همیشه باید یک جای کار ایراد داشته باشد، انگار هیچ وقت قرار نیست هیچ چیزی را کامل در اختیار داشته باشیم. درباره ورزش بانوان ایران صحبت می کنیم، ورزشی که نه قرار است کامل باشد نه بدون حاشیه.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۵۵
برای آنهایی که حلاوت پیروزی مقابل ایتالیا را از بین بردند / سیاه نمایی شما خیانت بود

جام جم آنلاین ، مشکل ورزش بانوان ایران چیست؟ کمبود امکانات؟ فقدان حامی مالی؟ نادیده گرفتن استعدادها؟ تبعیض های جنسیتی؟ محدودیت های اجتماعی؟ پاسخ به این سوالات را کنار هم بگذارید تا بخش مهم و عمده مشکلات ورزش بانوان ایران را متوجه شوید. اما در کنار همه این مشکلات همیشگی باید مورد جدید دیگری را هم اضافه کنیم.

در هفته ای که گذشت تیم ملی فوتسال بانوان ایران اتفاقی بسیار خوب و دلپذیر را تجربه کرد و در تهران دو بار مقابل تیم ملی فوتسال بانوان ایتالیا در دیدارهایی تدارکاتی به میدان رفت. هر دو مسابقه با برتری ملی پوشان فوتسال بانوان ایران به پایان رسید. خوب می دانستیم برگزاری دو دیدار تدارکاتی مقابل تیمی از اروپا به همین سادگی نخواهد بود و مقررات و محدودیت های خودش را خواهد داشت . با آگاهی نسبت به این موضوع که این دیدار تحت محدودیت ها برگزار خواهد شد به استقبال مسابقه رفتیم. اما برخی از دایه های مهربان تر از مادر و برخی از کسانی که می خواهند مثل همیشه خود را در چشم همه نشان بدهند و ادای قهرمانان را در بیاورند آنچنان با شدت در رابطه با حضور نداشتن تماشاگران و راه ندادن دوربین و موبایل به این مسابقه حاشیه سازی کردند که اصل موضوع فراموش شد و حلاوت پیروزی مقابل لاجوردی پوشان ایتالیا از میان رفت. اینهایی که می خواهند زبان سرخ ورزش بانوان باشند در واقع خود مانع بزرگی بر سر راه ورزش بانوان هستند. چه کسی می خواهد به آنها بفهماند حاشیه سازی و ارائه نمایش از سوی شما در آینده منجر به این می شود که دیگر برگزاری دیداری تدارکاتی با تیمی مثل ایتالیا احتمال بسیار کمی داشته باشد؟ اصلا این موضوع برایشان قابل درک هست با این نمایشی که به راه انداختند احتمال برگزاری یک دیدار تدارکاتی دیگر با حضور یک تیم اروپایی در ایران برای بانوان به صفر می رسد؟ متاسفانه نگرشی حرفه ای وجود ندارد. مهم آینده ورزش بانوان نیست، مهم این است که با یک نمایش اساسی در توییتر و اینستاگرام و کانال های تلگرامی که دامنه آن به روزنامه ها و سایت ها هم برسد اصل قضیه زیر سوال برود. که مثلا نشان بدهند ما به فکر ورزش بانوان هستیم، که نشان بدهند ما ترسی بابت مطرح کردن مسائل نداریم، که نشان بدهند هیچکس بهتر از ما بلد نیست از ورزش بانوان دفاع کند.

بله، راه ندادن دوربین به سالن برگزاری مسابقه و اعمال محدودیت برای برگزاری یک مسابقه بسیار سوال برانگیز است و مورد انتقاد قرار دارد اما اینکه با سیاه نمایی آینده هم تحت تاثیر قرار بگیرد اصلا صحیح نیست. باید همه جوانب را در نظر گرفت بعد راهی محل برگزاری مسابقه شد. متاسفانه برخی از رسانه ای ها دقایقی قبل از آغاز مسابقه خبرهای حاشیه ای روی سایت ها فرستادند و خیلی زود سیاه نمایی را شروع کردند.

برای آغاز هر حرکتی زمان لازم است. بدون سیاه نمایی و تلاش برای مطرح شدن هم می توان به ورزش بانوان کمک کرد. نمی توان انتظار داشت که مثلا در دیدار با ایتالیا همه چیز آنطور که همه می خواهند پیش برود . صبر کنید، زمان لازم است. چند تیم مثل ایتالیا باید بیایند و بروند تا کم کم فضا باز شود. تجربه ثابت کرده عجله هرگز به کار نیامده است. این را شاید خیلی از کسانی که سیاه نمایی کردند بهتر از ما بلد باشند، اما با نمایشی که راه انداختند و حاشیه هایی که ایجاد کردند باعث شدند این روند طولانی تر شود تا خواسته و ناخواسته حداقل به تیم ملی فوتسال بانوان خیانت کنند، بله خیانت به ملی پوشانی که در دو مسابقه به میدان رفتند و بدون توقع و انتظار به پیروزی رسیدند.

از ورزش بانوان حمایت کنید اما سیاه نمایی نکنید. ورزش بانوان وسیله ای برای مطرح شدن شما نیست...

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها