قبل از این لوییس سوارزی که این روزها در بارسلونا می درخشد و گل می زند یک لوییس سوارز دیگر هم وجود داشت، یک لوییس سوارز اورجینال. همانطور که یک رونالدوی اورجینال هم وجود دارد!
کد خبر: ۱۱۱۵۴۸۴
مرور خاطرات تاریخ فوتبال جهان ؛ اولین و آخرین اسپانیایی که توپ طلا را برد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، لوییس سوارز اورجینال مثل لوییس سوارز این روزها در بارسلونا بازی می کرد. او هم گل می زد و افتخار به دست می آورد. اما لوییس سوارز قدیمی اسپانیایی است و این ستاره ای که این روزها در بارسلونا می بینید اهل اروگوئه. یک تفاوت دیگر هم بین آنها وجود دارد. سوارز اورجینال توپ طلا را برده است، اتفاقی که در سال 1960 افتاد.

او تنها اسپانیایی تاریخ فوتبال کشورش است که موفق می شود جایزه توپ طلا را به خانه ببرد. بعد از او دیگر هرگز هیچ فوتبالیست اسپانیایی موفق نشد این موفقیت را به دست بیاورد.

البته نکته ای در این میان وجود دارد. آلفردو دی استفانو که شهروند اسپانیا بود در سال های 1957 و 1959 توپ طلا را برد اما او اصالتا آرژانتینی است و قبل از اینکه تابعیت اسپانیایی بگیرد برای تیم ملی فوتبال آرژانتین هم بازی کرده بود.

در 50 سال گذشته بازیکنان بزرگی مثل امیلیو بوتراگوئنو، رائول ، ژاوی و اینیستا به ستاره هایی بزرگ در سطح فوتبال جهان تبدیل شدند اما در این میان فقط یک نفر توپ طلا را برد که او هم لوییس سوارز بود. لوییس سوارز در سال 1935 در گالیسیا متولد شد. زمانی که نوجوان بود به تیم دپورتیوولاکرونا ملحق شد سپس در 19 سالگی به بارسلونا پیوست.

او شش فصل دراین تیم بازی کرد و دو بار لالیگا را برد، دوبار هم با تیمش سوپرکاپ اسپانیا را فتح کرد. او فاتح یوفا و کاپ اروپا هم شد. لوییس سوارز اورجینال به سرعت لقب مهندس لالیگا گرفت.

در سال 1960 ، یعنی سالی که سوارز توپ طلا را گرفت رئال و بارسا در نیمه نهایی کاپ اروپا به هم رسیدند، مسابقه ای که رئال مادرید در مجموع دو دیدار رفت و برگشت شش بر دو برد. سوارز در دیدار رفت که با برتری دو بر صفر بارسلونا همراه بود دو گل زد.

در فصل 61-1960 رئال و بارسا دوباره به هم خوردند که اینبار بارسا به پیروزی رسید. اما در فینال به بنفیکا سه بر دو باختند. همان سال سوارز دوباره نامزد دریافت توپ طلا شد اما در رده بندی نهایی در رتبه دوم قرار گرفت.

سوارز سابقه بازی کردن در خارج از اسپانیا را هم دارد. او از بارسلونا با قراردادی 152 هزار پوندی به اینترمیلان منتقل شد تا تبدیل به گران ترین بازیکن دنیا شود.

لویس سوارز را در هنگام دریافت جایزه توپ طلا می بینید، او اولین و آخرین اسپانیایی است که به این افتخار می رسد:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها