حسین عسگری کارشناس داوری فوتبال ایران معتقد است که فغانی با تجربه و کارنامه‌ای که داشته می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشد.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۱۳
چهره روز: فغانی باعث افتخار است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، پیشکسوت داوری درباره انتخاب علیرضا فغانی به عنوان یکی از داوران جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت: «این افتخاری است که نصیب هر داوری نمی‌شود. جدیت و ممارستی که فغانی در طول این چهار سال (از جام جهانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸) داشته است باعث شده فیفا راضی شود که او را جزو ۳۶ نفر انتخاب شده قرار دهد.»

عسگری گفت: «فغانی در طی این چهار سال، کارنامه خوبی را از خود بر جای گذاشته است. حضور در بین این منتخبان کار راحتی نبوده است. او از بین چیزی حدود ۱۰۰۰ داور بین‌المللی انتخاب شده است و این نتیجه‌ تلاش‌های زیاد و بی وقفه او است. البته فغانی باید این را بداند که کار هنوز تمام شده نیست و او باید در کلاس‌های آمادگی جسمانی و پزشکی موفق ظاهر شود و بتواند یکی از گزینه‌های داوران اصلی قضاوت کننده در جام جهانی روسیه باشد. فغانی در آسیا به جز روشن ایرمارتوف، تجربه‌اش از سایر داوران بیشتر است و می‌تواند در رقابت با داور ازبکستانی در صدر داوران آسیایی قرار بگیرد. البته باید این را بگویم که انتخاب شش داور از آسیا نشان می‌دهد که سطح داوری این قاره پیشرفت به سزایی کرده و در سطح بالایی قرار دارد. یادمان نمی‌رود که زمانی یک یا دو داور از آسیا انتخاب می‌شد. این افتخار بزرگی برای فغانی بوده است که توانسته جزو لیست نهایی فیفا باشد و امیدواریم که هم برای خود و هم برای جامعه داوری فوتبال ایران افتخارآفرینی کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها