اظهارات مختلف دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا میزبانی این کشور برای جام جهانی 2026 را به شدت با خطر مواجه ساخته است. جام جهانی 2026 می توانست به میزبانی مشترک سه کشور کانادا، مکزیک و آمریکا برگزار شود اما ترامپ بزرگ ترین مانع برای کشورش خودش و البته کانادا و مکزیک است.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۸۱
زبانِ ترامپ، میزبانی جام جهانی برای 3 کشور را بر باد می دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از sport24 ، سونیل گولاتی رییس فدراسیون فوتبال آمریکا می گوید که اظهارات تند، نژادپرستانه و خارج از عرف ترامپ در رابطه با مسائل مختلف می تواند میزبانی مشترک کانادا، مکزیک و البته آمریکا را برای جام جهانی 2026 به شدت تحت تاثیر قرار بدهد.

گولاتی که در پنسیلوانیا این مصاحبه را انجام داد گفت که مراکش حالا شانس بیشتری نسبت به سه کشور آمریکای شمالی برای میزبانی جام جهانی 2026 دارد.

رئیس فدراسوین فوتبال آمریکا ادامه داد: « اکنون با این صحبت‌ها نگاه مردم به آمریکا بدتر می‌شود. ما نمی‌توانیم شرایطی که رخ داده را تغییر دهیم و 104رای مثبت بخریم. ترامپ با صحبت‌های اخیرش خشم مردم زیادی از جمله اهالی هائیتی و کشورهای آفریقایی را برانگیخت و به طور حتم میزبانی آمریکا، از این کشورها امتیازی برای میزبانی به‌دست نخواهد آورد. از سوی دیگر مراکشی ها که از پشتیبانی کشورهای آفریقایی اطمینان خاطر دارند تا قبل از مسائل سیاسی پیش آمده نیز امید زیادی به کسب امتیاز بیشتر داشتند و اکنون شرایط برای آنها بهتر شد. در ماه ژوئن برابر با خرداد 97 میزبان جام جهانی 2026 توسط فیفا انتخاب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها