کریسمس زمانی برای مهربانی است، زمانی برای نشان دادن قلب های مهربان.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۳۲
چهره جوانمرد دنیای ورزش در سال 2017 کیست؟ +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، دنیای ورزش نیز پر از قلب های مهربان و جوانمردانی است که در خارج از میدان مسابقه هم ستاره بودن خود را نشان می دادند. اما در میان تمام جوانمردان سال 2017 یکی بود که کارهای خیرش فقط به کریسمس اختصاص نداشت، او یک اسپانیایی است، یک اسپانیایی فوتبالیست که در لیگ جزیره و در منچستریونایتد بازی می کند؛ خوان ماتا. ماتا در سال 2017 یک ایده خلاقانه و برجسته را مطرح و سپس آن را به مرحله اجرا درآورد.

اما ایده ماتا چه بود؟

او یک هدف جهانی داشت، ماتا صندوق خیریه ای را پی ریزی کرد، صندوقی که بیشتر به فوتبالیست ها اختصاص دارد. ماتا از تمام فوتبالیست ها جهان خواست یک درصد از مبلغ قرارداد خود را به این صندوق اختصاص بدهند تا تمامی عواید حاصل از آن خرج کودکان نیازمند در سراسر دنیا شود. ایده ماتا از ماه آگوست به مرحله اجرا درآمد و خیلی از فوتبالیست ها از آن استقبال کردند.

ماتا برای عملی کردن طرح خود شبکه های اجتماعی را تریبون خود قرار دارد. او در پستی اینستاگرامی و توییتری از تمام فوتبالیست ها درخواست کمک کرد و گفت که امیدوار است همه به او ملحق شوند.

ماتا گفت: «امروز شروع می کنیم، یک درصد از حقوق سالیانه خود را به این صندوق اختصاص دهید، حتی یک حرکت کوچک از سوی شما می تواند دنیا را تغییر دهد.»

کمپین ماتا با استقبال خوبی از سوی فوتبالیست ها روبرو شد. مت هولمز ستاره تیم ملی آلمان ، الکس مورگان و مگان راپیونه فوتبالیست های زن آمریکایی، جورجیو کیه لینی مدافع تیم ملی ایتالیا، جیان لوییجی بوفون، شینجی کاگاوا، برونو سالتور و .... تعداد زیادی دیگر از فوتبالیست ها به این کمپین پیوستند.

کمپین ماتا هنوز ادامه دارد و نکته جالب این است که سوپراستارهایی مثل مسی، رونالدو، رونی، نیمار، امپابه و ... برای پیوستن به این کمپین تمایلی نشان ندادند.

به هر حال ماتا بی شک با حرکت بزرگ و ابتکار خلاقانه ای که داشت بی شک جوانمردترین چهره ورزشی سال 2017 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها