زمانی که حذف ایتالیا از رقابت های جام جهانی 2018 قطعی شد یکی از موضوعات مهم تعدد غیبت بزرگان در این دوره از رقابت های جام جهانی بود.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۸۵
یک ایده قابل پیش بینی : جام جهانی غایبان به میزبانی آمریکا!

به گزارش جام جم آنلاین ، ایتالیا، هلند، آمریکا، شیلی و کامرون مهم ترین تیم های حذف شده از جام جهانی بودند. به فهرست غایبان سرشناس جام جهانی هم می توانید ولز، یونان، ترکیه، اسکاتلند و چند نام دیگر را هم اضافه کنید. زمانی که ایتالیا قطعی شد پیش بینی می شد برخی پیشنهاد برگزاری تورنمنت های چند جانبه با حضور تیم های شاخص و حذف شده از جام جهانی را بدهند. این ایده قابل پیش بینی را البته آمریکا را در ذهن دارد.

آمریکا در تلاش است تا تورنمنتی موازی با جام جهانی را با حضور تیم‌های غایب مسابقات روسیه برگزار کند! ایتالیا، هلند، شیلی، غنا، گابون، آفریقای جنوبی، ولز، اسکاتلند، یونان، ایرلند، هندوراس، ترکیه و .... به همراه خود امریکا برخی از تیمهای غایب در جام جهانی ۲۰۱۸ هستند که می توانند در این تورنمنت شرکت کنند. سونیل گولاتی، رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا طرح این پروژه را به اینفانتینو، رئیس فیفا داده است. آمریکا به نوعی با این مسابقات می‌خواهد نشان بدهد که َآمادگی کامل را برای میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ با کشورهایی نظیر مکزیک و کانادا دارد.

فیفا البته برگزاری هر گونه تورنمنتی را همزمان با مسابقات جام جهانی ممنوع کرده است اما آمریکا در نظر دارد که این تورنمنت دو هفته قبل از جام جهانی و در شهرهایی نظیر نیویورک، میامی، بوستون و شیکاگو برگزار شود. بدین ترتیب بازیکنانی مثل بوفون، ویدال یا اوبامیانگ که به روسیه نمی روند می توانند در این مسابقات حضور یابند.

البته تورنمنت غایبان جام جهانی اکنون فقط یک طرح است و تا زمان اجرایی شدن آن زمان بیشتری لازم است. به هر حال برگزاری این تورنمنت بخشی از قطعی شدن میزبانی آمریکا برای جام جهانی 2026 خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها