فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد

هوگوپوشان ایرانی در میان برترین‌های جهان

جام‌جهانی تکواندو ۲۰۱۷- ساحل‌عاج

قهرمانی تکواندوی ایران در جام جهانی ساحل عاج

تیم تکواندوی ایران در مرحله‌ی فینال مسابقات تیمی جام‌جهانی ۲۰۱۷ ساحل‌عاج، با کسب پیروزی مقابل روسیه قهرمان جهان شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۷۸
قهرمانی تکواندوی ایران در جام جهانی ساحل عاج

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، بیست و یکمین دوره مسابقات تیمی جام‌جهانی تکواندو از روز سه‌شنبه به میزبانی سالن ˝تریچویله˝ شهر آبیجان در کشور ساحل‌عاج آغاز شد و امروز (چهارشنبه) با قهرمانی تیم تکواندوی ایران به پایان رسید.

این مسابقات با حضور ۸ تیم برتر جهان، در گروه مردان برگزار شد و تیم ایران به عنوان قهرمان، روسیه نایب قهرمان، تیم‌های ساحل عاج و کره جنوبی نی مشترکا بر سکوی سومی ایستادند.

تیم تکواندوی ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات با تیم‌های چین، نیجر وساحل عاج هم‌گروه بود. این تیم در گام نخست چین را ۵۸ بر ۵۱ از پیش رو برداشت، در ادامه تیم نیجر را ۳۷ بر ۱۴ شکست داد و در سومین دیدار نیز باید به مصاف نمایندگان میزبان(ساحل‌عاج) می‎رفت که با انصراف این تیم از مبارزه برابر تکواندوکاران ایران، در نهایت ایران بدون توقف و با سه پیروزی متوالی راهی نیمه نهایی شد.

تیم تکواندوی ایران در مرحله نیمه نهایی رو در روی تیم کره‌جنوبی قرار گرفت و در این دیدار با حساب ۵۵ بر ۳۸ رقیب خود را شکست داد و راهی مرحله فینال شد. در فینال نیز تکواندوکاران ایران توانستند نمایندگان روسیه را ۳۶ بر ۳۴ شکست داده و با پنج پیروزی بر سکوی قهرمانی بایستند.

سروش احمدی، هادی تیران ولی پور، سید حسین احسانی، مهدی خدابخشی، سعید رجبی و عرفان ناظمی ترکیب تیم دانشگاه آزاد اسلامی را در این رقابت‌ها تشکیل داده بودند که با هدایت سید نعمت‌الله خلیفه به عنوان سرمربی، رضا ایمان زاده به عنوان مربی و علی رضایی به عنوان مربی بدنساز به مصاف رقبایشان رفتند.

این مبارزات به صورت تیمی برگزار و هر تیم می‌توانست شش تکواندوکار داشته باشد که یک هوگوپوش به عنوان ذخیره اعلام می‌شد.

مسابقات جام جهانی G۲ است و به مقام اول، دوم، سوم و پنجم تیمی به ترتیب ۲۰، ۱۲، ۷.۲ و ۴.۳۲ امتیاز تعلق می‌گیرد.

فینال رقابت‌های نخستین دوره مسابقات گرنداِسلم نیز هفتم بهمن به صورت تیمی برگزار می‌شود که تیم های اول و دوم مسابقات جام جهانی جواز حضور در این رقابت ها را بدست آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها