برنامه «دور یک میز» اخیر رادیو ورزش با حضور خشایار حضرتی و محمد بیداریان، مربیان تیم ملی و قهرمانان اسبق شنای کشور به بررسی وضعیت تیم ملی شنا پرداخت.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۶۷
مربی تیم ملی شنا: یک میلیارد  هزینه کنید، ۱۰ شناگر جهانی تحویل بگیرید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو ورزش؛ محمد بیداریان، مربی تیم ملی شنا و قهرمان اسبق این رشته پیرامون پتانسیل شنای کشور اظهار کرد: ما شناگران خوبی داریم که تا مقام چهارمی و پنجمی آسیا هم پیش رفته اند ولی راه شنا نسبت به سایر رشته ها خیلی سخت تر است و به علم، تکنولوژی و امکانات بیشتری نیاز دارد. در ایران به دلیل تنوع نژادی وسیعی که داریم؛ بعید است که نتوانیم شناگران با استعدادی در این طیف پیدا کنیم.
ما استعدادهایی داریم که می توانند تا قهرمانی جهان بروند ولی راه این قهرمانی هموار نیست. بنده پیشنهاد داده ام که اگر سالانه یک میلیارد تومان صرف تیم ملی شود؛ ۴ تا ۶ سال آینده ۱۰ شناگر در رده جهانی تحویل خواهیم داد.
محمد بیداریان، مربی تیم ملی و قهرمان اسبق شنای کشور درخصوص برنامه تیم ملی برای بازی های آسیایی جاکارتا بیان کرد: شرایط ورزشکاران ما خیلی خوب است. اگر امکاناتی که کادر فنی می خواهد؛ در اختیار قرار گیرد؛ نتیجه خیلی خوبی خواهیم گرفت. بهترین های دنیا در آسیا مسابقه می دهند. ما در ۲ و ۳ ماده می توانیم به فینال برسیم. با شرایط موجود کسب مدال غیرممکن است چون هزینه و بودجه شنا در حد مدال نیست.
بیداریان در ادامه افزود: طلایی ترین دوران تاریخ شنای ایران در سال ۲۰۰۹ بود که آن هم به دلیل ثبات در مدیریت رخ داد. بعد از این سال ثبات مدیریت از فدراسیون شنا رفت. در ۴ سال اخیر، با مدیریت محسن رضوانی تازه به سال ۲۰۰۹ رسیده ایم.
برنامه دور یک میز از گروه علوم ورزشی با اجرای محسن ابوفاضلی و کارشناسی محمدرضا منصوریان از رادیو ورزش پخش شد. این برنامه هر شب به جز شنبه ها و یکشنبه ها ساعت ۲۱,۰۵ به مدت ۲۵ دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها