برنامه «صبح و ورزش» رادیو ورزش با حضور رامین احمدی طباطبایی، رئیس جدید فدراسیون بسکتبال به موضوع برنامه های او برای بهبود وضعیت بسکتبال کشور اختصاص داشت.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۲۴
برنامه های رئیس جدید فدراسیون بسکتبال برای بهبود وضعیت این رشته

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو ورزش؛ رامین احمدی طباطبایی، رئیس جدید فدراسیون بسکتبال پیرامون سابقه فعالیتش در رشته بسکتبال گفت: از سال ۶۲ تا ۶۴ عضو تیم ملی جوانان، از سال ۶۴ تا ۷۰ عضو تیم ملی دانشجویان و در سال ۶۸ عضو تیم ملی بزرگسالان بودم.
طباطبایی درخصوص برنامه هایش برای بهبود وضعیت رشته بسکتبال کشور اظهار کرد: بسکتبال ما نیاز به وفاق، همدلی و آشتی ملی دارد تا از همه ظرفیتهایی که در بسکتبال وجود دارد؛ مثل کارشناسان و خبرگان این رشته استفاده نموده و با نیروی انسانی کارآمد چرخه فدراسیون بسکتبال را به حرکت در آوریم. در این راستا لازم است چابک سازی و اصلاح در ساختار و تشکیلات فدراسیون صورت پذیرد. کمیته ها نیز باید فعالتر شده و دارای آئین نامه و دستورالعمل مدونی باشند. بعلاوه هر چه سریعتر باید شرح وظایف و اختیارات حوزه ها را مشخص کنیم.
وی در مورد تیم ملی بسکتبال بیان کرد: قصد داریم وضعیت موجود تیم های ملی را حفظ و تقویت کنیم. برنامه خاصی برای تشکیل کمیته فنی کارآمد داریم و بررسی خواهیم کرد آیا به مربی خارجی نیازی وجود دارد یا می توان از مربیان ملی استفاده کرد. بعلاوه لازم است تقویم فدراسیون را بنحوی تنظیم کنیم که با تقویم فیبا همخوانی داشته باشد. از سال ۲۰۱۵ بسکتبال ۳ نفره توسعه یافته است و ما نیز برای تقویت بسکتبال ۳ نفره برنامه هایی داریم.
رئیس فدراسیون بسکتبال در رابطه با کشف افراد مستعد این رشته تصریح کرد: سعی داریم در بخش پایه و استعدادیابی فرآیند علمی و آکادمیک داشته باشیم و با تقویت هیئتهای استانی افراد مستعد در بسکتبال وارد این فرآیند شوند. آموزش و پرورش در ورزش های توپی مسابقاتی برگزار می کند. قصد داریم ارتباط نزدیکتری با این ارگان داشته باشیم و مسابقات آموزشگاهی را توسعه دهیم و مسابقه محوری برای ما ارزشمند است. با انجمن ورزش مدارس جلساتی را هماهنگ خواهیم کرد تا برنامه هایمان را هم افزایی کنیم و راه برای ورود استعدادهای این رشته با استفاده آزمون های کشف و شناسایی باز شود.
طباطبایی در مورد جذب حامیان مالی توضیح داد: برنامه کوتاه مدت ما این است که برای حامیان مالی که علاقه دارند به بسکتبال روی آورند؛ بسترسازی مناسبی ایجاد شود. برنامه اصلی من این است که بسکتبال را به عنوان یک برند جذاب و معتبر معرفی کنم و با توجه به ذینفعانی که از طریق عضوگیری اضافه می شوند؛ سرمایه گذاران مالی را جذب کنیم. در ضمن از ظرفیت ارگان هایی مثل شهرداری ها، بانکها و ... نیز استفاده کنیم. در این راستا کارگروهی تشکیل داده ایم تا از ظرفیت بسکتبال برای جذب حامیان مالی بهره بگیریم.
برنامه صبح و ورزش یکشنبه ۲۴ دی با اجرای خسرو والی زاده، کاری از گروه علوم ورزشی، جنگ صبحگاهی نشاط انگیزی بود که با پیگیری رویدادهای ورزشی و ارتباط با مسئولین ورزش تقدیم شنوندگان شد. این برنامه همه روزه به جز جمعه ها ساعت ۷:۱۵ به مدت ۱۱۰ دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها