همایش کانون مربیان روز دوشنبه نهم آبان ماه در سالن شهید حیدری تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۷۷
همایشی برای روبوسی، چاق سلامتی و مزه پراکنی!

به گزارش جام جم آنلاین ، نمی توان گفت همه حضور داشتند اما بزرگان زیادی به این همایش آمده بودند، از حسین فرکی و بیژن ذوالفقارنسب گرفته تا محمود یاوری و حسن حبیبی و بسیاری دیگر از مربیان مطرح و بنام کشور. در این همایش از چهره های مختلفی تجلیل شد که اقدامی بسیار خوب و قابل تقدیر است اما رعایت نشدن برخی مسائل واقعا آزاردهنده بود. به این چند نمونه توجه کنید. تصور کنید در سکوت کامل محمود یاوری با 78 سال سن در حال صحبت کردن بر روی سن است که ناگهان یکی از مهمانان وارد می شود. او به ردیف جلویی سالن می رود و بدون توجه به اینکه یکی از بزرگ ترین پیشکسوتان فوتبال در حال سخنرانی است شروع می کند به دیده بوسی و سلام و احوال پرسی با کسانی که در ردیف جلو نشسته اند. یاوری نیز با مشاهده این غوغای دیده بوسی لحظاتی سکوت می کند تا پس از تمام شدن این تعارفات آزاردهنده به حرف های خود ادامه بدهد.

این اتفاق دوباره تکرار می شود. اینبار والی زاده مجری مراسم در حال حرف زدن است که باز یک مهمان دیگر و یک مراسم روبوسی دیگر و یک وقفه دیگر.

نوبت بعد حسین فرکی در حال صحبت کردن است. مهمان که وارد می شود دوباره روبوسی، دوباره حال و احوال آن هم در سالنی که بیش از 100 نفر حضور دارند.

یکی دیگر از مهمانان مراسم نیز به محض ورود به سالن بدون اینکه توجه کند کسی روی سن در حال حرف زدن است با صدای بلند شوخی می کند تا برخی از حضار، خوشنود از این مزه پراکنی وسط سخنرانی یک پیشکسوت قهقهه سر بدهند.

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال هم که وارد می شود دیگر هیچ. همه وسط حرف های کسی که بر روی سن حضور دارد می ایستند و شروع می کنند به حال و احوالپرسی های بیهوده و بی منظور.

این روبوسی های آزاردهنده و تعارفات پیش پا افتاده روی سن هم دیده می شود. فرد بر روی سن می رود، حالا چه برای تجلیل شدن و چه به عنوان کسی که قرار است جایزه فرد دیگری را تقدیم کند. عجب آنکه در یک مراسم رسمی حتی برخی از بزرگان هم آداب را نمی دانند. هیچکس نمی داند در مراسمی رسمی آن هم روی سن کسی نباید مراسم چاق سلامتی و شوخی و روبوسی روی سن راه بیندازد. ولی مگر کسی رعایت می کند؟ همایش کانون مربیان جایی برای روبوسی بود. انگار همین ها نیستند که 12 ماه سال به یکدیگر در رسانه ها می تازند و تا می توانند انتقاد می کنند.

نکته منفی دیگر همایش کانون مربیان فوتبال ایران به شرایط بانوان در سالن برمی گشت. سالن شهید حیدری دیروز نشانگانی برای مردسالاری مطلق در فوتبال ایران بود. بانوان بسیار کم تعداد بودند. همان تعداد کم هیچ کدام در ردیف های جلوی حضور نداشتند و به ردیف های عقب تر رانده شده بودند (به استثنای عرب عامری نایب رییس فدراسیون فوتبال در امور بانوان). خانم ها هر لحظه کمتر هم می شدند.

برگزاری همایش کانون مربیان خوب است، تجلیل از چهره های فعال و موفق هم همین طور اما کاش کسانی که به مراسم هایی این چنینی دعوت می شوند حداقل آداب معاشرت را رعایت کنند تا به فردی 78 ساله مثل محمود یاوری اینگونه بی احترامی نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها