در فوتبال جهان نوع اعتبار و درجه لیگ ها و بازیکنان اهمیت زیادی دارد. بر اساس همین درجه بندی اگر بازیکنی که مثلا در لیگ دانمارک حتی 60 گل زده باشد در شرایطی که بازیکنی در لالیگا 40 گل در کل فصل زده آقای گل اروپا محسوب نمی شود چرا که لیگ دانمارک از نظر اعتبار و قدرت هم امتیاز لالیگا نیست.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۸۹
پرسپولیسی ها باز هم رکورد جدید کشف کردند!

به گزارش جام جم آنلاین ، آمارهای لیگ های مختلف فوتبال جهان را نمی توان با یکدیگر مقایسه کرد، نمیتوان با استناد به این موضوع که فلان تیم در لیگ امارات خیلی بیشتر از رئال مادرید در لالیگا در یک فصل گل زده صاحب رکورد شود و بگوییم این تیم از رئال هم بهتر است. جایگاه لیگ های مختلف فوتبال جهان زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است. اما گویا برخی متوجه این موضوع نیستند. چند روز پیش یک روزنامه ورزشی کشف کرد که پرسپولیس پس از یک تیم صربستانی و یک تیم بحرینی برترین تیم جهان از لحاظ دفاعی است. برای خودشان هم کلی جشن گرفتند. اما این ادعا اصلا درست نیست. هرگز نمیتوان خط دفاعی پرسپولیس را با خط دفاعی غول های فوتبال اروپا مقایسه کرد و با استناد به اینکه کمتر از این تیم ها در لیگ فوتبال کشور خودش گل خورده صاحب عنوان جهانی شود.

اما به فاصله چند روز دوباره در رابطه با پرسپولیس یک رکورد جدید کشف کرده اند.

سرخپوشان تاکنون 7 گل دریافت کرده اند و سهم بیرانوند 6 گل بوده است. به نوشته روزنامه پیروزی او در آستانه رکورد جهانی است. روزنامه پیروزی به این رکورد بیرانوند پرداخته و موفقیت او را جزو رکوردهای جهانی می داند و او را بهترین دروازه بان جهان قلمداد میکند. اما واقعا رکورد این سنگربان با دروازه بانانی مثل کورتوآ، دخه آ، بوفون، دوناروما، ناواس، هوگو لوریس و .... برابر است؟ حتی اگر او هیچ گلی هم دریافت نکرده نباشد به پای آنها نمی رسد چرا که بیرانوند در لیگ ایران بازی می کند، لیگی که کیلومترها با لیگ های تراز اول اروپایی فاصله دارد.

به هر حال ماجرای کشف رکوردهای جدید همچنان ادامه دارد...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها