فوتبال اسپانیا ، آلمان و انگلستان آنچنان حرفه ای و با حساب و کتاب است که برای مربیان و بازیکنان در باشگاه ها دوره هایی مثل «فن بیان» و «نحوه برخورد با رسانه ها» و البته «نوع گفتار مناسب در گفت و گو با رسانه ها» را هم برگزار می کنند.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۳۵
آقای حسن روشن ؛ قدیم ها اتفاق زیاد می افتاد!

جام جم آنلاین – این نوع برنامه ریزی حرفه ای باعث می شود تا به ندرت برای یک بازیکن تنش رسانه ای ایجاد شود و یا اینکه حرف هایی را در مصاحبه هایش به زبان بیاورد که خارج از محدوده ادب و احترام است. در واقع نگرش حرفه­­ ای فقط مبتنی بر استعداد پروری، تغذیه مناسب و تمرینات منظم نیست، این نگرش همه چیز را در برمی گیرد از جمله گفتار و رفتار. لازم به تفسیر و توضیح طولانی نیست که این دوره های «چگونه صحبت کردن» در فوتبال ایران محلی از اعراب ندارد. اصلا انتظاری هم از بازیکنان نمی رود اما گاهی اوقات پیشکسوتان حرف هایی را به زبان می آورند که با هیچ منطقی قابل هضم نیست. اینجاست که آرزو می کنیم کاش قانونی وجود داشت که برخی پیشکسوتان فوتبال ایران را از حرف زدن منع می کرد یا حداقل تحت نظارت به آنها اجازه حرف زدن می داد.

تمامی حرف ها و مصاحبه های توهین آمیز و غیر منطقی برخی از چهره های سرشناس فوتبالی را فعلا کنار می گذاریم. می خواهیم به جدیدترین مورد بپردازیم. حسن روشن منتقد قسم خورده باشگاه استقلال امروز مصاحبه ای با تسنیم درباره شکایت مدیرعامل استقلال یعنی افتخاری از خودش کرده است. به کل مصاحبه کاری نداریم. فقط توجه شما را به یک قسمت از این گفته های پیشکسوت استقلال جلب می کنیم: «قدیم‌ها مردها اگر کتک هم می‌خوردند، شکایت نمی‌کردند. فقط زن‌ها شکایت می‌کنند». برای اینکه شخصیت و نوع تفکر فردی مثل حسن روشن را بشناسید نیازی به این ندارید که تمامی مصاحبه های پیش از این و توهین های وی به این و آن را مطالعه کنید. فقط به همین یک جمله توجه کنید. از نظر روشن شان مرد نیست که برود شکایت کند. شکایت کردن فقط برای زن هاست که خیلی ضعیف هستند. او در رابطه با موضوعی که اصلا ارتباطی با کسی ندارد نام زن را به زبان می آورد و خواسته یا ناخواسته به شخصیت زن توهین می کند. پیش از این هم توهین به شان و جایگاه زن را از دهان یک استقلالی دیگر به نام علی فتح الله زاده با جملاتی شبیه این شنیده بودیم.

اصلا دیگر کاری به مصاحبه اخیر حسن روشن نداریم. فقط می خواستیم مواردی را به او یادآوری کنیم، مواردی که نگارنده به چشم خود دیده است. «قدیم ها اگر فوتبالیست ها فراموش می شدند شکایت نمی کردند. فقط آدم های عشق شهرت بودند که دفتر فلان روزنامه ورزشی برایشان تبدیل به پاتوق شده بود تا فراموش نشوند.». یا اینکه باید بگوییم: «قدیم ها فوتبالیست ها اگر فراموش هم می شدند نیازی نبود به دست به جیب شوند تا در عین تعجب به تیتر یک روزنامه ورزشی تبدیل شوند.». اصلا بگذارید یک جمله دیگر برایتان بگویم: «قدیم ها اگر سردبیر روزنامه هفته ای سه بار از من درخواست می کرد با حسن روشن مصاحبه کنم شکایت نمی کردم! فقط خبرنگاران بی حوصله بودند که به درخواست سردبیر وقت فلان روزنامه ورزشی پاسخ منفی می دادند.» بگذارید مطلب را تمام کنم. «قدیم ها فوتبالیست های سرشناس اگر فراموش هم می شدند شکایت نمی کردند. فقط عشق شهرت ها و فرصت طلب ها بودند که بالای سر من می آمدند و از من می خواستم کارم را قطع کنم و با آنها مصاحبه انجام بدهم تا کلی فحش و بد و بیراه به یکی دیگر بگویند.»

آقای روشن قدیم ها خیلی خبرها بود که همه این خبرها را می توانم با ذکر جزئیات بگوییم. پس شما هم بی خیال قدیم ها شوید و کاری به این نداشته باشید که شکایت کردن کار زن هاست!

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها