مائده برهانی، ؛ لژیونر والیبال بانوان در گفت و گو با جام جم آنلاین ؛

لژیونر شدن ما اینبار فقط 20 روز طول می کشد / امیدوارم دیگر کسی سلیقه ای به تیم ملی دعوت نشود

زینب گیوه و مائده برهانی را می توان مطرح ترین بازیکنان والیبال بانوان ایران معرفی کرد. پس از طی کردن یک دوره موفقیت آمیز در والیبال کشور بلغارستان حالا آنها پیشنهادهای جدیدی را از کشورهای مختلف دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۲۲
لژیونر شدن ما اینبار فقط 20 روز طول می کشد / امیدوارم دیگر کسی سلیقه ای به تیم ملی دعوت نشود

به گزارش جام جم آنلاین ، این دو دوباره قرار است لژیونر شوند. اینبار در کشور مالدیو. شایدخیلی ها بپرسند چرا مالدیو؟ خود مائده توضیحاتی در اینباره دارد. او و زینب امروز به مالدیو رفتند تا شرایط باشگاه خواهان خود را بسنجند. این دو سال گذشته در تیم شومن کلاب بلغارستان به میدان رفتند، اتفاقی که سر و صدای زیادی به پا کرد.

با مائده برهانی ساعاتی قبل از پرواز همکلام شدیم که ماحصل این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

- دوباره قصد لژیونر شدن دارید، چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

* ما دقیقا از زمانی که از بلغارستان آمدیم و حتی وقتی در شومن کلاب بلغارستان بازی می کردیم با تیم های دیگر اروپایی و آسیایی دیگر هم رایزنی می کردیم تا فصل بعد هم بتوانیم در خارج از کشور بازی کنیم. پیشنهادهایی از ترکیه، بلژیک، اسپانیا، فنلاند داشتیم ولی ما نپذیرفتیم که بدون حجاب برای آنها بازی کنیم. هدف ما این است که با پوشش اسلامی به میدان برویم. به همین دلیل پیشنهادهایی که به دست ما رساندند به جایی نرسید. همچنان ما در حال مذاکره هستیم.وقت خیلی کم است. شانس های اندکی هم وجود دارد. امیدوارم بتوانیم بهترین تصمیم را در این زمینه بگیریم.

-شما آشنایی قبلی با والیبال مالدیو دارید؟

*مالدیو کشوری است که کلا ورزشی قوی ندارد. والیبال را هم تازه شروع کرده اند و همه چیز آنها به رده های پایه مربوط می شود. آنها قصد دارند تورنمنت در کشور خود برگزار کنند و هدفشان هم این است که از هر کشوری که در آسیا بازیکنان خوب دارد بازیکن بگیرند. در واقع به دنبال بازیکنان مطرح آسیا هستند. اما نمی توان به والیبال این کشور نام سکوی پرتاب اطلاق کرد. آنجا عامل پیشرفت ما نخواهد بود. فقط یک تورنمنت آزاد در کار خواهد بود که خیلی هم زود تمام می شود. 15 تا 20 روز این تورنمنت طول می کشد و پس از آن ما به ایران برمی گردیم.

- تو سفر به مالدیو زینب گیوه باز هم همراه شما هست؟

بله دعوتنامه ای که دریافت کردیم اسم من و زینب گیوه هست.

-شما سال گذشته با هم در تیم شومن کلاب بلغارستان بازی کردید، چرا به حضورتان در والیبال این کشور ادامه ندادید؟

*بازی در بلغارستان شرایط خاص خودش را دارد. آنجا بحث مالی والیبال قوی نیست. از نظر اقتصادی بخواهیم نگاه کنیم خیلی بابت بازی کردن در این لیگ سود نمی بردیم.تعداد بازیکنان بلغارستانی که از لیگ کشور خودشان جدا می شوند، بسیار زیاد است. خود بلغارستانی ها می روند لیگ های کشورهای دیگر بازی می کنند چون پول کمتری در والیبال کشور خودشان به دست می آورند. خود ما دوست داشتیم در این کشور باز هم بازی کنیم اما نکته دیگر این است که والیبال بانوان بلغارستان مملو از بازیکنان مستعد و آینده دار است و خیلی به ندرت پیش می آیند که تیم های این کشور روی بازیکنان خارجی حساب کنند. الان چهار تیم نخست لیگ والیبال بلغارستان پخش زنده دارند. آنها طرف بازیکنانی مثل ما نمی آیند.

-شنیدیم که لیگ برتر والیبال بانوان در این فصل برگزاریش قطعی نیست، درست است؟

*این سوال را از مسئولان بپرسید بهتر است. متاسفانه امسال شرایط بسیار وخیم است. همه چیز نابسامان است و در مقایسه با گذشته شرایط بدتری را شاهد هستیم. مسئولان باید جوابگو باشند.

-مشکل بزرگ والیبال بانوان ایران فقط نداشتن اسپانسر است؟

*موفقیت تیم ملی هر کشوری بستگی به لیگ همان کشور دارد. لیگ والیبال آقایان را نگاه کنید، سطح آنها بالاست و این به تیم ملی کمک می کند. الان والیبال بانوان بلغارستان و ایتالیا لیگ های خوبی دارند و تیم ملی شان هم قوی هست. متاسفانه لیگ والیبال بانوان ایران ثبات ندارد. مشخص نیست چه زمانی شروع می شود و چه زمانی پایان می یابد. معلوم نیست چه زمانی نیم فصل می رسد و کدام تیم هست و کدام تیم نیست. آیا اصلا این تیمی که هست به تعهدات خودش عمل می کند؟ یا اینکه تیمی می آید سرمایه گذاری خوبی انجام می دهد و سال بعد دوباره ناپدید می شود؟ سوال زیاد است. لیگ بانوان ایران واقعا بی در و پیکر نیست و کسی نیست جوابگو باشد. نمی دانم درباره لیگ بانوان چه بگویم.

-بحثی هم وجود دارد در رابطه با بازگشت شما به تیم ملی والیبال بانوان. خودتان برنامه ای در اینباره دارید؟

*تیم ملی را کنار نگذاشتیم. مسئولان و مربیان تصمیم گرفتند که ما دیگر نباشیم. به هر حال ما سرباز تیم ملی هستیم و هر زمانی که نیاز به ما بود قطعا به تیم ملی کمک می کنیم. ولی امیدوارم اگر قرار است بازیکنی نباشد و یا اینکه بخواهند کسی را دعوت کنند به دلیل سلیقه های خاص، رابطه و یا مسائل دیگر نباشد. به عبارتی دعوت از یک بازیکن به خاطر جبران یک سری از مسائل نباشد. امیدوارم نخواهند بازیکنان را خراب کنند.

-ما شنیدیم که فدراسیون والیبال شاید دوباره بخواهد برای رده ملی بزرگسالان مربی خارجی بیاورد. به نظرتان در این مقطع مربی خارجی در این مقطع به درد تیم ملی می خورد؟

*صد در صد مربی خارجی مفید است. حضور خانم مایدا چیچیچ(سرمربی اسبق و اسلوونیایی تیم ملی والیبال بانوان) باعث شد نگاه ها نسبت به تیم ملی تغییر کند. والیبال بانوان ایران در یک سال مسیر خوبی را با او طی کرد. بحث دیگر بحث فنی است. قطعا فدراسیون کسانی را دعوت می کند که رزومه خوبی داشته باشند.

-صحبت پایانی شما را هم می شنویم.

*آرزو می کنم روزی برسد که والیبال بانوان ما از این نابسامانی در بیاید و حداقل کمی با برنامه باشد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها