این روزها بحث قلیان کشیدن در فوتبال ایران خیلی سر و صدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۱۷
فساد در فوتبال را ول کردیم چسبیدیم به قلیان / مربیان منشوری مثل موش هستند و طاعون می آورند!

به گزارش جام جم آنلاین ، «قلیان» حالا به همان اندازه که مخالف دارد به همان اندازه هم مدافع. برخی می گویند نباید به بحث قلیان اهمیت داد اما برخی دیگر می گویند شدید باید با آن برخورد کرد. در مقابل کسانی هم هستند که می گویند اصلا باید از بحث قلیان خارج شد و فقط به فسادهای هنگفت فوتبال پرداخت.

ناصر فریاد شیران بازرس کانون مربیان فوتبال ایران و عضو هیئت مدیره کانون مربیان ایران در اینباره به جام جم آنلاین گفت: « ما مربیان سابقه دار منشوری در لیگ برتر داریم که بدون هیچ مشکلی کار می کنند. اینها بحث فساد در فوتبال را ترویج می دهند. لیگ برتر ایران اکنون برای آنها اتوبان صاف و ساده ای است که برای آنها فراهم شده و حالا بدون دردسر مربی گری می کنند. این منشوری ها از این باشگاه به آن باشگاه می روند و هیچکس هم از فعالیت آنها جلوگیری نمی کند.»

وی افزود: «در این مدت تنها موردی که من دیدم در رابطه با آن برخورد شد به تیم شهرداری تبریز برمی گردد اما پس از آن هیچ اتفاق دیگری نیفتاد. الان اگر پدری وضع مالی خوبی داشته باشد راحت فرزندش را به بهترین تیم ها می برد تا در ترکیب ثابت بازی کند.»

فریادشیران عنوان کرد: «تاج (رییس فدراسیون فوتبال) باید جدی تر به این موضوع نگاه کند. برخوردها باید جدی تر باشد. مسائل خیلی مهم تری وجود دارد اما اکنون همه فقط به آرایش مو و قلیان گیر می دهند.»

او که مدیر آکادمی باشگاه نفت نیز هست گفت: «اگر قلیان کشیدن جرم است همه سفره خانه ها و قهوه خانه ها را ببندند. همه جا قلیان وجود دارد. اگر غیرقانونی است مصوبه ای بگذارند تا کسی قلیان نکشد. حتی سیگار را هم ممنوع کنند. اما مشکل ما این این نیست. ما فسادهای موجود در فوتبال را رها کرده ایم و به قلیان چسبیده ایم. الان بازیکن 14 ساله هم قلیان می کشد. همه جور قیمتی هم وجود دارد، از 50 هزار تومان تا 300 هزار تومان. قلیان 300 هزار تومانی قطعا مواد مخدر هم داخلش دارد. چه کسی رسیدگی می کند؟ هیچکس!»

فریادشیران تاکید کرد: «الان باید بحث بر سر برخورد با مفسدین باشد. اما متاسفانه کسی با آنها کاری ندارد. پرونده های قطوری وجود دارد و حکمی هم درباره آنها صادر نمی شود. همه چیز را رها کردیم و چسبیدیم به قلیان. باشگاه ها باید فعالیت درستی در راستای تقابل با قلیان داشته باشند اما هیچ کاری از دست آنها برنمی آید. الان مربیان سالم و کارنامه داری مثل محمد مایلی کهن، منصور ابراهیم زاده، علی دوستی مهر، حمید علی دوستی، حسین فرکی و ... بیرون نشسته اند و در مقابل مربیان منشوری جولان می دهند.»

سرمربی سابق نفت یادآور شد: «ما این همه آدم سالم داریم که می توانند در راه سالم در فوتبال فعالیت کنند. منشوری ها هرگز توانایی این آدم های سالم را ندارند اما با وجودد پرونده های قطوری که درباره آنها موجود است خیلی راحت مربی گری می کنند. الان با آن همه پرونده قطوری که در فدراسیون وجود دارد چه کاری انجام شده است؟ »

بازرس و عضو هیئت مدیره کانون مربیان ایران با بیان اینکه مدتی برخوردها با منشوری ها خیلی خوب بود افزود: «برخورد با موضوعاتی مانند تبانی خیلی باید شدید باشد. در فوتبال حرفه ای دنیا کسی که تبانی می کند مادام العمر محروم می شود اما اینجا از این خبرها نیست. مربیان منشوری مثل موش هستند، هر جا هم که موش باشد طاعون می آید. اینها دارند و تولید مثل می کنند. کسی هم کاری ندارد چه می شود. البته دو نفری در این باره دستگیر شدند که این دو نفر در میان تبانی کنندگان پایین ترین رده ها را دارند. افراد مهم تر باقی مانده اند. این منشوری ها به یک کم بینا هم رحم نمی کنند. یکی از همین منشوری ها به یک بازیکن کم بینا قول داده بود او را به یک تیم مطرح ببرد. 55 میلیون هم گرفته بود. اما این کم بینا هم پولش را از دست داد و هم به جایی نرسید. کمیته اخلاق باید کسانی را که از این کم بینا 55 میلیون تومان پول گرفته اند مادام العمر محروم کند. متاسفانه این بازیکن کم بینا بعدها با مشکلات زیادی روبرو شد. هم ترک تحصیل کرد هم ازدواجش به هم خورد. کسانی که از این فرد پول حرام گرفته اند همین کار را با 30 نفر دیگر هم انجام داده اند.»

فریادشیران در پایان گفت: «الان وارد زندگی همین افراد منشوری شوید به خوبی می بینید که پول حرام چه بر سر زندگی آنها آورده است. کمیسیون اصل نود نیز کارهایی در رابطه مبارزه با فساد انجام داد که بیشتر تبلیغات بود و در واقع اتفاق خاصی نیفتاد. افراد زیادی آمدند و درباره فساد در فوتبال اطلاعات دادند. ای کاش فدراسیون دنبال مهره های اصلی فساد باشد نه کسانی که فقط قلیان می کشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها