه نداشته که تیمی بتواند پیش از آغاز فصل این افتخار بسیار بزرگ را به دست بیاورد. همیشه در فوتبال ایران شاهد این بوده ایم که تیم ها درست هفته آخر و یا نهایتا یک هفته قبل از پایان لیگ قهرمان می شوند. موارد استثنایی وجود داشته است، مواردی که تیم ها چند هفته قبل از پایان لیگ قهرمانی خود را مسجل می کنند اما اینبار رکوردها بهتر هم خواهد شد.

پیروزی مقابل پیکان، سرخ ها را یک گام دیگر به تاریخ سازی نزدیک کرد. اما آیا واقعا امکان دارد پرسپولیس قبل از آغاز سال نو قهرمان لیگ برتر شود؟ پاسخ به این سوال مثبت است. آنقدر اوضاع پرسپولیس در صدر جدول رده بندی خوب است که باید گفت این تیم در بدترین و دیرترین حالت ممکن روز نهم فروردین قهرمان لیگ برتر می شود.

محاسبات آماری و امتیازی

روز گذشته هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید. در پایان این هفته پرسپولیس با 48 امتیاز صدرنشین است. تیم دوم جدول یعنی فولاد خوزستان 36 امتیاز دارد و تیم سوم یعنی ذوب آهن 35 امتیازی است.

با احتمالات نه چندان پیچیده پرسپولیس می تواند در هفته بیست و چهارم قهرمان لیگ برتر شود اما به این شرط که هم فولاد و هم ذوب آهن تمامی دیدارهای پیش روی خود تا هفته بیست و چهارم را ببازند تا پرسپولیس در تاریخ پنجم اسفند در صورت برتری مقابل استقلال خوزستان جشن قهرمانی خود را بگیرد. اگر پرسپولیس از هفته بیست و چهارم به بعد حتی اگر تمامی دیدارهای خود را ببازد باز هم قهرمان است چون 58 امتیاز دارد و بر فرض که فولاد به عنوان تیم دوم تمامی دیدارهای خود را از هفته بیست و یکم به بعد باخته باشد (که خیلی بعید است) اما از هفته بیست و چهارم به بعد همه بازی هایشان را ببرند باز هم قهرمانی تاریخی سرخ ها مسجل است.

اما این اتفاق خیلی بعید است. شاید پرسپولیس تمامی دیدارهای پیش روی خود تا هفته بیست و چهارم را ببرد اما فولاد تیمی نیست که در سه بازی پیش روی خود پشت سر هم ببازد بنابراین برای یافتن روز دقیق قهرمان شدن پرسپولیس باید احتمالات منطقی تری را در نظر گرفت.

در انتظار قهرمانی عیدانه

برای یافتن احتمال منطقی تر باید حالت دیگری را در نظر بگیریم. پرسپولیس تا هفته 26 باید پشت سر هم ببرد تا روز نهم فروردین در دیدار مقابل شاگردان علی دایی یعنی سایپا جشن قهرمانی خود را بگیرد. این محتمل ترین گزینه ممکن است. تا هفته بیست و ششم اگر تیم های پرسپولیس، ذوب آهن و فولاد تمامی دیدارهای پیش روی خود را ببرند آنها پرسپولیس قطعا قهرمان می شود چرا که از هفته بیست و ششم به بعد اگر تمامی بازی های باقی مانده خود را ببازند باز هم فولاد و ذوب آهن نمی توانند به پای آنها برسند. باید این را در نظر گرفت که این سخت گیرانه ترین حالت ممکن برای سرخ هاست و قهرمانی می تواند زودتر از اینها هم باشد. شاید پرسپولیس تا هفته بیست و ششم تمامی بازی های خود را نبرد اما این هم بسیار بعید است که فولاد و ذوب آهن هم تمامی بازی های پیش روی خود را نیز با پیروزی پشت سر هم بگذارند. ثبت تساوی و شکست قهرمانی سرخ ها را تسهیل می کند و به آن سرعت می بخشد.
تاریخی ترین نوروز برای پرسپولیس
نهم فروردین یا زودتر؟!... پرسپولیس با این قهرمانی می تواند وارد کتاب رکوردهای گینس هم شود. چون این قهرمانی ممکن است سه هفته دیگر باشد (البته با احتمالات خیلی کم) اما همین که این امکان وجود دارد سرخ ها قهرمانی خود را در این تاریخ جشن بگیرند نشان میدهد که چقدر پرسپولیس در این فصل رویایی است. این پرسپولیس را می توان برترین تیم تاریخ قلمداد کرد،تیمی که نه سیستم علی اصغری دارد و نه تمام اختیاراتش پشت صندوق عقب یک ماشین جمع شده است، تیم بهترین در تاریخ است حتی اگر قبل از نوروز 97 هم قهرمان نشود.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها